بازدید 5065

پرستاران مجبورند برای امرار معاش چند جا کار کنند

عضو شورای عالی نظام پرستاری، بر ضرورت اصلاح دریافتی پرستاران به منظور جلوگیری از کار زیاد آنها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ 14 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، اعظم فخری محمودی گفت: معیشت پرستاران کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و مجبورند چند جا کار کنند.

وی با اشاره به دریافتی پرستاران، افزود: مبلغی که برای اضافه‌کاری به آنها تحمیل می‌شود ساعتی ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان است که بسیار ناچیزی است.

محمودی ادامه داد: مبلغی که یک پرستار تحصیل‌کرده برای اضافه‌کاری خود دریافت می‌کند، بسیار کمتر از فردی است که با تحصیلات ابتدایی مشغول کار است.

وی افزود: اگر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به سبک و فرمول خودش و به صورت عادلانه اجرا شود، وضعیت معیشت پرستاران بهبود پیدا می‌کند.

محمودی گفت: متأسفانه برخی بیمارستان‌ها در پرداخت تعرفه اعمال سلیقه می‌کنند و ما شاهدیم که پرستاری که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد، کمترین دریافتی را دارد. اگر عدالت در پرداخت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رعایت شود دیگر نیازی نیست پرستاران چند جا کار کنند.

وی درباره مشکلات پرستاران زن، اظهار داشت: پرستاران خانم، علاوه بر اینکه ایفاگر نقش مادری و همسری هستند؛ در محیط بیمارستان با تمام سختی‌ها مشغول کارند. لذا، لازم است برای پرستاران خانم، مخصوصاً پرستاران باردار یا پرستارانی که بیماری خاصی دارند، بدون اینکه گفته شود، با مساعدتی که میان بیمارستان و بخش می‌شود این افراد در بخش‌هایی که تنش و استرس کمتری دارد مشغول خدمت شوند. همچنین مسئولان نیز باید توجه ویژه‌ای در برطرف‌کردن مشکلات پرستاران از جمله پرستاران خانم داشته باشند.

عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص مهم‌ترین مطالبات پرستاران گفت: از جمله مهم‌ترین مطالبات پرستاران که بر زمین مانده است، اجرای فوق‌العاده خاص برای کادر درمان است. در بسیاری از ارگان‌های دولتی فوق‌العاده خاص برای کارکنان آنها اجرا شده است. اما باید در نظر داشته باشیم اجرای فوق‌العاده خاص برای پرستارانی که در زمان کرونا بوده‌اند ضروری است.

محمودی تصریح کرد: در بحران کرونا بسیاری از پرستاران خالصانه پای‌کار آمدند تا این بحران مهار شد، حتی بسیاری از پرستاران جانباز و شهید شدند، لذا نیاز است نیروهای تعدیل شده بدون آزمون تعیین تکلیف شوند، زیرا آنها در دوران کرونا آزمون خودشان را پس داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۴
پرستاران دارن از اين مملكت ميرن .

بيسوادا بيشتر حقوق بگيرن تا امراتشون بگذره و اوضاع مملكت هم روز بروز بهتر بشه
همه شاغلان ناراحت و عصبانی هستند
سلام .خدایش فقط پرستاران مجبورند برای امرار معاش چند جا کار کنن؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خدایش بله
الان همه مشاغل مجبورند علاوه بر نادیده گرفتن برخی نیازهای زندگی برای امرار معاش و ضروریات زندگی به فکر شغل دو و سه باشند این علاوه بر اشتغال همه افراد خانواده شامل پدر و مادر و فرزندان است
کی مجبور نیست؟؟؟؟؟
و معلمان
کارمندان
کارگران
پرستاران همه کلا عصبی و دمدمی مزاج هستند اون آرامشی را که باید به بیمار بدهند نمی دهند که هیچ بلکه مختصر آرامشش را هم میگیرند. به نظرم اونایی که میخوان پرستار بشوند اول باید خودشون دوره های درمانی، روانی را ببینند و بعدش هم توجیه بشوند در رفتار با بیماران چه وظایفی دارند
بیچاره کارمندان
مالیسانس رسمی با۱۹سال خدمت داریم کل حکمشون یازده میلیون وپانصدهزارتومان دربهزیستی یکی ازاستان های محرم...کدوم پرستاربا۱۹ سال کارو۶روزکاردرهفته حکمش اینقده یا معلم ویادستگاههای دیگه؟به نظرمیادهنوزابعادبدبختی نشناختید...
چرا پرستاران را از سایر کارمندان دولت جدا کرده اید؟ آنها هم مانند بقیه کارمند دولت هستند و البته همه کارمندان تحت فشار هستند.
اضافه کار اجباری ندهید، پول اضافه کاری پیش کش. بروید نیرو استخدام کنید ،
پرستاری شغل پر ریسک وپر استرس هستش ضمنا پرستار شاد شما میتونه در مان کنه اما پرستار گرفته غم ورنج شما روبه بهشت میفرسته
در کل تمام کسانی که رابطه کاری با دولت دارند از لحاظ معیشتی مشکل دارند.دولت دستش رو کرده تو جیب این افراد و تا تهش رو در نیاره ولی کن نیست.!
دولت و مجلسی که قانون گذار هستند در این مورد یعنی افزایش حقوق ها طبق قانون و تورم و سبد معیشت قانون گریزی میکنند. و تمام تلاش خود رو در این زمینه میکنند.
و سقف افزایش حقوق خودشون رو به یکباره 20 میلیون افزایش میدهند!
خدا و پیغمبر تو کارتون بزنه با این عدالتی که اجرا میکنید.
بمونید تا پای صندوق بیایم.!
اول ی فکری بحال بازنشستگی پرستاران خانم بکنید,اونارومثل قانون کشورهای دیگه با20سال بازنشست کنید,
پرستارای بدبخت با جون آدمها سر وکار دارن ولی کمتر از کارگر ساختمون میگیرن.
خدائیش بله
خجالت بکش تابی چرا نظرات و منتشر نمیکنی الان ۱۶ تا در انتظاره
واقعا پرستاری جز مشاغل پر استرس هست
با این حجم از کار و مسئولیت و شب بیداری و شیفتهای ۱۲ ساعته الی ۳،۴ روزه ، فرسودگی بسیار بالا ، کارمندان (پیراپزشکان)بیمارستان و پیش بیمارستانی (۱۱۵) کمترین دریافتی را بین کارمندان دولت دارند . عدالت در پرداخت کمترین حق پرسنل درمانی هست .
تصویب فوق العاده خاص با ضریب بالا و پرداخت صحیح تعرفه پرستاری و تصحیح ضریب اضافه کاری ، حداقل کاری هست که دولت میتواند در حق این پرسنل خدوم انجام دهد.
رانندگان کامیون خیلی کار آسان دارن همیشه با استرس همیشه هر لحظه با یک چشم ب هم زدن جانشان و مالشان در خطر است همیشه در سرما گرما تنها بیابان کلی سختی ها را باید تحمل کنن من نمی‌دانم این مسئولین معنی سختی کار را غیر از موارد مذکور میدانن پس سختی کار یعنی چه
واقعآ در حق این بزرگواران کم لطفی می‌شود
سی تومن میگیرن ناراضی هستن.معلم چی بگه با ۸ تومن
اون بالا نشستین انقدر حرف زدین ۵۰درصد مهاجرت کردن ۳۰ درصدم چندجا کارن بعد عیدم کلا میرن یا خصوصی یا به فکر مهاجرتن انقدر بشینین حرف بزنین که مجبور بشین بخاطر کمبود نیرو نصف بخش های بیمارستان دولتی رو ببندین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی