بازدید 1446

اعلام برنامه‌های جدید سازمان نظام پرستاری

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور، برنامه‌های این سازمان در دوره جدید فعالیت را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 27 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمد تقی جهانپور، رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در پاسخ به این پرسش که «برنامه‌های این سازمان در دوره جدید فعالیت چیست؟»، عنوان کرد: فوق العاده خاص پرستاران در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و امیدواریم در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان نیز به تصویب برسد.

وی ادامه داد: ما در خواست داریم که فوق العاده خاص با ضریب ۳ در احکام کارکنان وزارت بهداشت به خصوص برای پرستاران که در دوران‌های مختلف از جمله کرونا خدمات زیادی ارائه دادند در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به برنامه‌های دیگر این سازمان در دوره جدید فعالیت، ابراز کرد:‌ حذف یا کاهش مالیات بر عایدی مستمر و غیر مستمر پرستاران از جمله برنامه‌های ماست؛ از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

جهانپور با اشاره به محورهای دیگر فعالیت سازمان نظام پرستاری، افزود:حاکمیتی شدن حرفه پرستاری مورد نظر ماست؛ به طوری که اکنون ۱۹۱ دانشکده پرستاری در کشور داریم و سالانه ۱۰ هزار فارغ التحصیل پرستاری داریم.

وی متذکر شد:‌با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی، نیاز به نیروی انسانی بیشتر داریم و باید در تربیت نیروی انسانی و استخدام پرستار برنامه ریزی کنیم. البته سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری باید یک ریل گذاری ۱۰ ساله برای این بخش داشته باشند و با برنامه ریزی، چالش‌های این بخش را برطرف کنیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری قانون تعرفه گذاری را محور دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: این قانون بعد از ۱۵ سال اجرا شده اما نقایص زیادی دارد و می‌طلبد تا با همیاری وزارت بهداشت، شورای عالی بیمه و سازمان نظام پرستاری به درستی اجرا شود.

جهانپور تصریح کرد:‌ اگر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به نحو صحیح انجام شود باعث ایجاد عدالت در نظام سلامت خواهد شد؛ ضمن اینکه یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم و هدف ماست توانمند کردن ساختار درونی سازمان نظام پرستاری و بعد از آن توانمند سازی ۱۶۰ هیات مدیره نظام پرستاری در کل کشور است تا در حز های مختلف بیش از گذشته فعال شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی