بازدید 2164

تایید اولین مرگ ناشی از بیماری ویروسی جدید در آلاسکا

مقامات بهداشتی آلاسکا اولین مرگ ناشی از یک بیماری ویروسیِ اخیراً کشف‌شده، تحت عنوان «آبله آلاسکایی» را تایید کردند.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰ 13 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، این بیماری ویروسی در اواخر ژانویه جان یک مرد مسن که دارای نقص ایمنی بود را گرفته است.

اداره بهداشت عمومی آلاسکا در اطلاعیه ای اعلام کرد این مرد که در آن زمان تحت درمان بوده، به عنوان یکی از تنها هفت مورد ابتلا به این نوع از آبله گزارش شده است.

«جولیا راجرز»، یک اپیدمیولوژیست در این باره گفت: مردم لزوما نباید نگران باشند، بلکه باید بیشتر آگاه باشند. بنابراین ما امیدواریم که پزشکان را از چیستی ویروس آبله آلاسکایی یا «آلاسکاپاکس» آگاه کنیم تا بتوانند علائم و نشانه‌ها را شناسایی کنند.

به گفته مقامات، نقص ایمنی بیمار ممکن است در مرگ او نقش داشته باشد. همچنین مشخص نیست که او چگونه به این بیماری مبتلا شده است.

این مرد به تنهایی در جنگل زندگی می کرد و اخیراً به سفر نرفته بود. این احتمال وجود دارد که او این بیماری را از گربه ای که با آن زندگی می کرد، گرفته باشد. وی پس از نارسایی کلیوی و تنفسی درگذشت.

آبله آلاسکایی چیست؟

این بیماری اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی در یک فرد بالغ در «فیربنکس» آلاسکا شناسایی شد و بیشتر در پستانداران کوچک شایع است.

طبق گفته مقامات آلاسکا، تا به امروز هیچ گونه انتقال ویروس آلاسکا آبله از انسان به انسان ثبت نشده است. با این حال، از آنجایی که برخی از ویروس‌های ارتوپکس می‌توانند از طریق تماس مستقیم با ضایعات پوستی منتقل شوند، توصیه شده است افراد مبتلا به ضایعات پوستی که احتمالاً توسط آلاسکاپاکس ایجاد شده است، ناحیه آسیب‌دیده را با بانداژ بپوشانند.

به گزارش روزنامه «هندوستان تایمز»، علائم آبله آلاسکایی شامل یک یا چند ضایعات پوستی و علائم دیگری مانند تورم غدد لنفاوی و درد مفاصل و/یا عضله است. همچنین افراد دارای نقص ایمنی ممکن است در معرض خطر تشدید علائم بیماری باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست