بازدید 1880
۲

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بشار اسد

رئیس جمهور سوریه گفت: آنچه جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته در حمایت از فلسطین انجام داد، بار دیگر به دنیا اثبات کرد ایران فقط سخن‌ نمی‌گوید بلکه عمل می کند.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰ 12 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در مقصد دوم سفرش به منطقه در دمشق حضور دارد، امروز (یکشنبه) ۲۲ بهمن ماه با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام و تحیات رهبری و رئیس جمهور به رئیس جمهور سوریه، دعوتنامه آیت‌الله رئیسی از بشار اسد برای سفر به ایران را تسلیم وی کرد. 

در این دیدار ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و حسین اکبری سفیر ایران در دمشق و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه حضور داشتند.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط نزدیک دو رئیس جمهور، آن را یک ظرفیت بسیار خوب برای روابط دو کشور خواند و سفر آتی بشار اسد به ایران را زمینه ساز تقویت بیش از پیش روابط برشمرد. 

امیرعبداللهیان در ادامه این دیدار موضوع غزه را اصلی ترین موضوع در سطح منطقه و در سطح بین‌الملل خواند و افزود: خوشبختانه دو کشور موضع و رویکرد عملی مشترکی در حمایت از مسأله فلسطین دارند و در این مدت ۴ ماه نیز مشورت‌های بین دو کشور مستمر بوده است. 

*  جنگ در غزه راه‌حل نیست

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی با اشاره به تلاش‌های گسترده دیپلماتیک ایران در ۴ ماه گذشته در حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ علیه غزه تأکید کرد: ما موضع ثابت خود را در خصوص فلسطین و بحران جاری غزه همواره اعلام کردیم و در پاسخ به پیام‌ها و مواضع طرف آمریکایی و نیز در مذاکرات با وزیر خارجه انگلیس تأکید کردیم که جنگ در غزه راه‌حل نیست و نسل‌کشی فلسطینی‌ها باید فورا متوقف شود.

وی افزود: اگر آمریکا در ادعای خود صادق است که به دنبال توسعه دامنه جنگ در منطقه نیست، باید حمایت خود از رژیم صهیونیستی را متوقف کند و در صورت قطع حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، این رژیم حتی یک روز نیز قادر به ادامه جنگ علیه غزه نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اینکه آمریکا و برخی طرف‌ها همزمان با حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، به دنبال برخی طرح‌های سیاسی برای غزه پساجنگ هستند، گفت: ما معتقدیم که رهبران گروه‌های فلسطینی و ملت فلسطین خود می‌توانند برای اداره غزه و کرانه پساجنگ تصمیم بگیرند.

* فلسطینی‌ها برای غزه و کرانه باختری پساجنگ ایده‌هایی دارند

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین تأکید کرد: مقاومت در فلسطین قوی و مقتدر است و آنهایی که به دنبال نابودی حماس بودند، اکنون حماس را به عنوان یک واقعیت در راهکارهای سیاسی خود و نیز مذاکرات آتش بس طرف مذاکره قرار داده‌اند.

وزیر خارجه مقاومت فلسطین را در میدان قوی و در حوزه سیاسی نیز دارای ابتکار عمل‌‌های سازنده دانست و گفت: ارزیابی ما آن است‌ که‌ ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین تسلیم فشارها و مطالبات زیاده‌خواهانه رژیم اسرائیل و هیچ طرفی نخواهند شد و فلسطینی‌ها برای غزه و کرانه باختری پساجنگ ایده‌هایی دارند و می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

* سوریه در خطوط مقدم محور مقاومت

وزیر امور خارجه همچنین سوریه را در خطوط مقدم محور مقاومت برشمرد و با تجلیل از نقش بارز بشار اسد در سوریه و منطقه و جهان عرب، حمایت تاریخی سوریه از فلسطین و مقاومت را شایسته تحسین و قدردانی دانست.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور در زمینه‌های مختلف، از حمایت ایران از سوریه و ثبات و امنیت آن تشکر کرد و افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته در حمایت از فلسطین انجام داد، بار دیگر به دنیا اثبات کرد ایران فقط سخن‌ نمی‌گوید بلکه عمل می‌کند.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: آنچه در فلسطین در این چند ماه رخ داد، روح مقاومت را در جهان عرب تقویت کرد. 

بشار اسد همچنین عنوان کرد که حمایت سوریه از مقاومت و فلسطین، موضعی تاریخی است و مقاومت در سوریه ریشه دوانده و این سیاست تغییری نخواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران، از دعوت آیت‌الله رئیسی از وی برای سفر به ایران تشکر و استقبال کرد و با تأکید بر اهمیت بررسی آخرین وضعیت اجرای توافقات دو کشور به ویژه اسناد امضا شده در سفر قبلی سید ابراهیم رئیسی به دمشق، بر زمینه سازی برای پرثمر بودن سفر آتی خود به ایران تأکید کرد.

امیرعبداللهیان اواسط مهر ماه و یک هفته پس از عملیات طوفان الاقصی و حمله رژیم صهیونیستی به غزه که چهار ماه است همچنان ادامه دارد، در سفری به منطقه و در سومین مقصد این سفر بعد از حضور در عراق و لبنان، به سوریه سفر و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در نخستین مقصد سفر جاری به منطقه با حضور در بیروت با مقامات لبنانی دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه قرار است به قطر سفر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیپلماسی فعال
۝۝۝۝۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
۝۝۝
﴿اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج﴾
۝۝۝
یا الله به حق محمد و آل محمد
از اختلاس و تورم نجاتمون بده
۝۝۝
و
از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
۝۝۝
﴿الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم﴾
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی