بازدید 2608

پروژه اسرارآمیز تایتان قربانی گرفت

شیائولنگ ژانگ، مهندس سابق اپل، به‌دلیل سرقت اسرار پروژه‌ی تایتان به حبس در زندان و پرداخت غرامت محکوم شد. به باور افشاگران، تایتان به خودرو اختصاصی اپل اشاره دارد، اما هیچ جزئیات دقیقی از این پروژه‌ی مرموز به‌صورت رسمی منتشر نشده است.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 09 February 2024

 

به گزارش تابناک، با اینکه دادستان فدرال کالیفرنیا از قاضی پرونده‌ی ژانگ درخواست صدور یک سال حبس برای او کرده بود، اما قاضی پرونده‌ی مورد بحث در نهایت مهندس سابق اپل را به ۱۲۰ روز حبس، سه سال آزادی مشروط و پرداخت ۱۴۶٬۹۸۴ دلار غرامت محکوم کرد.

به نقل از زومیت، اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در سال ۲۰۱۸ ژانگ را به‌دلیل سرقت اسرار تجاری تحت تعقیب قرار داده بود. در آن زمان ژانگ برای دیدن والدینش از اپل مرخصی گرفت و به چین سفر کرد، اما پس از اتمام زمان مرخصی به غول فناوری آمریکایی اطلاع داد که دیگر برنمی‌گردد.

ژانگ پس از اطلاع عدم بازگشت به اپل، به یک استارتاپ چینی فعال در حوزه‌ی خودروهای خودران به‌نام XMotors پیوست. اپل مدعی شد که رفتار مشکوک ژانگ در زمان خروج از شرکت باعث شده تا تیم امنیت محصول آن‌ها تحقیقات را درباره‌ی مهندس مورد بحث آغاز کند. این تحقیقات شامل فعالیت‌های اینترنتی و دستگاه‌های به‌جا مانده از او می‌شد.

ژانگ در طول مدت فعالیتش در اپل، روی محصولات و آزمایش‌های متعددی کار کرده بود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به خودروهای خودران پروژه‌ی تایتان می‌شد. در تحقیقات مشخص شد که ژانگ فایل‌های مختلفی از جمله یک سند ۲۵ صفحه‌ای که شامل طرح‌واره‌های مهندسی مدار طراحی شده برای خودرو خودران می‌شد را به سرقت برده است.

شیائولنگ ژانگ مدت کوتاهی پس از متهم شدنش در سال ۲۰۱۸ اعلام بی‌گناهی کرد، اما سرانجام در سال ۲۰۲۲ به جرم خود اعتراف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست