بازدید 3840

زنگ خطر یک نیروگاه هسته‌ای در مرکز ژاپن به صدا درآمد

بروز نقص فنی در دریچه راکتور شماره یک نیروگاه اتمی تسوروگا در استان فوکویی ژاپن باعث ایجاد جرقه و برخاستن دود از این دریچه تهویه شده و زنگ خطر سیستم تهویه مطبوع این راکتور اتمی را به کار انداخته است.
کد خبر: ۱۲۲۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 08 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری ان‌اچ‌کی، مقامات استان فوکویی ایجاد جرقه‌های ناشی از نقص فنی در این دریچه تهویه و برخاستن دود از آن را تائید کرده‌اند.

اداره آتش‌نشانی شهر فوکویی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارکنان این نیروگاه اتمی حدود ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه (به وقت محلی) گزارش دادند که دود از ساختمان توربین راکتور در حال خارج شدن است.

شرکت برق اتمی ژاپن که مسئولیت حفظ و بهره‌برداری از این نیروگاه اتمی را برعهده دارد، اندکی پس از بروز این حادثه اعلام کرد که زنگ خطر این نیروگاه به خاطر بروز نقص فنی در سیستم تهویه مطبوع به کار افتاده است.

مقامات استان فوکویی اعلام کردند که در پی بروز این حادثه، هنوز هیچ تغییری در داده‌های ایستگاه‌های نظارت تشعشع مستقر در اطراف این نیروگاه اتمی مشاهده نکرده‌اند.

تاکنون هیچ گزارشی از مصدومان احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

به نوشته ان‌اچ‌کی فرایند عملیاتی مراحل از کار انداختن راکتور شماره یک نیروگاه اتمی تسوروگا که قرار است از خط خارج شود، از سال ۲۰۱۷ شروع شده و فرایند تکمیل این مراحل همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی