بازدید 1897

وزش باد شدید و رگبار در ارتفاعات

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به وزش باد گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات برخی نقاظ کشور و ورود سامانه بارشی به کشور از شنبه (۲۱ بهمن) گفت: از بعدازظهر شنبه و طی یکشنبه شرایط جوی برای فعالیت‌های کوهنوردی و دره‌نوردی در ارتفاعات جنوب غرب، زاگرس جنوبی و بخش‌های جنوبی کشور مخاطره‌آمیز است.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 08 February 2024

به گزراش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (١٩ تا ٢٢ بهمن) گفت: استقرار جوی غالبا پایدار در بیشتر مناطق کشور و وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس های مرتفع به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز خواهد بود.

وی با اشاره به ورود موج بارشی به مناطقی از ارتفاعات جنوب غرب و زاگرس جنوبی از شنبه (۲۱ بهمن) اظهارکرد: این وضعیت جوی موجب وقوع رگبار و رعدوبرق و افزایش سرعت باد طی شنبه و تداوم بارش‌ها در این مناطق طی یکشنبه (۲۲ بهمن) می‌شود. افزایش ابر و مه آلودگی طی شنبه و یکشنبه در ارتفاعات شمال غرب، زاگرس شمالی و مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: طی پنجشنبه و جمعه استقرار هوای غالبا پایدار، آسمان صاف تا نیمه ابری و گاهی افزایش سرعت باد و شنبه و یکشنبه آسمان نیمه ابری، گاهی ابری و مه آلود و افزایش سرعت باد در ارتفاعات شمال تهران پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه به کوهنوردان توصیه کرد: با توجه به بارش برف طی هفته گذشته و افزایش دمای هوا طی دو روز اخیر به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز، احتمال شکسته شدن نقاب های برفی و ریزش برف و بهمن وجود دارد بنابراین از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی و تردد و پیمایش به سمت آنان اجتناب شود همچنین از تردد و صعود در مسیرهای مستعد وقوع بهمن خودداری شود.

ضیاییان در پایان گفت: برای کمپینگ و شب‌مانی مجهز به تجهیزات گرمایشی و پوشش مناسب زمستانه جهت مواجه شدن با شرایط سرمایش شبانه باشید. در صورت وقوع مه تابشی طی ساعات شب و ساعات اولیه روز به جهت اجتناب از انحراف از مسیر پیمایش تا رقیق شدن مه از تردد پرهیز کنید. از بعدازظهر شنبه و طی یکشنبه شرایط جوی برای فعالیت‌های کوهنوردی و دره‌نوردی در ارتفاعات جنوب غرب، زاگرس جنوبی و بخش‌های جنوبی کشور مخاطره‌آمیز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی