بازدید 2250

رد ادعای مصونیت قضایی ترامپ در دادگاه فدرال

یک دادگاه استیناف فدرال آمریکا اعلام کرد که رییس جمهور سابق این کشور در پرونده اتهامات علیه وی مبنی بر دسیسه برای برگرداندن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ این کشور، مصونیت قضایی ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 07 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از رویترز، دادگاه استیناف فدرال حوزه قضائی کلمبیا، با رد ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر برخورداری از مصونیت قضائی برابر اتهامات مرتبط با پرونده شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ و دسیسه برای بازگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور، اعلام کرد که محاکمه وی منعی ندارد.

هیأت سه‌نفره قضات این دادگاه به‌طور متفق القول اعلام کرد: نمی‌توانیم بپذیریم که دفتر ریاست جمهوری، رؤسای جمهور قبلی را پس از دوران تصدی، بالاتر از قانون قرار دهد. لذا هرگونه مصونیت اجرایی احتمالی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ، می‌توانست از او برابر اتهامات کیفری محافظت کند، دیگر قابلیت اجرایی نداشته و او قابل پیگرد قانونی است.

این حکم تلاش‌های ترامپ برای اجتناب از محاکمه در پرونده مذکور و اتهامات واردشده علیه وی مبنی بر تضعیف دموکراسی آمریکایی و انتقال صلح‌آمیز قدرت را بی‌ثمر می‌کند حتی با این فرض که او نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ماه نوامبر باشد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در واکنش گفت: این حکم زیربنای جمهوری ما را تهدید می‌کند. رؤسای جمهور آمریکا بدون مصونیت کامل نمی‌توانند به‌درستی عمل کرده و وظایف خود را انجام دهد!

وی همچنین گفت که ترامپ نسبت به این حکم درخواست استیناف ارائه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست