بازدید 3607

لهستان: آماده حمله احتمالی روسیه هستیم

ولادیسلاو کوسینیاک کامیش وزیر دفاع لهستان، گفت: ورشو همه تهدیدهای بین‌المللی را جدی می‌گیرد و آماده رویارویی با هر سناریوی احتمالی از جمله حمله احتمالی روسیه است.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 06 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ریانووستی، وزیر دفاع لهستان در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی این کشور در مقابل حمله احتمالی روسیه، گفت: ما همه احتمال‌ها را در نظر می‌گیریم و ورشو برای بدترین سناریوهای نظامی آماده می‌شود.

کامیش با بیان اینکه وضعیت در سراسر جهان بسیار جدی است و این فقط اوکراین نیست که درگیر جنگ است بلکه منطقه دریای سیاه و اقیانوس آرام نیز درگیر این مساله هستند، مدعی شد: آمریکا حق دارد به خاک عراق و سوریه حمله کند.

وی همچنین با اشاره به طرح ایجاد یک نیروی واکنش سریع توسط اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: واحدهای لهستان از سال ۲۰۲۴ آماده پیوستن به این نیرو هستند.

گفتنی است، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست