بازدید 4797
۲

جزئیات برگزاری آزمون‌های استخدامی در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۳ در سه زمان برنامه‌ریزی شده است، گفت: مطابق قانون برنامه هفتم، سالی ۲۵ درصد به سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزوده می‌شود و سازمان برنامه وبودجه نیز مکلف شده زیرساخت مورد نیاز را تامین کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶ 04 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رضامراد صحرایی درباره استخدام معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه چندین تکلیف مرتبط با نیروی انسانی آمده که مهمترین آنها تدوین سند جامع نیروی انسانی آموزش و پرورش است و تمام مسائل مربوط به جذب، نگه داشت،ارتقا و بازنشستگی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به عهده خواهد داشت تا هر معلمی که به هر طریقی از آموزش و پرورش خارج شود، یک معلم را به این چرخه جذب کنیم.

وی افزود: نقطه عطف مربوط به نیروی انسانی در برنامه هفتم مربوط به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی است که مطابق این قانون همه جذب‌های آموزش و پرورش صرفا از مسیر این ۲ دانشگاه خواهد بود که البته به آنها اجازه داده شده است با همکاری سایر دانشگاه‌های معتبر کشور بتوانند نیروی انسانی مورد احتیاج را تربیت کنند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از سال ۱۴۰۵ نیاز ما به نیروی انسانی منطقی‌تر خواهد شد، در این دولت پر چالش‌ترین شرایط نیروی انسانی را تجربه می‌کنیم. سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰ هزار مجوز استخدام جدید داشتیم که تا حد قابل قبولی محقق شد و برای سال ۱۴۰۳ نیز بیش از ۷۲ هزار مجوز استخدامی داریم و اینها علاوه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است‌که قریب به ۲۰ هزار نفر خواهند بود.

آزمون‌های استخدامی سال ۱۴۰۳ در سه زمان برنامه ریزی شده است

صحرایی با بیان اینکه آزمون‌های سال ۱۴۰۳ در سه زمان برنامه ریزی شده است، افزود: آزمون نخست برای جذب مربی پرورشی و مربی تربیت بدنی است که پس از یک دهه وقفه در حال برنامه ریزی برای اجرا در ۱۷ اسفند است. آزمون ابتدایی نیز برای جذب بیش از ۲۸ هزار آموزگار در ۱۸ اسفند و آزمون دبیری و هنرآموزی نیز در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال همه تلاش ما این است که نتایج آزمون‌ها در فاصله قابل قبولی از آغاز سال تحصیلی اعلام شود تا فرصت برگزاری یک دوره آموزشی فشرده برای پذیرفته شدگان هم فراهم آید.

به گزارش ایرنا، کمبود معلم در مدارس یکی از دغدغه‌های جدی نظام تعلیم و تربیت در چند سال گذشته بوده است، این موضوع که هر سال با بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای خرید خدمات و حق‌التدریس در اول مهر تا حدودی حل می‌شد امسال با توجه به قانون منع بکارگیری نیروهای حق‌التدریس و تاخیر در زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی به صورت چشمگیری مورد توجه قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش درباره علت کمبود معلم در مهر امسال توضیح داده بود: ریشه این کمبود به سه بحث برمی‌گردد که نخستین آن دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: این دانشگاه با هدف اینکه به اندازه خروجی آموزش و پرورش از این دانشگاه ورودی دریافت کنیم و نیاز معلم آموزش و پرورش را رفع کند، تاسیس شد، اما کسانی که اکنون ما را نقد می‌کنند، ظرفیت پذیرش ورودی این دانشگاه را به زیر چهار هزار نفر کاهش دادند.

صحرایی ادامه‌داد: این کم‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان تا زمانی که رهبر معظم انقلاب به این دانشگاه آمدند و دانشگاه را نجات دادند، یک ناترازی ایجاد کرد که اکنون ۷۹ هزار معلم کم است، اما اگر همان سالیانه ۲۵ تا ۳۵ هزار دانشجو معلم می‌گرفتیم، اکنون ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان داشتیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه‌کرد: نکته دوم هماهنگ شدن جذب و بازنشستگی معلم است، هر مقدار که از آموزش و پرورش خارج می‌شوند به همان اندازه هم باید وارد شوند. در سه سال از دولت گذشته جذب نیرو انجام نشد، اما بازنشستگی فراوانی داشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
از تعداد معلمین بازنشسته بی زحمت در مدارس کم شود که اصلا تدریس شان کیفیت قابل قبولی ندارند
از جوانها استفاده کنید این همه بیکار تا دکتری هم خواستید بیکار داریم و می توانند کمک یار آموزش و پرورش باشند.
اعتراضات آموزگاری چه شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی