بازدید 5267

ارائه طرح ساماندهی قراردادهای موقت کارگران به مجلس

معاون وزیر کار گفت:پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار از جمله ساماندهی قراردادهای موقت کارگران به ویژه کسانی که در کارهای مستمر فعالیت داشته و بیشتر از پنج سال سنوات خدمتی داشته باشند به مجلس ارایه شده است.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 02 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، از زمان رواج قراردادهای کوتاه مدت در کارهای با ماهیت مستمر زمینه برخی سوء استفاده‌ها از قانون به وجود آمد و موجب لطمه به امنیت شغلی کارگران شد؛ به نحوی که طبق گزارش ها حدود 90درصد کارگران با قرارداد موقت در حال فعالیت هستند و امنیت شغلی به دغدغه‌ای مهم برای جامعه کارگری تبدیل شده است.

در همین راستا، وزارت کار پیش نویس اصلاح موادی از قانون کار را به دولت ارسال و اصلاح موادی از قانون را پیشنهاد کرده است.

به گفته وزیر کار قسمت‌هایی که به دستورالعمل و مصوبات دولت نیاز باشد در چارچوب تصمیمات اتخاذ شده اصلاحات لازم انجام می‌گیرد و ‌آن بخش‌هایی که نیاز به ایجاد اصلاحات در قانون داشته، لوایح آن در وزارت کار آماده شده و مراحل پایانی خود را در کمیسیون‌های دولت طی می‌کند.

علی حسین رعیتی فرد ، معاون روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  اخیراً از ارسال اصلاحیه قانون کار به مجلس در آینده نزدیک خبر داده و گفته که" لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون‌های دولت مراحل نهایی را طی می‌کند و به زودی به مجلس می‌رود تا تبدیل به قانون شود."

علی حسین رعیتی فرد, معاون وزیرکار  حداقل عیدی امسال هر کارگر 106میلیون ریال دانست و گفت:حداقل میزان حقوق عیدی یا پاداش امسال هر کارگر باید 2تا سه برابر حداقل حقوق به میزان 106میلیون ریال (10میلیون و 600هزار تومان) باشد.

وی افزود: کارگران طبق قانون باید 2برابر تا سه برابر حداقل حقوق امسال خود را به صورت عیدی دریافت کنند و حداقل حقوق ماهانه هر کارگر در سال 1402به میزان 53میلیون ریال بوده است.

رعیتی فرد اضافه کرد: بر این اساس باید حداقل عیدی هر کارگر 106میلیون ریال و حداکثر 159میلیون ریال باشد که بسته به عملکرد و بهره وری هر کارگر قابل افزایش است.

معاون وزیر کار در خصوص اصلاح قراردادهای موقت کارگری گفت: پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار از جمله ساماندهی قراردادهای موقت کارگران به ویژه کسانی که در کارهای مستمر فعالیت داشته و بیشتر از پنج سال سنوات خدمتی داشته باشند به مجلس ارایه شده است.

رعیتی افزود: گمان نمی کنم تصویب این موضوع در این دوره از مجلس انجام شود و به دوره بعدی کشیده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی