بازدید 1587

امدادرسانی آنروا برای فلسطینیان احتمالا متوقف می‌شود

درحالی  که وضعیت انسانی در نوار غزه هر روز پیچیدخ  تر می شود، آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در پی اتهام زنی اسرائیل به ۱۲ کارمند خود و قطع کمک های بین المللی هشدار داد که احتمالاً باید تا پایان فوریه فعالیت خود را در سراسر خاورمیانه متوقف کند.
کد خبر: ۱۲۱۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵ 02 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نزدیک به ۲۰ دولت کمک مالی ۴۴۰ میلیون دلاری به این سازمان را در پی اتهام اسرائیل به ۱۲ نفر از کارکنان آنروا مبنی بر دست داشتن در حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل تعلیق کرده اند.

فیلیپ لازارینی، رییس این آژانس روز پنجشنبه به وقت محلی گفت: «اگر تعلیق کمک‌های مالی ادامه یابد، ما به احتمال زیاد تا پایان فوریه مجبور خواهیم شد؛ عملیات خود را نه تنها در غزه، بلکه در سراسر منطقه متوقف کنیم.»

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

«سیگرید کاگ»هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان در این باره گفت: آنروا را نمی توان جایگزین کرد و این آژانس همچنان برای غزه حیاتی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست