بازدید 8901
رئیس سازمان غذا و دارو:

«چای دبش» توزیع شده در کشور، تاییدیه آزمایشگاه داشت/ چای‌های مشکل‌دار باید مرجوع یا امحا شوند

تا زمانی که نتیجه آزمایش‌ها نیاید و تایید نشوند، اجازه ترخیص و توزیع اقلام داده نخواهد شد. این روند کار است و در خصوص برند مورد اشاره هم همین روند طی شده است و در نتیجه تنها بخشی از این محصول که آزمایش شده و تاییده دریافت کرده، در کشور توزیع شده و بخش دیگر که تایید نشده، ترخیض و توزیع نشده و احتمالا یا برگشت خواهد خورد و یا به احتمال زیاد امحا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 29 January 2024

چای دبش بدون آزمایش و تاییدی در کشور توزیع نشده است/ مشکلات در اقلام دیگر بودهمه چای‌های توزیع شده از برند مورد اشاره، آزمایش شده و بعد از تایید، توزیع شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، با مطرح شدن مساله تخلفات وسیع چای دبش در دستگاه قضا، از جمله موضوعاتی که مطرح شد و توجه بسیاری ار به خود جلب کرد، تاییده صادر شده برای چای‌های وارداتی توسط سازمان غذا و دارو بود. سازمانی در زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از جمله وظایفش، بررسی اقلام وارداتی به کشور در حوزه غذا و دارو و تایید یا رد آنهاست.

موضوعی ابهام برانگیز که حیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به آن به «تابناک» می گوید: در برخی اقلام غذایی مانند چای مکلفیم که در واردات آزمایش کنیم و توزیع‌شان منوط به آزمایش ما است؛ هم ما و هم سازمان استاندارد مکلف هستیم به آزمایش در حوزه غذا. تا زمانی که نتیجه آزمایش‌ها نیاید و تایید نشوند، اجازه ترخیص و توزیع اقلام داده نخواهد شد.

چای دبش بدون آزمایش و تاییدی در کشور توزیع نشده است/ مشکلات در اقلام دیگر بود

وی می افزاید: این روند کار است و در خصوص برند مورد اشاره هم همین روند طی شده است و در نتیجه تنها بخشی از این محصول که آزمایش شده و تاییده دریافت کرده، در کشور توزیع شده و بخش دیگر که عدم انطباق داشته یا رد شده، ترخیص و توزیع نشده و احتمالا یا برگشت خواهد خورد و یا به احتمال زیاد امحا می‌شود. البته در این باره بایستی مسئولان گمرکی توضیح دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو می افزاید: این شرکت هم تاییدی زیادی داشته و هم موارد رد و عدم تایید زیادی که برگشت خورده است. سوای این کل نمونه‌های سازمان غذا و دارو از سطح عرضه این محصول (نمونه برداری از فروشگاه‌ها که با نمونه برداری اولیه در گمرک متفاوت است) در آزمایشگاه ما تایید شده است.

وی در ادامه با اشاره به تبدیل ماجرا به پرونده قضایی، می گوید: سوابق بازرسی و نظارت از این چای به مانند تمامی سوابق نظارتی در سازمان غذا و دارو نگهداری می‌شده که با تبدیل پرونده به پرونده قضایی، در اختیار نهادهای نظارتی و قضایی قرار گرفته است. در این خضوض هم به مقام قضایی گفته ایم که نمونه های عدم تایید شده در گمرک هستند و یا می بایست مرجوع گردند و یا امحا شوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۱
چای دبش ، پولِ دبش !
بله حتما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
ماستمالی شد. تمام
چه تلاش همه جانبه برای جمع و جور کردن اختلاس چای دبش در حال انجامه و دریغ از هیچ اعتراضی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
مردم ایران هستند دیگه کاریش نمیشه کردش
از جمله خودم
چقدر خوب داره ماست مالی میشه،
پول اختلاس شده کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
ونکوور خوبه؟
حدود ۳ میلیارد دلار اختلاس و دریغ از جدیت در پیگیری پرونده.گویی اختلاس ب جزیی ماندگار در جامعه تبدیل شده
وزیر اقتصاد که گفتند تسویه شده ایشون هم میگه مشکلی نیست
پس اعاده حیثیت باید کنه شرکت دبش که اتهامات واهی بهش زده شده
سالهاست که مردم عادت کرده‌اند که خیلی زود از انکار، خشم، حسرت و افسردگی به مرحله پذیرش یک فقدان برسند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
دیگه عادت کردیم.حتما پول جای امنی ست که هیچکس پی کار رو نمیگیره
ان کسی که بتواند 4 برابر نیاز چای کشور چای انهم با ان کیفیت چای وارد . انکس که بتواند بان مرکزی وزارت صمت.وزارت جهاد کشاورزی وگمرک را چند سال دور بزند بی شک از دور زدن سازمان غذا ودارو عاجز نیست.وانگهی از زمان اعلام فساد چای دبش چرا سازمان غذا ودارو تا الان ساکت بوده
عجب مدیرانی .....
برای واردات خودرو ارز نیست اما برای چای میلیاردها دلار ارز موجود بود
رکورد خطرناک برای تراز تجاری کشور؛ ۱۴ میلیارد دلار کسری تجاری داریم/ نهاد‌های نظارتی از بیش اظهاری در واردات خبر دارند؟
در حقیقت این آقا آمده از دبش حمایت می کند ولی من تجربه خودم را می گویم چند روز پیش رفته بودم تو یک فروشگاه بزرگ انواع چای آنجا بود یک آقایی ایستاده بود که بمن اصرار می کرد چای دبش بخرم من توجهی نکردم بعد منتظر عکس العمل مردم شدم که همه توجهی نکردند و کسی نمی خرید
اقای معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو و... با این همه عنوان چرا هنوز چای تایید نشده،امحا نگردیده است اگر فساد چای دبش برملا نمیشد انها هم ترخیض و توزیع میشد حتما ایشان هنوز با مدیر عامل چای دبش تسویه حساب نکرده است هنوز میگوید : احتمالا یا برگشت خواهد خورد و یا به احتمال زیاد امحا می‌شود.
طوری میگید تاییده داشت انگار گرفتن تاییده ازمایشگاه برای اونا کاری داره طرف چنتا وزارت خونه حیات خلوتش بوده بعد حرف از تاییده ازمایشگاه میزنید
سلام چای دبش خریدم داخلش لبو قرمز ریشه حرام باشد تا قیامت
آیا ازمایشگاه مصون از اختلاس با این عظمتی است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل