بازدید 11127
رئیس قوه قضائيه در جمع دانشجویان:

جزییات تازه از پرونده «چای دبش»، از وقوع تا کشف و رسیدگی/ هنوز هیچ‌ مدیر متخلف دولتی به ما معرفی نشده/ به مسئولان گفته‌ایم اگر برای آلودگی هوا کاری نکنید ترک فعل کرده‌اید/ کشور‌های قدرتمند برای خرید تجهیزات نظامی از ما التماس می‌کنند/ استعفای وزیر سابق بابت پرونده تخلف بود و در حال محاکمه است

از زبان پدر بزرگوار شهید عجمیان و همچنین در برخی رسانه‌ها چنین اعلام شد که نامه‌ای از ناحیه آقای ولایتی در خصوص پرونده مزبور به من واصل شده است. پس از بررسی دقیق متوجه شدیم اصلا چنین نامه‌ای به قوه قضاییه واصل نشده است. موضوع را از رئیس کل دادگستری استان البرز و حتی قاضی پرونده جویا شدم و از آن‌ها پرسیدم که آیا نامه‌ای پیرامون این پرونده به شما واصل شده است؟ آن‌ها نیز چنین موضوعی را رد کردند؛ در این قضیه، یک عده‌ای از آقای ولایتی تقاضایی کردند، اما او کوچک‌ترین دخالتی نداشت.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 07 December 2023

رئیس قوه قضاییه که در بیست و هشتمین سفر استانی خود به اردبیل رفته، با حضور در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو با ایشان گفت‌وگو کرد.

به گزارش «تابناک»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، بعد از شنیدن سخنان شماری از دانشجویان، با تبریک روز دانشجو به کلیه دانشجویان در سراسر کشور گفت: از حضور و سخنان دردمندانه شما دانشجویان و آگاهی‌تان نسبت به مسائل کشور مسرور شدم. چرا باید از ناامیدی سخن گفت؛ ما جوانانی همچون شما دانشجویان را داریم که مصمم و بااراده برای آباد کردن هرچه بیشتر ایران اسلامی هستند.

وی در ادامه با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه، گفت: صهیونیست‌ها در نتیجه حمایت همه‌جانبه آمریکا با تشدید جنایتکاری‌های وحشیانه خود، تلاش به کوچاندن اجباری مردم غزه و نابودی حماس داشتند، اما با مقاومت مردم فلسطین، این توطئه‌های آن‌ها خنثی شد.

اژه‌ای طی حدود ۲۹ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را بر عهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی با قشرهای مختلف مردمی و نخبگانی به ویژه دانشجویان کشور برگزار کرده و به مناسبت‌های مختلف، بالغ بر ۸ بار در محافل دانشجویی و دانشگاهی حاضر شده و ضمن استماع مطالب و دغدغه‌های دانشجویان، به تبیین موضوعات و رفع ابهامات برای آن‌ها مبادرت ورزیده است.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: امروز دانشجویان و دانشمندان ما پیشرفت‌های علمی شگرفی را رقم زده‌اند و وقتی انسان به مراکز هسته‌ای و دفاعی و فضایی مراجعه می‌کند، اثرات این پیشرفت‌های علمی شگرف را به عینه ملاحظه می‌نماید. این پیشرفت‌ها برای کشور ما اقتدار و بازدارندگی به همراه آورده است، به گونه‌ای که امروز کشور‌های قدرتمند برای دریافت و خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از ما، التماس می‌کنند.

وی با اشاره به مقوله احیای حقوق عامه گفت: ما در دستگاه قضایی به موجب وظیفه ذاتی خود، مصرانه و مجدانه، مقوله احیای حقوق عامه را پیگیری می‌کنیم؛ همین قضیه آلودگی هوا و احیاناً استفاده از مازوت در برخی از نیروگاه‌ها، از جمله مصادیق حقوق عامه محسوب می‌گردد و ما در این خصوص، مسئولان ذی‌ربط را نه‌ تنها مورد تذکر، بلکه مورد تهدید قرار داده‌ایم و به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که چنانچه ترک‌فعل‌هایشان در این قضیه احراز گردد، برخورد‌های مقتضی با آن‌ها خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبیین و تشریح خصوصیات جنبش دانشجویی ایرانی از جمله مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی، گفت: مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی شما دانشجویان عزیز، مسئولیت ما را سنگین‌تر و وجدان ما را بیشتر تحریک می‌کند. شما دانشجویان اطمینان داشته باشید که قوه قضاییه از مبارزه قاطعانه و بدون تبعیض و علنی با فساد، صرف‌نظر نخواهد کرد. ما مقابله با فساد صاحب‌منصبان و نزدیکان آن‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: ما در دستگاه قضایی مصمم هستیم که همه دادگاه‌ها را به غیر از مواردی که منع قانونی دارند، علنی برگزار کنیم تا محتویات دادگاه‌ها و احکام صادره در معرض دید مردم باشد و از شما هم می‌خواهم برای رسیدن به این ایده ال به ما کمک کنید و مطالبه داشته باشید، چون تا کنون در این راستا موفق نبودیم.

رئیس عدلیه گفت: من از مطالبه‌گری و صراحت لهجه شما دانشجویان تقدیر ویژه می‌کنم؛ البته همه ما باید مراقب باشیم که در مطالبه‌گری‌هایمان، خدای ناکرده به وادی دروغ و توهین نیفتیم و کاری نکنیم که سبب سوءاستفاده دشمن شود.

به مسئولان گفته‌ایم که اگر برای آلودگی هوا کاری نکنید ترک فعل کرده‌اید/ کشور‌های قدرتمند برای خرید تجهیزات نظامی از ما التماس می‌کنند/

اژه‌ای با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده شهید عجمیان که در سخنان یکی از دانشجویان مطرح شد، گفت: در پرونده شهید عجمیان، هیچ گونه مداخله‌ای از بیرون از قوه قضاییه صورت نگرفته است؛ از زبان پدر بزرگوار شهید عجمیان و همچنین در برخی رسانه‌ها چنین اعلام شد که نامه‌ای از ناحیه آقای ولایتی در خصوص پرونده مزبور به من واصل شده است. پس از بررسی دقیق متوجه شدیم اصلا چنین نامه‌ای به قوه قضاییه واصل نشده است.

وی افزود: من در ادامه، موضوع را از رئیس کل دادگستری استان البرز و حتی قاضی پرونده جویا شدم و از آن‌ها پرسیدم که آیا نامه‌ای پیرامون این پرونده به شما واصل شده است؟ آن‌ها نیز چنین موضوعی را رد کردند؛ بنابراین وقتی اصلا نامه‌ای به دست ما مقامات و مسئولان قضایی نرسیده، پس چگونه گفته می‌شود که در پرونده شهید عجمیان، اعمال نفوذ شده است؟ در این قضیه، یک عده‌ای از آقای ولایتی تقاضایی کردند، اما او کوچک ترین دخالتی در این پرونده نداشت.

رئیس عدلیه گفت: البته من ادعا ندارم که در هیچ بخش و مرجع قضایی، هیچ گونه اعمال نفوذی وجود ندارد، ولی تاکید دارم که در مقابل اینگونه مقولات، قاطعانه می‌ایستیم و از شما دانشجویان نیز می‌خواهیم چنانچه مصادیقی از این موضوع را اطلاع دارید، برای پیگیری و رسیدگی به ما ارائه دهید.

وی در ادامه با اشاره به موضوع وقوع تخلف در واردات نهاده‌های دامی و همچنین موضوع چای دبش، که در سخنان یکی از دانشجویان مطرح شد گفت: متاسفانه در هر دو مورد، بدون تردید تخلف صورت گرفته است، اما اینکه میزان آن چقدر است یا اینکه امر به وقوع پیوسته، تخلف محسوب می‌شود یا جرم و اگر جرم است از چه نوع جرمی است و چه مجازاتی دارد، از جمله مواردی هستند که باید مورد رسیدگی دقیق قرار گیرند و قاضی در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم و رأی کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در مورد هر دو موضوع باید تاکید کنم که به محض اطلاع یافتن بخش‌ها و‌دستگاه‌های ذی‌ربط در دولت و‌قوه قضاییه، بررسی‌ها و پیگیری‌های مقتضی به عمل آمد و ما از کنار این دو موضوع نگذشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تشریح فرآیند رسیدگی به موضوع واردات نهاده‌های دامی گفت: در قضیه واردات نهاده‌های دامی، در ابتدا جلوی تخصیص ارز به فرد متهم گرفته شد، سپس مبالغ ریالی تخصیص‌یافته به او، مسترد شدند و در ضمن، اصلاح فرآیند مرتبط با این قضیه نیز، انجام شد. در مرحله بعد، افراد دخیل در موضوع چه در داخل و چه خارج از وزارتخانه مربوطه، تحت تعقیب قرار گرفتند و وزیر مربوطه استعفا داد و قائم مقام او نیز برکنار شد و تحت تعقیب قرار گرفت.

وی افزود: اگرچه این موضوع یک‌سال طول کشید، ابعاد قضیه کامل پیگیری و برای وزیر پیشین و سایر افراد دخیل د‌ر پرونده، کیفرخواست صادر شد و تاکنون هشت جلسه دادگاه برگزار شده و قاضی پرونده به زودی انشاء رای را آغاز خواهد کرد. در پرونده مورد اشاره، همه جرم تحقق کامل نیافته بود، اما تمام ارکان ذیربط در نظام از جمله قوه قضاییه و دولت با جدیت به موضوع ورود کردند. 

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد با اشاره به قضیه چای دبش گفت: آن فردی که ریالش را به بازار برده بود تا برای به اصطلاح وارداتش ارز بگیرد، به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دبش مراجعه کرده بود تا ارز دریافت کند. از اینجا بازرسی ورود پیدا کرد که شرکت دبش این مقدار ارز را از کجا آورده است؛ یعنی سازمان بازرسی از آن پرونده به پرونده حاضر رسید. البته فردِ به اصطلاح واردکننده اکنون در بازداشت و طی مراحل محاکمه است.

وی افزود: از سویی دیگر واجا نیز به موضوع وجود مقدار قابل توجهی چای در گمرک حساس شد. همچنین گزارشی نیز از اتحادیه مرتبط با چای‌کاران و واردکنندگان چای ناظر بر ارز‌های تخصیصی به یک شرکت خاص، به معاون اول رئیس‌جمهور واصل شد و وی با حساسیت تمام، مسئولان مربوطه در ستاد مقابله با مفاسد اقتصادی را مسئول رسیدگی به موضوع کرد. کلیه بررسی‌ها بیانگر تخلف گروه دبش بود و مشخص شد که این تخلف از سال ۹۸ آغاز شده و تا اواخر ۱۴۰۱ ادامه داشته است.

اژه ای ادامه داد: طبق گزارش‌های موجود، در سال ۹۸ بیش از دو میلیون دلار یا معادل دلار، در سال ۹۹ بالغ بر ۲۱ میلیون دلار ارز به شرکت مزبور تخصیص یافت؛ امادر سال ۱۴۰۰ شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است. در مجموع طی سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۱، بالغ بر ۶۹ درصد از ارز مربوط به واردات چای به شرکت فوق‌الذکر تخصیص یافته است که حتما خلاف است.

وی به دانشجویان و تمامی مردم دغدغه‌مند اطمینان خاطر داد که پیرامون رسیدگی به پرونده مرتبط با چای دبش، نهایت اهتمام و قاطعیت به عمل خواهد آمد و نتیجه پیگیری‌ها، هرچه باشد به استحضار همه مردم خواهد رسید و پس از روشن شدن ابعاد قضیه، مردم در جریان موضوع قرار خواهند گرفت و ما اِبایی از طرح موضوعات برای مردم نداریم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه به پرونده تمامی افرادی که اتهاماتی متوجه آنهاست، بدون توجه به مقام آنها، رسیدگی خواهد کرد؛ البته در خصوص پرونده مورد اشاره، باید تاکید کنم که هنوز هیچ‌مدیر متخلف دولتی به ما معرفی نشده است.

میزبانان نشست به رئیس قوه قضاییه چه گفتند

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «چمنی» رئیس دانشگاه محقق اردبیلی طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان استان اردبیل به مناسبت روز دانشجو گفت: امیدواریم که بتوانیم در جایگاه حساس آموزشی که در آن قرار داریم، به رسالت خود که همانا پاسداری از خون شهداست عمل کنیم.

«رقیه شهبازی» نماینده دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز طی سخنانی اظهار کرد: آقای اژه‌ای در ابتدا بر خود فرض می‌دانم از شما قدردانی کنم و سپس سفره دل بگشایم؛ اگرچه ما برای حضور شما در دانشگاه خود مکاتبات لازم را انجام دادیم، اما حتی خوشبین‌ترین فرد ما نیز تصور نداشت که شما در میان کثیری از دانشگاه‌های مرکزنشین، بدون نگاه تبعیض امیز دانشگاه ما را برای سخنرانی روز دانشجو انتخاب کنید و غیر از تهرانی صدای ما را هم بشنوید از این بابت قدردان شما هستیم.

وی افزود: ما از شما خواهش داریم زیرمجموعه خود را مکلف کنید تا در تبیین و تشریح امرِ «مبارزه با فساد» کوشاتر باشند و اگر این فساد از ناحیه دلتمردان فعلی و سابق سَر می‌زند در معرفی آن‌ها به مردم و در مجازات آن‌ها کوتاهی نکنند.

شهبازی گفت: مبارزه ساختاری با فساد و خشکاندن ریشه‌های فساد، امری مبارک است، اما این امر مبارک نباید مقوله‌ی «نقره داغ کردن فرد فاسد» را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ چرا به پرونده داماد یکی از وزرای سابق که در زمره متهمین پرونده «پتروشیمی‌گیت» بود و اکنون در یک کشور دیگر عکس‌های نامتعارف از خودش منتشر می‌کند و به ریش ما می‌خندد، رسیدگی نشد؟ البته وی در دوره گذشته قوه قضاییه از کشور خارج شده است.

وی ادامه داد: آقای اژه‌ای، از شما تشکر کنم که جلوی گسترش ابعاد فساد در قضیه واردات نهاده‌های دامی در همین دولت فعلی را گرفتید؛ اما افکار عمومی مشتاق است که بداند پایان آن ماجرا چه شد؟ چه ارتباطی بین عزل وزیر جهاد کشاورزی و این فساد وجود داشت؟ آیا پای وزیر معزول در این فساد گیر است؟ بدون پیرایه و بدون تعارف بگویم که برخورد سخت و شدید با فرد مفسد، دل مردم را خُنک می‌کند و برای نظام سرمایه اجتماعی به همراه می‌آورد. در همین ماجرای اخیر فسادِ چای معروف به «چای گیت» مردم بهتر نبود نام شرکت و فرد فاسد را از زبان سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌شنیدند؟

«علیرضا محمدی» نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز طی سخنانی بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی قضات، تلاش برای اجرای مقوله قضازدایی و همچنین پرهیز از مصلحت‌سنجی در مواردی که سرمایه اجتماعی نظام در خطر است، تاکید کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به عدم افتتاح پروژه راه‌آهن اردبیل طی سنوات گذشته گفت: آقای اژه‌ای، مراقب باشید که مسئولان استان اردبیل در خصوص مشکلات این استان به شما آدرس غلط ندهند چرا که طبق بررسی‌های ما ورود و دخالت نمایندگان استان اردبیل در مجلس به امور اجرایی، یکی از علل اصلی مشکلات این استان است.

در ادامه این جلسه صمیمانه، «مهدیه قاسم‌زاده» نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل، به بیان مطالبی پیرامون میزان تحقق اهداف و ماموریت‌های آموزش و پرورش پرداخت و گفت: چرا فرآیند‌های جذب و تربیت معلم در کشور ما همواره و هر روز در حال تغییر است و این تغییرات تا چه اندازه ما را به مقوله عدالت آموزشی نزدیک کرده است؟ چرا دیوان عدالت اداری و شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون به این موضوع ورود نکرده‌اند؟

وی افزود: مشکلات دانشگاه فرهنگیان آنقدر زیاد است که در شأن دانشجو معلمان نیست؛ شرایط نباید به نحوی باشد که دانش معلم در تامین امور اولیه زندگی خود به چالش کشیده شود.

«محمدرضا فروتن» نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی سخنانی در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه قضا در د موضوع کشت و صنعت مغان و راه‌اندازی مجدد کارخانه سبلان پارچه گفت: وضعیت آب شرب استان اردبیل از نظر کیفیت و کمیت در شرایط مناسبی قرار ندارد و در این حال ما شاهد هستیم که مدیران استان به فکر ایجاد همان صنایعی هستند که زاینده‌رود را خشکاند؛ در این شرایط، می‌بینیم که یکی از کارخانه‌های پتروشیمی در فاصله اندکی از شهر نمین و منطقه توریستی فندقلو، در حال شروع به کار است در هر ثانیه ۱۰ لیتر آب شرب یکی از روستا‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که این موضوع جای تامل فراوان دارد.

وی افزود: آقای اژه‌ای، دانشجویان به ناعدالتی‌های اجتماعی و گرانی‌ها اعتراض دارند و ما امیدواریم که شما و سایر مسئولان و مقامات، بیش از پیش به جوانان کشور اعتماد کنید.

«لیلی عشایری» نماینده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل طی سخنرانی در این مراسم، به ارائه مطالبی در خصوص کمبود امکانات آموزشی برای مدارس پرداخت و در ادامه گفت: ارسال پیامک‌های درخواست بازگشت به کار برای معلمان بازنشسته، باعث دلسردی معلمان جوان می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از انتصاب برخی مدیران در استان اردبیل و همچنین عدم تخصیص بودجه برای بازسازی دانشگاه‌های این استان پرداخت.

«امیر پارسا امیرانی» نماینده دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز، یکی از نگرانی‌های جوانان کشور را آینده شغلی آن‌ها بعد از فارغ التحصیلی دانست و گفت: چرا شرایط باید به نحوی باشد که نخبگان و سرمایه‌های علمی و اجتماعی کشور ما بعد از فارغ التحصیلی به فکر مهاجرت به خارج از کشور بیفتند.

وی افزود: همیشه از ما خواسته شده که از کالای ایرانی حمایت کنیم، اما هیچکس صحبتی درباره حمایت از خریداران کالا‌های ایرانی نمی‌کند.

امیرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کمبود امکانات درمانی و بهداشتی و همچنین وضعیت نابسامان آب آشامیدنی در استان اردبیل پرداخت.

«هانیه نورانی» نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز طی سخنانی با اشاره به برخی آمار‌های مربوط به مهاجرت نخبگان و کادر درمان از کشور گفت: چرا هر ساله خرید و فروش صندلی‌های دانشگاه‌های کشور، پررنگ‌تر از سال‌های قبل می‌شود؟

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد افزایش قارچ‌گونه سالن‌های زیبایی زیرزمینی در کشور هستیم؛ این سالن‌ها با به خطر انداختن جان هم‌وطنانمان در حال درآمدزایی‌های آنچنانی هستند؛ چرا دستگاه‌های ذی‌ربط، اقدامات لازم را برای برچیدن این سالن‌ها انجام نمی‌دهند؟

«پیمان قاسمی» دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل نیز طی سخنانی با اشاره به تورم‌های لجام گسیخته و افزایش دقیقه‌ای قیمت برخی کالاها، گفت: شاهد هستیم که برخی‌ها از یک سو می‌خواهند سن بازنشستگی را افزایش دهند و از سوی دیگر ادعا می‌کنند که ما دغدغه اشتغال جوانان را داریم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از عدم افتتاح پروژه راه‌آهن اردبیل پس از ۱۵ سال پرداخت و خواستار رسیدگی دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله قوه قضاییه به این موضوع شد.

«امیرمحمد معبودی» نماینده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از اقدامات جهادی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی دو سال گذشته در زمینه‌های حذف تشریفات زائد، حضور در اجتماعات مردمی، برخورد با فساد درون قوه قضاییه، ساماندهی وضعیت اموال تملیکی و رسیدگی به وضعیت کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، گفت: ما همچنان شاهد تعطیلی برخی کارخانه‌های تولیدی در شهرک صنعتی استان اردبیل هستیم و انتظار داریم که مسئولان دستگاه قضا به تعطیلی این واحد‌های تولیدی رسیدگی کنند.

وی گفت: تا چه زمانی فضای مجازی کشور باید جولانگاه فرصت‌طلبان خناس باشد و چرا تاکنون اقدام موثری برای مجازات سلبریتی‌های عوام فریبی که در اغتشاشات سال گذشته آب به آسیاب دشمن ریختند، صورت نگرفته است؟ چرا باید استقلال قضات، در پی دخالت‌های بی‌مورد برخی از متنفذین حکومتی خدشه‌دار شود و کار به جایی برسد که پدر یک شهید ناچار شود اعتراض خود به این موضوع را در تلویزیون مطرح کند.

معبودی افزود: اقدامات شایسته رئیس قوه قضاییه در مقوله‌های مبارزه با مفاسد و جرائم قابل تقدیر است، اما ما خواهان رسیدگی جدی در قبال ترک فعل و اقدامات غلط برخی از مسئولان خائن گذشته هستیم که باعث ایجاد اختلال جدی در حرکت قطار پیشرفت و آبادانی کشور شدند.

«سینا منصورزاده» نماینده دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام مدت این جلسه را در صندلی مجاور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای نشسته بودم و دیدم که ایشان خودکار خارجی که برای‌شان تدارک دیده شده بود را با یک خودکار ایرانی تعویض کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از عملکرد رسانه‌ای قوه قضاییه پرداخت.

به مسئولان گفته‌ایم که اگر برای آلودگی هوا کاری نکنید ترک فعل کرده‌اید/ کشور‌های قدرتمند برای خرید تجهیزات نظامی از ما التماس می‌کنند/

گفتنی است در پایان نشست داغ رئیس دستگاه قضا با دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی، رئیس عدلیه پس از اقامه نماز در صفوف دانشجویان و اساتید، ناهار را نیز در فضایی صمیمی و گعده‌گونه در کنار دانشجویان صرف کرد و در همین اثنا نیز گفت‌وگو‌های دغدمندانه‌ای میان قاضی‌القضات و دانشجویان درگرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۶۰
التماس انها به چه درد ما میخوره؟ شما تورم را کنترل کنید تا مایه دلخوشی ما شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هنوز هیچ‌ مدیر متخلف دولتی به ما معرفی نشده

اینطوری جناب رئیسی سرهای اژدهای هفت سر فساد را قطع کنید؟! اینهمه پول بیت المال به باد رفته، یک مدیر مقصر نبوده؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
از الآن گفته باشم هر کی اعتراض کنه اختشاش گره والسلام
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
بالاخره مدیران متخلف دولتی پرونده ۴ میلیارد دلار ی

چای چنانکه رئیسی در جمع دانشجویان گفت به قوه

قضائیه معرفی شده اند ؟؟

یا چنانکه جناب رییس قوه قضائیه امروز رسما اعلام کرد

هنوز هیچ مدیر دولتی خلافکار از پرونده بزرگ چای

به قوه قضائیه معرفی نشده است!!!!؟؟؟
کاملا مشخص شد تخصیص عجیب و غریب ارز به چای در زمان دولت سیزدهم بوده( بیش از نود و هشت درصد). با متخلفین در هر سمتی باید برخورد قاطع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
کشور داره تو فساد اداری و سیستمی غرق می شود. هر اداره. نهاد. شهرداری. بانک و..... پا بگذاری درست به مرکز فساد پا گذاشته ای. یک ظاهر فریبنده برای خودشون درست کردند ولی وقتی دقیق بشوی می بینی غیر از فساد هیچی نیست.
چرا باید از ما امیدی سخن گفت ما جوانانی چون شما را داریم منتها درسته که باعث میشیم همه تون با کلی زحمت و خرج و سختی مهاجرت کنید اما اگر هم بمونید چای دبش از خجالتتون در میاد
میشه نام کشورهای ملتمس کننده بگیذ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
جنبه شوخی داشته باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
با نام و یاد خداوند مهربان
کوچیک و بزرگ
پیر و جوون
زن ومرد
دختر وپسر
سر کار هستید.
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
اسمشون تو نقشه جهان نیست.!!!!!
رئیسی این مرد بزرگ هم ارز رانتی رو حذف کرد هم اختلاسگرهاش رو داره میگیره دولت قبل باید شرم کنه و،مجازات بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
کسی که خوابه رو میشه بیدار کزد اما کسی که خودشو زده به خواب نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
این اختلاس گران اصولگرا بودند یا اصلاح طلب ؟؟؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
امادر سال ۱۴۰۰ شصت درصد ارز واردات را به این گروه داده‌اند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰ درصد ارز را این گروه گرفته است.
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
ارز ۴ تومنی حذف شد به جاش ۲۸ تومنی اومد . این که همون شد عزیز
جالبه طرف رو به خاطر حجاب گرفتن و سه سال براش حکم بریدن اما ۳ ملیارد و هفتصد میلیون گم شده فقط مدیرعامل چای دبش رو با قرار ۵۰۰۰ میلیارد گرفتن و تا حالا هیچ مدیر دولتی دستگیر نشده، جالب نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
جالب نیست گریه آوره.و خنده آور بابت بی بخاری من و امثال من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
نه اصلا هم جالب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
مسئله خودی ونخودی است ...بالاخره با رفقا باید مدارا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
رعایت حجاب برتر زنان اوجب الواجبات است !!!؟؟

و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان چرف کف دست است و می اید و می رود !!؟؟

و اصل حجاب برتر زنان است و بس !!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
حالا اگه چند روز دیگه با باز شدن پرونده کسانی دیگه هم دستگیر بشه، اون وقت هم یک چیز دیگه می گید.
خوب این تجهیزات پیشرفته رو بدین جاش ماشینای برقی وارد کنید مردم دارم از دود و آلودگی خفه میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
سوال اول
چرا اعداد و ارقام مفاسد اقتصادی هر سال از سال قبل بزرگتر بزرگتر می شود؟
پاسخ:
زیرا قطار حرکت پیشرفت رو به جلو حرکت می کند
اینجاست که معنای پیشرفت را می فهمی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
وزیر عمانی هم گفته : نه خیلی ممنون میل نداریم!؟

و لطفا برای مردم خودتون که سالی ۲۷ هزار نفر که از

الودگی هوای شهرهاتون در ایران خفه میشوند

و سالی ۲۷ هزار نفر هم در تصادفات جاده ای کشته میشوند بیشتر نیاز دارید

شکراً جزیلا و عظیماً
هرکی پرسید هنیه کجاست بگید خواهر علی کریمی کجاست؟ دهنشون بسته میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
حالا هنیه کجاست چرا به شماها بر می خورد؟؟ شما سر پیاز هستید یا نه پیاز که سر هنیه غیرتی میشید؟؟ هنیه نه ایرانی هست و نه شیعه. البته شاید شما ایرانی نیستید و عرب هستید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هنیه کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هیچگاه زبان و قلمت را به توهین و افترا باز نکن حتی اگر دشمن تو باشد
با دشمنت بگونه ای برخورد کن که دلسوز او هستی و قصد هدایت او را داری تا همواره یک راه بازگشت و توبه برای او باز باشد و اگر احساس کردی دنبال توبه است به او سخت نگیر و به گذشته اش کاری نداشته باش
و اسلحه را وقتی استفاده کن که او دست به اسلحه ببرد و یا دست به تجاوز و خشونت بزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
هنیه رفته با خالد مشعل و اخوان المسلمین ناهار بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
جوابای منفیتو ببین، حسسسسش کن و از عصبانیت بمیر! :))))))
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
چ ربطی داره؟ من ب علی کریمی کار ندارم ولی واسم مهمه بدونم چرا هنیه تو قطره تو هتله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
خواهر علی کریمی چه ربطی به فرمانده حماس داره ؟؟؟ این تمام منطقتونه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
هنیه با نتانیاهو یک چای دبش بعدظهر زد
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
علی کریمی دستور حمله نداده بود که بخواهد عواقبش را بپذیرد . مغلطه نکن ، هنیه کجاست
برای اختلاس چند میلیارد دلاری یا این وضعیت کشور و مردم دولت باید استعفا دهد که هر روز با بهانه تحریم و اقتصاد مقاومتی زندگی عادی را برای مردم سخت تر و غیر ممکن می کند
کجای دنیا رئیس قوه قضاییه از مسایل نظامی صحبت میکند.؟ در ایران رئیس مجلس ورئیس قوه قضاییه کاملا شبیه رئیس یک دولت هستند.
پاسخ ها
احمد
| Norway |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اینجا ایران است کلیه آقایان متخصص همه فن حریف هستند
رئیس قوه قضائيه در جمع دانشجویان:
جزییات تازه از پرونده «چای دبش»: هنوز هیچ مدیر متخلف دولتی به ما معرفی نشده

اینطوری جناب رئیسی می خواهید سرهای اژدهای هفت سر فساد را قطع کنید؟! اینهمه پول بیت المال به باد رفته، یک مدیر مقصر نبوده؟!!
مگر مدیر دولتی تخلف می کند ؟ آن هم در موضوع چای دبش و واردات چای ؟

تخلف را فقط افراد عادی مرتکب می شوند که سریعاً با آنها برخورد و دستگیر می شوند مثل جرم بالاتر از گناه رقص در بازار رشت که سریعاً با آن جرثومه های فساد برخورد شد . ولی الحمد الله که مدیران دولتی فقطط یک مقدار سهواً اشتباه می کنند و نه تخلف ... که آن هم به دلیل انجام کار خیر نیاز به بازداشت نیست ...
آقای ارژه ای لطفاً در حوزه خودتون صحبت بفرمایید راجع به طولانی بودن فرایند دادرسی و راجع به این حجم اعتیاد و مواد مخدر بعد از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب دیگه نمیشه گردن اشرف پهلوی انداخت . راجع به این حجم فساد علیرغم انواع محدودیت ها و سانسور ها جهت عدم افشای فساد و مجازات های عاملین افشای فساد .....
جناب رئیس عدلیه، چرا برای اعلام تخلف پرونده چای، آمار سال ۹۸ و‌۹۹ را به دلار اعلام میکنید ولی ارز های سالهای بعد رو‌به درصد فرموده اید ؟ فکر میکنید اعداد بزرگ رو‌مردم‌نمیتونند بفهمند یا خجالت کشیدید آمار دلار های تخصصی در دولت همراه !!!! اعلام کنید؟
حسن نصرالله کجاست. دیگه سخنرانی آتشین با تکان دادن انگشت اشاره و مشت گره کرد ه نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نِتِش تموم شده . بخره میاد
قبول دارم توی نظامی جز قدرت های برتریم.
ولی به نظرم بهتره چند تاش رو بفروشیم به جاش خودرو خوب وارد کنیم اینجوری خیلی خوب میشه
موجب سوء استفاده دشمن نشود ! دقیقا یعنی چه ؟ فساد در همه جای دنیا هست اما با آن برخورد میشود ........ در مبارزه با فساد این خودی و غیر خودی کردن است که باعث سوء استفاده دشمن میشود و نه اعلام فساد... مگر در جریان حجاب و حواشی آن باعث سوء استفاده دشمنان نبوده و نیستیم ؟؟؟
جناب اژه ای در مورد گوشت فساد بیشتر از چای است قیمت گوشت گوسفندی جهانی ۴ دلار است که با ارز نیمایی وارد میشود و به قیمت ۱۵ دلار ارز آزاد فروخته میشه به این فساد هم توجه کنید این تفاوت قیمت به جیب چه کسانی است
نام این کشور ها رو به مردم اعلام کنید تا گفته های شما را راستی آزمایی کنیم
جالب است که رئیس دستگاه قضا در باره همه موضوعات از جمله سیاست خارجی و فروش اسلحه اظهار نظر می کند! احتمالا برای برقراری عدالت و قانون در کشور لازم است.
خلافکاری شرکت متولی چای دبش از سال 99 توسط رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان به دادستانی شهرستان املش گزارش شده بوده ولی دادستانی بدلایل نامعلوم پیگیری نکرده. بنابراین از مسئولین قوه قضائیه وقت تا همه مسئولین ذی ربط از سال99 تا 1402 باید پاسخگو باشند.
محسنی اژه ای: کشور‌های قدرتمند برای دریافت و خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از ما، التماس می‌کنند.

به امید روزی که مقاماتی مثل محسنی اژه ای بگوید: بعضی کشورها تجهیزات نظامی و دفاعی از ما خرید کرده اند.

التماس های مقامات کشورها را برای مردم ایران فاکتور نکنید. رقم بدهید که مثلا در سال 1402 ایران مثلا 10 ملیون دلار یا 10 میلیارد دلار تجهیزات نظامی فروخته.
وزیر اقتصاد دیروز فرمودند پرونده متخلفین چای دبش به دادگاه رفته.یکی این وسط دروغ میگه
با مازوت بسیار خطر ناک و سمی سرطانزا دارند برق تولید و گاز را تصفیه میکنیم

برق و گاز پاکش را به عراق و ترکیه صادر میکنیم / ولی دلارهایش بلوکه میشوند

و بجایش دینار و درهم عراقی و سوری میگیریم !!!!؟؟

این مدلی به قله های پیشرفت رسیدیم !!!!!!
تو رو خدا یه پهپهاد هم به ما بدین
تابناک چرا مقاله نزدید که بیش از ۹۹ درصد مبلغ در دوره رییسی بوده وان یک درصد هم سهم قانونی دبش بوده که سال ۹۸و۹۹پرداخت شده
اقاي اژه اي صحبت اين هست كه چكونه اين همه لرز به يك شركت يا يه نفر تعلق ميگيره؟!؟!؟شما كه ميخاين يه وام ٢٠ ميليون توماني بده صد تا فيلتر داريد چه جوري…..بعد اين قضايا چند بار بايد تكرار شه ١٠٠ بار يا ١٠٠٠بار؟!؟؟
همش حرفهای خیالی
دارن التماس میکنن
شما آلودگی را درست کن کار سختی نیستا !
تورم . خودور .....پیشکش
جناب اژه ای منتظرید اونا معرفی کنن شاید تا صد سال دیگه نخواستن مدیران متخلف رو معرفی کنن وظیفه دستگاه قضاست که اونا رو شناسایی و دستگیر ومحاکمه کنه
از چای دبش چه خبر؟
از قانون جدید بازنشستگی
از بودجه جدید
از فقر بیشتر مردم
از گرانی
آلودگی هوا
محیط زیست
و ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست