بازدید 3358
۱

پوتین بارها برای گفت‌وگو با اوکراین اعلام آمادگی کرد

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که روسیه همچنان برای گفت‌وگوی در مورد حل و فصل مناقشه اوکراین آماده است و ترجیح می‌دهد از طریق دیپلماسی به اهدافش برسد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵ 26 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پسکوف پنجشنبه در مصاحبه با بلومبرگ گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها گفته که مسکو مایل به مذاکره در مورد اوکراین است.

وی افزود: ما مصمم هستیم به اهدافمان برسیم و ترجیح می‌دهیم که از طریق دیپلماسی به این اهداف برسیم. اگر این اتفاق رخ ندهد عملیات نظامی تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به بلومبرگ گفت که واشنگتن اطلاعی از تغییر موضع مسکو در قبال اوکراین ندارد.

وی اظهار کرد: این به اوکراین بستگی دارد که چه زمانی و چگونه با روسیه مذاکره کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هفته جاری اعلام کرد: ما آماده گفت‌وگو با هر کسی هستیم که صادقانه به‌دنبال عدالت، خصوصاً درخصوص روابط فیمابین روسیه و اوکراین است.

وی گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا تأکید کرد که پیگیری عدالت در روابط فیمابین روسیه و اوکراین مستلزم پایان دادن به جنگ‌افروزی علیه روسیه از طریق استفاده ابزاری از اوکراین است.

لاوروف با اشاره به دو «عقده برتری‌طلبی» و «عقده مصونیت»، دولت آمریکا را به نادیده گرفتن رفتارهای حاکی از حسن‌نیت روسیه در دوران ریاست جمهوری پوتین متهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
شاید باورتان نشود پوتین صلح طلب است
والصلح خیر
اما زیاده خواهی ناتو و آمریکا این جنگ را راه انداخت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست