بازدید 2031
۲

مسکو: آماده مذاکره با اوکراین هستیم

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه ما آماده مذاکره با اوکراین هستیم، تاکید کرد: تحقق صلح با کی‌یف در گرو ارسال نکردن تسلیحات به این کشور است.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱ 10 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ریانووستی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که صلح پایدار در اوکراین تنها در صورتی امکان‌پذیر است که غرب از ارسال سلاح به این کشور دست بردارد و کی‌یف واقعیت‌های سرزمینی جدید را بپذیرد.

زاخارووا با بیان اینکه روسیه آماده مذاکره با اوکراین است، افزود: اما در حال حاضر مسکو اراده سیاسی در کی‌یف یا غرب برای برگزاری این مذاکرات نمی‌بیند.

وی با اشاره به اینکه اوکراین خواهان تسلیم شدن روسیه است، تصریح کرد: بر اساس چنین شرایطی با هیچ یک از مقامات اوکراین مذاکره نخواهیم کرد.

زاخارووا در ادامه دولت اوکراین را یک دولت نازی متجاوز خواند و افزود: روسیه اجازه نخواهد داد در مرزهای خود چنین دولت متجاوزی وجود داشته باشد که از قلمرو آن تهدیدی برای روسیه و همسایگانش سرچشمه گیرد.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ماریاجون مثل اینکه اربابت یواش یواش داره متوجه میشه عملیات ویژه توی نظامی چقدر ویژه بوده
دیکتاتور در گل مانده!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی