بازدید 5348
با تحولات منطقه و جهان

کشته شدن 2 نظامی آمریکا در نزدیکی دریای سرخ/ حملات شدید ترامپ و نیکی هیلی به یکدیگر/ موشک باران پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه/ کناره گیری نامزد جمهوری خواه به نفع ترامپ

کشته شدن 2 نظامی آمریکا در نزدیکی دریای سرخ، حملات شدید ترامپ و نیکی هیلی به یکدیگر، موشک باران پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه، کناره گیری نامزد جمهوری خواه به نفع ترامپ و استقبال ریاض از کاهش تنش میان ایران و پاکستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 22 January 2024

کشته شدن 2 نظامی آمریکا در نزدیکی دریای سرخ/ حملات شدید ترامپ و نیکی هیلی به یکدیگر/ موشک باران پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه/ کناره گیری نامزد جمهوری خواه به نفع ترامپ

بین الملل تابناک: کشته شدن 2 نظامی آمریکا در نزدیکی دریای سرخ، حملات شدید ترامپ و نیکی هیلی به یکدیگر، موشک باران پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه، کناره گیری نامزد جمهوری خواه به نفع ترامپ و استقبال ریاض از کاهش تنش میان ایران و پاکستان از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

کشته شدن 2 نظامی آمریکا در نزدیکی دریای سرخ

ارتش ایالات متحده آمریکا به طور ضمنی مرگ دو نظامی خود را در آبهای سومالی تایید کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به سنتکام بامداد دوشنبه اعلام کرد که دو تفنگدار دریایی ناپدید شده در جریان عملیات در سواحل سومالی "به عنوان کشته شده طبقه بندی شده‌اند.."

 فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا هفته گذشته در ۲۳ دی ماه در بیانیه‌ای از مفقود شدن دو ملوان نیروی دریایی آمریکا در آب‌های امتداد سواحل سومالی خبر داد.

طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات جستجو و نجات برای این دو ملوان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان است. با این‌حال جزئیات بیشتر از جمله در خصوص کشتی که این دو عضو نیروی دریایی آمریکا سوار بر آن بوده‌ و یا حتی نام این ملوان‌ها تاکنون منتشر نشده است.

دو ملوان نیروی دریایی آمریکا از نیروهای ناوگان پنجم ایالات متحده آمریکا بوده‌اند که مسئولیت انجام مأموریت‌های مختلف را داشتند.

در دو ماه گذشته، ایالات متحده کشتی‌های زیادی را در دریای سرخ و خلیج عدن به بهانه مقابله با حملات نیروهای انصارالله یمن روانه کرده است.

حملات شدید ترامپ و نیکی هیلی به یکدیگر

«نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد حزب جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴، «دونالد ترامپ» را به داشتن «زوال عقل» متهم کرد و گفت که او دیگر در حد سال ۲۰۱۶ نیست.

«نیکی هیلی» در مصاحبه با برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس بیان کرد: اگر اخیرا نگاهی کرده باشید، چندین مسئله وجود داشته است. ترامپ ادعا کرده که جو بایدن ما را به سمت جنگ جهانی دوم سوق می‌دهد. حدس می‌زنم منظورش جنگ‌جهانی سوم بوده باشد. او هم‌چنین گفت که با اوباما رقابت کرده اما درحالیکه او هرگز رقابتی با اوباما نداشته است.

وی افزود: اگر یک شخص ۸۰ ساله ریاست را برعهده بگیرد، متعجب نشوید که ثبات عقلی آنها رو به زوال است و این ذات بشر است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که بارها گاف‌ها و حرکات عجیب «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به باد انتقاد و تمسخر گرفته است، این بار خودش مرتکب اشتباه شد و گفت «نیکی هیلی» در توقف شورش ششم ژانویه و حمله به کنگره ناکام ماند.

نیکی هیلی در این خصوص گفت: آن‌ها می‌گویند او دست‌پاچه شده است و درباره موضوع دیگری حرف می‌زد. من از این نگران هستم وقتی که با فشار ریاست‌جمهوری مواجه می‌شوید، نمی‌توانیم شخص دیگری را داشته باشیم که این پرسش را مطرح کنیم آیا آن‌ها از نظر ذهنی برای انجام این کار آماده هستند یا خیر.

ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان بارها سلامتی ذهنی بایدن ۸۱ ساله را زیرسوال برده‌اند و درباره اینکه بتواند در دوره دوم هم در کاخ سفید حضور داشته باشید، ابراز تردید کرده‌اند.

موشک باران پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

 شبکه خبری المیادین همچنین خبر داد که صدای چند انفجار از داخل پایگاه نظامیان آمریکا در شهر الشدادی واقع در استان الحسکه شنیده شده است.

به گفته خبرنگار این شبکه، پدافند نیروهای آمریکایی در تلاش است موشکهای شلیک شده به سمت این پایگاه را رهگیری کند.

المیادین همچنین گزارش داد که رورستای «الخضراء» واقع در استان دیرالزور (شرق سوریه) هدف حمله قرار گرفته است. خوابگاه نظامیان آمریکایی در این روستا قرار دارد.

گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت و تأکید کرد که این حملات با پهپاد صورت گرفته است. به گفته مقاومت عراق، در حمله به دیرالزور، پایگاه آمریکاییها در میدان نفتی العمر هدف قرار گرفت.

منابع خبری عراقی شامگاه گذشته گزارش دادند که مناطق اطراف پایگاه عین الاسد واقع در غرب این کشور هدف حمله راکتی قرار گرفته است. این پایگاه، محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

یک منبع امنیتی در استان الانبار عراق، ضمن تأیید این حملات، خبر داد که این حمله با چند فروند موشک صورت گرفته و موشکها نیز از منطقه البغدادی شلیک شده است.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع عراقی گزارش داد که این حمله، بزرگترین حمله‌ای بوده است که گروههای مقاومت به پایگاه آمریکا داشته‌اند. برخی از منابع، تعداد راکتهای شلیک شده را ۲۰ عدد اعلام کرده‌اند.

کناره گیری نامزد جمهوری خواه به نفع ترامپ

در یک رویداد مهم در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان، فرماندار ایالت فلوریدا ران دی‌سانتیس که از او به عنوان بحت اول نامزدی این حزب بعد از دونالد ترامپ یاد می‌شد از انتخابات کناره گیری کرد.

دسانتیس با انتشار یک ویدئو کناره گیری خود را به نفع دونالد ترامپ اعلام کرد. وی درباره علت کنار رفتن خود از رقابتهای انتخاباتی گفته که "مسیر روشنی برای پیروزی نهایی در نامزدی رسمی برای حزب جمهوریخواه نداشته است.."

کناره گیری او از انتخابات، نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی را به تنها رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان تبدیل می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به‌رغم مواجه بودن با اتهامات جنایی، در اولین رقابت انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا توانست به یک پیروزی قاطع دست یابد.

پیروزی قاطع ترامپ در آیووا باعث شد ویوک راماسوامی دیگر نامزد جمهوریخواه نیز به نفع وی از ادامه انتخابات منصرف شود.

راماسوامی که در انتخابات آیووا حدود هشت درصد آرا را کسب کرد، گفت که «باید اذعان کنم که آن شگفتی را که می‌خواستیم امشب (در آیووا) بدست بیاوریم، حاصل نکردیم».

در این انتخابات دی‌سانتیس ۴۵ ساله در جایگاه دوم قرار گرفت و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی ۵۱ ساله را پشت سر گذاشت. 

به نوشته رویترز، عملکرد ترامپ در این انتخابات مقدماتی نشان‌دهنده محبوبیتش در بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه با وجود دو استیضاح، نقشش در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره و ۹۱ اتهام جنایی به دلیل تلاش برای سرنگونی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰، نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده بعد از خروج از کاخ سفید و جعل سوابق مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی است. 

استقبال ریاض از کاهش تنش میان ایران و پاکستان

وزارت امور خارجه عربستان سعودی شامگاه امروز یکشنبه، از «توافق کاهش تنش و بازگشت روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان» استقبال کرد.

ریاض ابراز امیدواری کرد که تمامی اختلافات، از طرق مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو و بر مبنای اصول حقوق بین‌الملل از جمله منشور سازمان ملل و اصل حسن همجوری حل شود.

پیش از این، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در داووس سوئیس دیدار و رایزنی داشت. وی در این دیدار بر «اهمیت حفظ امنیت و صلح بین‌الملل»، تأکید کرده بود.

تنش در روابط اسلام آباد و تهران، بعد از حمله شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ایران به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم آغاز شد. 

در واکنش به آن حمله، وزارت خارجه پاکستان صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از «حملات نظامی دقیق و کاملاً هدفمند» را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

پاکستان بعد از حمله موشکی ایران روز چهارشنبه سفیرش در ایران را فراخوانده و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای بعد از اتمام نشست کابینه تصریح کرد: «پاکستان و ایران در خصوص کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت هر یک بر سرزمین‌های خود توافق دارند.»

رسانه‌های پاکستان 29 دی ماه گذشته گزارش دادند که دولت این کشور تصمیم گرفته به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با ایران را از سر بگیرد.

کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، انجام اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد.  پیش از نشست کابینه، «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفته بود اسلام‌آباد مایل به تشدید تنش‌ها با ایران نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
حملات مقاومت به پایگاه های آمریکا بیشتر از آمریکایی ها از براندازا و غربگداهای ما تلفات میگیره. آمریکایی ها دچار آسیب مغزی خفیف میشن اما براندازا و غربگداها دچار مرگ مغزی شدید. مفهوم غربگدا یعنی این.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
اسراییل داره ما را میزنه .باید اونا تنبیه بشوند بعدش آمریکا. آقای مخالف غرب ....
دیندامال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
خوبه که آدم نون بازوش را بخور همین و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
برادران ارزشی این روزها به شدت «پیروزی لازم» هستند. اگر قبلاً یک موج گرفتگی خفیف نیروهای آمریکایی تحت عنوان آسیب مغزی برایشان کافی بود. این بار حتی با این که چنین چیزی هم اتفاق نیافتاده رجز می خوانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
بخواب بابا
احتمالا ساندیس خونت افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
دروغه؛ سربازان امریکایی فقط ضربه خفیف مغزی می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
جناب ناشناس 11:56 گل گفتی، حمله به پایگاه های امریکایی باعث تلفات بیشتر در بدبختای براندازا و غربزده می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
با افتخار تمام گدای غرب هستم .
گدای صداقت و راستی و درستی و عمل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
طی صد و ده روز جنگ «حملات مقاومت» نتوانسته حتی یک تلفات از نیروهای آمریکایی بگیرد. در قبال از دست دادن بیش از صد نفر از نیروها و تعدادی از فرماندهان شان در حملات آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
12:15
دمت گرم .
منم مثل توام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
۱۲۱۵ ناشناس
نون بازوت رو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
ناشناس 12:15 نون بازویت را بخور در ضمن این همه استعمار علیه کشورها کمتر توسعه یافته را نمی بینی
با افتخار ارزشیم. جان میدیم اما ارزش خیر تا پای جان روی ارزش هایی مثل خانواده و فرهنگ اصیل ایرانی و یک دلی ها خواهیم ایستاد دیگران رو هم دعوت به لذت برن از ارزش های اصیل ایرانی و اوج آرامش میکنیم هر چقدر بخواد تعداد کمتر باشه نشان از ارزش بالاتر جریانه
پاسخ ها
دیندامال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
ربطش به خبر چیه؟

باشه ماهم به شما افتخار میکنیم ولی شعار نده..اگه
جون میخوایی بدی الان بهترین فرصته از غزه و لبنان بگیر تا باب المندب و پاکستان
به عمل کاربرآید به سخندانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
هر چقدر بخواد تعداد کمتر باشه نشان از ارزش بالاتر جریانه!!! خخخخخ اینو نگی چی بگی ،خود به خواب زده
غرب زده ها وقتی در موضع ضعف هستن:
دین من انسانیت است زنده باد مخالف من درود بر آزادی بیان

غرب زده ها وقتی شهروندان ناجوانمردانه در بمب گذاری شهید شدن:
ایول تروریست ها چون مخالف من بود و ارزشی اصلا ناراحت نیستم باید میمیرد!!!!!!

تشخیص:
درد بی دردی علاجش آتش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
روس گداها و توده ایهای روسی هرگز در موضع قوت و قدرت نبوده و نخواهند بود
چراکه یک اقلیت. دو یا سه درصدی قلیل هستند که هو و جنجالشون بلنده وگرنه کسی تحویلشون نمیگیره
اونلی ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
کاسب تحریمی
با ترامپ از 2024
چرا قبل از رئیس جمهور شدن دوباره ترامپ ترتیبش را نمیدید؟ یادتون رفته چه کسی را از ما گرفت؟ الان هیچ سمتی نداره اما اگر رئیس جمهور شد دوباره باید پایگاه خالی با هماهنگی قبلی بزنید!
خبرآنلاین:

دو نوجوان 16 ساله در کره شمالی به جرم تماشای فیلم ها و سریالهای کره‌جنوبی به ۱2 سال حبس با اعمال شاقه محکوم شدند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
تکذیب شده
نا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
تكذيب چيه اين يك رويه ي عادي در كره هست حتي به خاطر إعدام هم شده تازه ديدن سريالاي آمريكايي جرمش كمتره!
همه چیز امن و امان است. خوشبختانه امروز دیگر اسرائیل و آمریکا، به تعبیر وزیر دفاعمان، خطای راهبردی مرتکب نشدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
حالا تا شب ۱۰ ساعت دیگه وقت داریم
هنوز هیچی معلوم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
موشک نقطه زن هدایت شونده ۳ سوته کارش رو انجام میده
آبهای سومالی دلشان به حال حوثی ها و مقاومت عراق و سوریه سوخت و دو نظامی آمریکا را غرق کردند تا حملات پاستوریزه این گروه ها به نیروهای آمریکایی را جبران کرده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
البته دومی برای نجات اولی توی آب پریده ولی این چیزی از ارزشهای مقاومت در یمن و عراق و سوریه کم نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
یک افغانستان دیگه و فرار آمریکا
تابناک عزیز
کامنت من توهین و افترایی نداره
لطفا منتشر کن
پاسخ ها
دیندامال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
دربین این سایت های باصطلاح خبری همین تابناک هستش که تقریبا و نه بصورت کامل و مطلق کامنت هارا درج میکنه ونسبت به فارس و تسنیم ..برای خودش یه پاپیشتازه
حداقل کامنتهای تورا کم و بیش میزاره
حالا اگه خییلی نارحتی پاشو برو برای فارس و تسنیم کامن بذار
ضمنا باب شهادت بازه بجای این همه حرف یه حرکتی بزن
مغازه داران اربیل سعی کنند امشب و فردا شب را خارج از شهر بخوابند. ما معمولاً حملات اسرائیل و آمریکا را دو یا سه روز بعد تلافی می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
چی شده مگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی