بازدید 2627

‌سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی تغییر نمی‌کند

سهمیه «بنزین آزاد» کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش یافته است، اما سهمیه بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومانی (۶۰ لیتر در هر ماه) تغییر نکرده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ 22 January 2024

به گزارش تابناک، فارس نوشت: سهمیه بنزین 1500 تومانی تغییر نمی‌کند اما سهمیه بنزین آزاد (3000 تومانی) کارت‌های سوخت از 150 لیتر به 100 لیتر کاهش یافته است تا با توجه به قیمت بسیار پایین بنزین نسبت به کشورهای همسایه، قاچاق بنزین در مرزها کاهش یابد.‌

سهمیه «بنزین آزاد» کارت‌های سوخت شخصی از 150 لیتر به 100 لیتر کاهش یافته است اما سهمیه بنزین یارانه‌ای 1500 تومانی (60 لیتر در هر ماه) تغییر نکرده است.

 اغلب مردم معمولا از سهمیه سوخت 1500 تومانی در کارت‌های سوخت خود استفاده می‌کنند و پس از تمام شدن سهمیه، معمولا از کارت سوخت جایگاه‌دار استفاده می‌کنند و به سراغ سهمیه آزاد کارت سوخت شخصی نمی‌روند، با این حال 100 لیتر بنزین 3000 تومانی نیز در کارت‌های سوخت شخصی وجود دارد که معمولا استفاده نمی‌شود.

در حال حاضر در 97 درصد جایگاه‌های سوخت، کارت سوخت جایگاه‌دار موجود است.

طبق بررسی خبرنگار فارس، کاهش 50 لیتری سهمیه سوخت 3000 تومانی در کارت‌های سوخت شخصی، برای مقابله با قاچاق بنزین در برخی استان‌های مرزی خصوصا جنوب‌ شرق است و در روند سوخت‌گیری عموم مردم تاثیر خاصی ندارد.

همچنین با توجه به آنکه در ایام کرونا و کاهش سفرها، ذخیره سهمیه بنزین یارانه‌ای (1500 تومانی) به 9 ماه افزایش یافته بود و امکان ذخیره سوخت یارانه‌ای تا 540 لیتر فراهم بود، پس از ایام کرونا در حال حاضر مدت زمان ذخیره سهمیه سوخت به 6 ماه و ‌حداکثر 360 لیتر کاهش یافته است، حال اگر پس از 6 ماه در کارت سوختی‌ سهمیه بنزین یارانه‌ای (‌1500 تومانی) مصرف نشود، ‌سهمیه جدید برای این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد.

طبق پیگیری خبرنگار فارس، این کار در راستای تسهیل حساب و کتاب سهمیه‌ها انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
نه تو رو خدا بیا تغییر هم بده! خجالت نمیکشید در کشوری که روی نفت و گاز خوابیده بعد به مردمش باید بنزین سهمیه ای برای یک ماه در حد یک باک بدید فقط؟!
همونی که روحانی گفت کامالا درست ظاهرا. اون عده اقلیت در قدرت با این کاراشون نزدیک انتخابات عمدا میخوان مردم نیان پای صندوق رای
کاهش ذخیره بنزین 1500 تومانی در واع به صورت پنهان ترغیب به مصرف کننده هایی است که تا الان مصرف کنترلی و بهینه داشتن الان ترغیب می شوند سریعتر و بیشتر مصرف کنن تا برسن به زیر سقف 360 لیتر
و کاهش سهمیه ازاد عملا تاثیری در کاهش قاچاق ندارد چون بخش عمده قاچاق گازوییل است و اینکه باید نظارت بر توزیع در شهرهای مرزی اتفاق بیافتد و راهکاری چون اختصاص سهمیه بر اساس پیمایش در استان های مرزی استفاده شود نه اینکه بر همه مردم فشار بیاوریم برای اینکه نمی توانیم کار کارشناسی و پر زحمت با استفاده از متخصصان واقعی نه این بیسوادهایی که الان وزیر و مدیر هستند انجام دهی و یا اینکه سیستم در سود این قاچاق سهیم است
چراغ خاموش و بدونه اطلاع سهمیه ذخیره شده توکارت سوخت مردم دود شد رفت هوا یعنی کسی که 540 لیتر ذخیره داشت یه شبه 240 لیترش سوخت شد رفت توجیب ....
یعنی قشن دارین کسانی که صرفه جویی می کنند رو تنبیه می کنید
چرا باید سهمیه شون کم بشه و از 9 ماه بشه شش ماه؟
یعنی برین بیشتر مصرف کنید!
طبق پیگیری »ن، این کار در راستای برداشت مجدد از جیب مردم انجام شده است.
خدایا به این مسولین ما بفهمون که بنزین توی کشور ما ارزون نیست و دلیل قاچاق بنزین ، ارزون بودن اون نیست . دلیلش پایین بودن ارزش پول ما هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
میخاند بفهمند نمیتونند واقعیت اینه که اگر از مسئولای ما تست آی کیو بگیری نود درصدشون پایینتر از میانگین جامعه ن
درست تر اینه که تغییرات جدید رو تو تیتر بزنید سهمیه آزاد کاهش یافت
تکلیف ما که با اسنپ کار میکنیم و یه لقمه نون واسه زن و بچه می‌بریم چی میشه
اگر بنزین آزاد با کارت جایگاه دار از بنزین آزاد با کارت شخصی کمی گرانتر کنید، مردم ترجیح خواهند داد که با کارت خودشان بنزین بزنن
و این است آغاز بازی با مردم
بعد انتخابات چه خواهند کرد ؟؟!!
والله تا جایی که ما می دونیم قاچاق سوخت یعنی خروج غیرقانونی وبدور از چشم مامورین از مرز اونوقت شما مردم رو داخل کشور در تنگنا میزارین ..دانشمند ، تهران وشهرهای بزرگ کارت سوخت جایگاه دارن مردم از خودشان استفاده نمی کنن زاهدان اگه خودت رو بکشی کارت جایگاه ندارن بهت بدن ..با این لگن های وطنی ومصرف سوخت فوق العاده داخل شهرشون همون 210 تا در ماه هم کم می آوردیم حالا بقیه اش رو چه کنیم ؟ مگه به زعم شما همه مردم سوخت رو واسه قاچاق می خوان ؟ چرا به مردم فشار مضاعف میارین ؟ هر چی نعمته در شهرهای بزرگه ...مترو ، اتوبوس و... بخدا این بنزین صرف سرویس بچه ها ، همسر و آمدن به محل کار میشه نه چیزی دیگه .. من که دیگه از ایرانی بودنم خسته شدم ..هر روز یک داستان وفشار فوق العاده!
زورشون به قاچاقچی ها نمیرسه اما به مردم میرسه.
بدون اطلاع قبلی که حق مردم است سهمیه سوخت بسیاری از مردم به سود دولت سوخت این نوع تصمیمات نشان دهنده میزان اهمیت مردم برای مسئولان است که تقریبا برابر با هیچ است
ای مسئولین سهمیه بندی سوخت لطفا بنزین ماشینهای شاسیبلند را کم کنید تا از عواقب آن همه ومملکت بهره مند شود البته اگر با عرضه تمام ومقتدر عمل کنید !!!! .
زورتون فقط به مردم عادی میرسه محل کار من حداقل 120 کیلومتر دورتر از محل سکونتم هست سرویس هم ندارم باالاجبار باید با ماشین شخصی برم و برگردم همین سهمیه 150 لیتر هم کم میاوردم و مجبور بودم با التماس از جایگاه سوخت کارت بگیرم و بنزین بزنم این چه اوضاعی هست چکار دارید با این مردم میکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
خوب نرو سر کار
راه حل ...
150 لیتر مارو که راحت خوردن یک آبم روش ، کم کم باید پولاتو بذاری زیر بالشت بخوابی به هیچ چی اعتماد نیست
یک راه حل دیگه هم دارید برای جلوگیری از قاچاق سوخت و نیازی نیست سهمیه کم و زیاد کنید فقط زحمت بکشید ریال رو تقویت کنید تا قیمت سوخت در کشورهای همسایه بالا نره !!!!!! نخیر قیمت اونجا بالا نیست ریال بی ارزش تر از همیشه شده .
سلام من 4روزپیش رفتم بنزین بزنم 540 لیترسهمیه درکارت سوخت داشتم دیروزرفتم بنزین بزنم دیدم شده 360لیتر مابه التفاوت 180لیترچی شد؟
این سهم رو دادن الان بدون اطلاع قبلی ۲۰۰ تا برداشتن. ما میتونیم ۳۰۰ هزار از وزارت نفت پول برداریم؟ این اسمش چیه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی