بازدید 8818

برگزاری انتخابات دوباره رئیس اتاق بازرگانی ایران/ سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است/ «صمد حسن‌ زاده» جانشین سلاح ورزی شد

هیات نمایندگان اتاق ایران در نشست فوق‌العاده امروز در محل اتاق ایران حاضر شدند تا از میان ۲۱ نامزد ریاست اتاق ایران، گزینه اصلح را برای سکان‌داری پارلمان بخش خصوصی انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 21 January 2024

آغاز انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی/ سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است/ ۲۱ داوطلب تأیید صلاحیت شده از سوی وزارت اطلاعات چه کسانی هستند؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران ۲۸ خرداد سال جاری برگزاری شد و حسین سلاح ورزی، که صلاحیتش از سوی وزارت اطلاعات تایید نشده بود، رئیس اتاق شد؛ اما چند ماه بعد، شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی در یکم آبان ماه، انتخاب رئیس اتاق ایران را ابطال کرد و بدین وسیله سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی برکنار شد.

در نهایت نشست فوق‌العاده هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای انتخاب رئیس پارلمان بخش خصوصی از ساعتی قبل در محل اتاق بازرگانی ایران آغاز شده است.

هیات نمایندگان اتاق ایران در نشست فوق‌العاده امروز در محل اتاق ایران حاضر شدند تا از میان ۲۱ نامزد ریاست اتاق ایران، گزینه اصلح را برای سکان‌داری پارلمان بخش خصوصی انتخاب کنند.

در این نشست ۲۱ داوطلب تأیید صلاحیت شده از سوی مرکز احراز و تأیید صلاحیت واجا برای کسب حداکثر آرای نمایندگان بخش خصوصی رقابت می‌کنند.

نام داوطلبان تأیید صلاحیت شده به ترتیب حروف الفبا

۱- محمدعارف ابراهیمی

۲- محمدرضا بهرامن

۳- محسن بهرامی ارض اقدس

۴- محمود تولائی

۵-محمود تهی‌دست

۶ -حسین پیرموذن

۷- صمد حسن‌زاده

۸- علی اصغر صادقی مجرد

۹- حمیدرضا صالحی سلمی

۱۰- امیرعادل طاهر خانی

۱۱- علی‌اکبر عبدالملکی

۱۲- احد عظیم زاده

۱۳- مجتبی غیابی

۱۴- علی فرشاد پور

۱۵- قدیر قیافه

۱۶- قاسم کریمی

۱۷-خورشید گزدرازی

۱۸- فرج اله معماری

۱۹- سیدمصطفی موسوی

۲۰- عبداله مهاجر دارابی

۲۱- جعفر نیکزاد

آغاز انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی/ سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است/ ۲۱ داوطلب تأیید صلاحیت شده از سوی وزارت اطلاعات چه کسانی هستند؟

 

سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است

حسین سلاح ورزی، در آغاز هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران، با بیان اینکه زندگی سراسر حل مساله و چالش است، گفت: باور من این است که رویداد‌های هفت ماه گذشته، نقطه عطفی در تعامل دولت و بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: آنچه در دو سال و نیم گذشته بر اتاق ایران رفته، هم مکتوب و در قالب کتاب ۳۸۰ صفحه‌ای و هم به صورت مستند سه ساعته به تفصیل بیان خواهم کرد. این سند ارزشمندی است که پشت پرده چرایی و ریشه اتفاقات دو سال و نیم گذشته را آشکار خواهد کرد و در واقع جعبه سیاه اتفاقات اتاق ایران محسوب می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با قدردانی از اعضای هیات نمایندگان و فعالان اقتصادی در هفت ماه گذشته برای حمایت از او گفت: با تجربه چهار دوره عضویت در هیات نمایندگان و سه دوره عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران، شهادت می‌دهم هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره، هیات رئیسه در هماهنگی و انسجام نبوده است. این هیات رئیسه از منظر حقوقی تمام تلاش خود را صرف کرد تا از کیان بخش خصوصی دفاع کند.

سلاح ورزی با اشاره به انعکاس دو هفته پیش تحلیل حقوقی هیات رئیسه اتاق ایران درباره انتخابات ریاست این اتاق به اعضای شورای عالی نظارت و اعضای هیات نمایندگان، گفت: در فضای مجازی نیز گزارشی منتشر شد که سازمان بازرسی هم به عنوان یک نهاد حقوقی و نظارتی استدلال‌های هیات رئیسه را تأیید کردند؛ اما از چهارشنبه گذشته ابهاماتی مطرح شد که چرا یک شبه تصمیم‌ها درباره انتخابات عوض شد.

وی ادامه داد: تا سه‌شنبه گذشته هیات رئیسه بر نظر حقوقی خود استوار بودند. بنده هم بر خلاف خبرسازی‌ها از سمت خود کناره‌گیری نکردم و همان‌طور که بار‌ها اعلام کردم، هیچ عاملی به جز خواست هیات رئیسه و یا هیات نمایندگان، نمی‌توانست منجر به کناره‌گیری من شود.

سلاح ورزی افزود: موضوع این بود که بعد از دیدار طولانی با رئیس شورای عالی نظارت و تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است، هیات رئیسه مصلحت دانستند انتخابات را در روز یکم برگزار کند تا موضوع بی‌اهمیت انتخابات اتاق بیش از این باعث گرفتاری ذهن مقامات کشور نشود؛ لذا من هم مخالفتی با برگزاری انتخابات نکردم.

وی با ابراز تأسف از اقدامات هفت ماه گذشته وزارت صمت و برخی استانداری‌ها و برخی دستگاه‌ها گفت: متاسفانه در این مدت تماس‌هایی گرفتند که افراد در فلان جلسه نباید و یا در فلان جلسه باید شرکت کنند؛ این بی‌سابقه و تأسف‌آور بود.

سلاح ورزی تأکید کرد: البته معتقدم صرف نظر از هر اتفاقی، اتاق به مسیر خود ادامه خواهد داد همان‌طور که در ۱۴۰ سال گذشته به مسیر خود ادامه داده است. البته سطح تسلط بر اتاق در این مدت بی‌سابقه بوده است، اما اتاق، خانه بخش خصوصی خواهد ماند.

وی با اشاره به تلاش پرونده‌سازان گفت: من مسلمان شیعه ایرانی هستم و در عمر ۵۳ سال گذشته، تلاشم بر رعایت مقررات شرعی بوده است. نه مواد مخدر و نه مشروبات الکلی مصرف کرده‌ام. هیچ وقت توهین به کسی را روا ندانسته‌ام به خصوص اگر از بزرگان و مقامات کشور باشند. مقید و ملزم به قانون اساسی بوده و هستم و هیچ ارتباطی با گروهان خارجی و بدخواهان مردم ندارم. اما پرونده سازان سخت مشغول کارند.

سلاح ورزی تأکید کرد: تا زمانی که با ابزار محکومیت کیفری مواجه نشوم، همچنان در کار شما برای اعتلای ایران و سربلندی بخش خصوصی از کوششی فروگذار نکنم و با افتخار در کنار هیات رئیسه اتاق به عنوان عضو هیات نمایندگان حضور خواهم داشت.

بر اساس این گزارش؛ شنیده ها حکایت از این دارد که همزمان با انصراف محمدرضا بهرامن از کاندیداتوری، حسین سلاح‌ورزی با انتشار نامه‌ای خطاب به اعضای هیات نمایندگان اتاق، خواستار رای به فرج‌‌اله معماری برای ریاست اتاق ایران شد. وی رییس اتاق سمنان و مدیرعامل گروه صنعتی آریا ترانسفو است.

حسین میرمحمدصادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران نیز با اشاره به تأیید صلاحیت 21 نفر مذکور اظهار داشت:  این افراد اگر همچنان پایبند بر حضور در رقابت انتخاباتی هستند، هر کدام در پنج دقیقه می‌توانند برنامه خود را تشریح کنند.

جهانبخش سنجابی، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات دوره دهم نیز در ادامه از نام نویسی نهایی ۷ نفر به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست دوره دهم هیات نمایندگان اتاق ایران خبر داد که در این جلسه فرصت دارند قبل از رای‌گیری خود را معرفی کنند.

بدین‌ترتیب محسن بهرامی‌ارض‌اقدس، صمد حسن‌زاده، احد عظیم‌زاده، مجتبی غیابی، فرج‌الله معماری، عبدالله مهاجر دارابی و جعفر نیکزاد فرصت داشتند تا ضمن معرفی، برنامه‌های خود را تشریح کنند.

در این بین، بهرامی‌ارض‌اقدس، عبدالله مهاجر دارابی و جعفر نیکزاد از نامزدی برای ریاست، انصراف دادند.

آغاز انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی/ سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است/ ۲۱ داوطلب تأیید صلاحیت شده از سوی وزارت اطلاعات چه کسانی هستند؟

در ادامه نشست و پس از تشریح برنامه‌های نامزدهای نهایی، حاضران در نشست وارد مرحله ثبت آرای خود شدند.

در لحظه ثبت آرا، تعداد اعضای هیات نمایندگان حاضر در نشست که تعرفه رای‌گیری دریافت کردند،  ۴۰۸ نفر اعلام شد.

آغاز انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی/ سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است/ ۲۱ داوطلب تأیید صلاحیت شده از سوی وزارت اطلاعات چه کسانی هستند؟

«صمد حسن‌ زاده» جانشین سلاح ورزی شد

با تکمیل فرایند رای‌گیری و شمارش آرا، صمد حسن‌زاده مدیرعامل گروه صنعتی کاشی تبریز با کسب ۲۰۸ رای به ریاست جدید اتاق ایران انتخاب شد.

برگزاری انتخابات مجدد رئیس اتاق بازرگانی ایران/ سلاح ورزی: برگزاری انتخابات خواست رئیس‌جمهور است/ «صمد حسن‌ زاده» جانشین سلاح ورزی شد

حسن زاده پیش از این نایب رئیس سوم اتاق ایران بود و اکنون با انتخاب او به عنوان رئیس، باید برای انتخاب نائب رئیس سوم جدید رای گیری شود.

همچنین فرج‌الله معماری ۱۸۱ رای، احد عظیم‌زاده ۱۵ رای و مجتبی غیابی ۵ رای، کسب کردند. در این انتخابات ۳ رای هم آرای باطله اعلام شد.

به دنبال اعلام نتایج نهایی، انتخاب نایب رییس سوم به جای صمد حسن زاده در دستور کار نشست قرار گرفت و در نهایت حسین پیرموذن (یکی از چهار نامزد با کسب حداکثر آرا) نائب رئیس سوم اتاق ایران شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
اینکه اتاق بازرگانی است حالا تصور کن با انتخابات مجلس چه می کنند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
آقای صلاح ورزی راحت می توانی به نوشتن مقالات و نظرات سیاسی ات ادامه دهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
عه؟!
چرا سلاح ورزی ضد انقلاب و متمایل به براندازان را کنار زدند
باید می گذاشتن کشور را به انحطاط ببره
چرا هیچکدوم از آقایان ، حاضر نیستند برای پیشرفت و اعتلای ایران ، برن کرمان یا سیستان یا ایلام و کار خیر و خیریه انجام بدن؟
اعتلای ایران فقط توی نفت و پتروشیمی و فولاد و مس و گمرکه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
اینها شیفتگان قدرتند نه تشنگان خدمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
هر کسی وظیفه ای دارد. اینها بخش خصوصی هستند و در جهت منافع صنفی و در این جایگاه تلاش میکنند. موسسه خیریه هم نیستند که ! ضمنا در مقام خیریه ها هم اغلب همین آقایون سرمایه دار هستند که تلاش میکنند . اینقدر طلب کار نباشیم.
چه فرقی می کنه؟؟؟
صلاح ورزی در مجلس موفق تر عمل می کند او آدم اقتصادی نبود.
408 نفر برگ رای گیری دریافت کردند ولی مجموع ارا 412 برگ شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
مهم نتیجه است وگرنه همه می دانند ترامپ را با تقلب کنار گذاشتن.
موبارک است انشاالله
«...حسین سلاح ورزی، که صلاحیتش از سوی وزارت اطلاعات تایید نشده بود، رئیس اتاق شد.»

آن وقت طبق قانون باید رئیس اتاق بازرگانی هم باید از طرف وزارت اطلاعات تأیید صلاحبت شود؟
فردی که وقت دارد برای اغتشاش کامنت بگذارد و فعالیت می کند همان بهتر که برود فعالیت سیاسی کند نه اقتصادی.
انتخاب اصلح یا انتخاب خودیه دست به سینه؟
اصلا انتخابات معنا ندارد .
ظاهرا در این اتاق جدال سنگینی بین صاحبان سرمایه و نمایندگان آنها در جریان است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست