بازدید 1395

در مجلس آینده هیچ جریانی اکثریت قاطع نخواهد بود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصلاح طلبان و اعتدالیون به لیست واحد می رسند اما کمی غُر غُر سیاسی می کنند تا قیمت خودشان را بالا ببرند.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 20 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فردا، معادلات صحنه انتخابات مجلس دوازدهم هنوز شفاف نیست و قطب های انتخاباتی مشخص و معین نشدند. از این رو تحلیل درباره ترکیب مجلس آینده سخت به نظر می رسد. در این میان برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند «اصولگرایان نباید بی انگیزگی جریان مقابل را باور کنند و وارد رقابت درون اردوگاهی شوند چرا که اصلاح طلبان و اعتدالی ها در هفته آخر منتهی به انتخابات قطعا و حتما موتور تحرک انتخاباتی شان را روشن می کنند و از تفرق مجموعه های اصولگرا برای کسب اکثریت کرسی های مجلس بهره می گیرند.».

علی یوسف پور در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره میزان مشارکت انتخابات گفت: اگر می خواهیم میزان مشارکت به بالای 50 درصد برسد باید در همین مدت کوتاه یکسری گشایش های اقتصادی در کشور ایجاد شود به طوری که مردم آنها را بر سر سفره های خود حس کنند چون دهک های کم درآمد جامعه امروز درگیر مسائل معیشتی هستند و انتقادهای جدی به عملکرد مسئولان دارند؛ معتقدم باید این دهک ها را به آینده امیدوار کرد تا پای صندوق رأی بیایند.

وی درباره آرایش سیاسی انتخابات مجلس دوازدهم افزود: در آستانه انتخابات شاهد گرانی اینترنت بودیم که این اقدام مناسب نبود چون از کاسب، کارمند، کارگر، دانشجو و دانش آموز با اینترنت کار دارند و نباید با گرانی های بی مورد در آستانه انتخابات موجب نارضایتی مردم شد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: موضوع بعدی افزایش قیمت خودرو به دلیل مقاومت دولت در مقابل واردات خودرو برقی است، حال آنکه اگر این مجوز صادر می شد و التهاب بازار خودرو آرام می گرفت، تأثیر مثبتی بر زندگی مردم و افزایش امید آنها به صندوق رأی داشت بنابراین در مدت باقی مانده به زمان انتخابات دولت می تواند مسائل را بهتر تدبیر کند تا انگیزه مردم برای مشارکت بیشتر شود.

وی افزود: وقتی اصولگرا و اصلاح طلب به صحنه بیایند هر کدام سبد رأی مشخص و محدودی دارند بقیه آرای خاکستری هستند که مسائل و موضوعات مختلف را می سنجند و بعد وارد عرصه انتخابات می شوند؛ این طور نیست که با دستور جناح ها بخواهند تصمیم بگیرند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره رقابت انتخاباتی 10 اسفند ادامه داد: اصلاح طلبان و اعتدالیون به لیست واحد می رسند اما کمی غُر غُر سیاسی می کنند تا قیمت خودشان را بالا ببرند. در جریان اصولگرایی نیز امکان دارد ائتلاف واحد به تأخیر بیفتد اما در نهایت همه مجموعه ها به یک اجماع و لیست واحد می رسند. در مجموع این دوره رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان خواهد بود.

یوسف پور درباره ترکیب مجلس آینده گفت: هیچ جریانی در مجلس آینده اکثریت قاطع  نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم