بازدید 14721
با تحولات منطقه و جهان

حملات هوایی گسترده آمریکا به غرب یمن/ اعلام نگرانی سازمان ملل درباره تنش‌های شبه جزیره کره/ حمله توپخانه‌ای اسرائیل به مواضع ارتش سوریه

حملات هوایی گسترده آمریکا به غرب یمن، اعلام نگرانی سازمان ملل درباره تنش‌های شبه جزیره کره، حمله توپخانه‌ای اسرائیل به مواضع ارتش سوریه، تحرکات گسترده در عراق برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا و دیدار باقری با معاون وزیر خارجه واتیکان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در دو ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 20 January 2024

حملات هوایی گسترده آمریکا به غرب یمن/ اعلام نگرانی سازمان ملل درباره تنش های شبه جزیره کره/ حمله توپخانه‌ای اسرائیل به مواضع ارتش سوریه

بین الملل تابناک: حملات هوایی گسترده آمریکا به غرب یمن، اعلام نگرانی سازمان ملل درباره تنش‌های شبه جزیره کره، حمله توپخانه‌ای اسرائیل به مواضع ارتش سوریه، تحرکات گسترده در عراق برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا و دیدار باقری با معاون وزیر خارجه واتیکان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در دو ساعت گذشته بوده اند.

حملات هوایی گسترده آمریکا به غرب یمن

بامداد شنبه، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنت‌کام) مدعی شد، حملات پیش‌دستانه‌ای علیه سه سکوی موشکی آماده پرتاب انصارالله در استان الحدیده یمن انجام داده است.

سنت‌کام در بیانیه‌ای که در حساب کاربری رسمی این سازمان در ایکس (توییتر سابق) منتشر شده، ادعا کرده است: «روز ۱۹ ژانویه، حدود ساعت ۱۸:۴۵ (به وقت صنعا) ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا حملاتی را علیه سه موشک ضد کشتی‌ حوثی‌ها که به سمت جنوب دریای سیاه نشانه‌گیری شده و آماده پرتاب بودند، انجام داد.»

سنت‌کام مدعی شد، تشخیص نیروهای آمریکایی این بود که موشک‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه به شمار می‌روند؛ بنابراین، آنها را «برای دفاع از خود» منهدم کردند.

شبکه «المسیره»، شامگاه جمعه حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن را اعلام کرده و گزارش داده بود: «آمریکا و انگلیس در تجاوزی جدید طی دو حمله هوایی منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار داده‌اند.»

آمریکا و انگلیس پیشتر از آن نیز در اقدامی مشابه، مواضع ارتش یمن را در نقاط مختلفی از این کشور مورد حمله قرار داده بودند که نیروهای مسلح یمن با حمله به شناورهای آمریکایی به این حملات پاسخ دادند.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن پس از آن آغاز شد که ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین به کشتی‌های اسرائیلی، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نداد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، روز جمعه در مصاحبه با رویترز تاکید کرد که پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت.

اعلام نگرانی سازمان ملل درباره تنش های شبه جزیره کره

 سخنگوی سازمان ملل در واکنش به آزمایش سامانه زیردریایی هسته ای کره شمالی گفت: ما همچنان نگران وضعیت شبه جزیره کره هستیم.

به گزارش سازمان ملل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره آزمایش سامانه زیر دریایی هسته ای کره شمالی گفت: ما گزارش ها در این خصوص را دیده ایم و همچنان نگران وضعیت شبه جزیره کره هستیم.

سخنگوی سازمان ملل با تاکید بر ازسرگیری گفت‌وگوهای دیپلماتیک گفت: دبیرکل سازمان ملل بار دیگر خواسته خود در مورد کاهش تنش ها و پیروی کامل از قطعنامه های شورای امنیت را تکرار می کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی بامداد جمعه به وقت محلی اعلام کرد، این کشور یک سامانه زیردریایی هسته‌ای را در آب‌های سواحل شرقی خود آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، در بیانیه وزارت دفاع کره شمالی آمده است: پیونگ یانگ هرگز در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی منفعلانه عمل نخواهد کرد.

وزارت دفاع کره شمالی افزود: واشنگتن، توکیو و کره جنوبی در ابتدای سال جاری، اقدام به برگزاری یک رزمایش تنش‌زای سه‌جانبه در منطقه شبه جزیره کره کردند و بار دیگر با برگزاری یک رزمایش مشترک دریایی در سواحل جِجو که از تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) به مدت سه روز با شرکت ناو هواپیمابر هسته‌ای یو اس اس کارل وینسون و ناو گروه همراهش متعلق به ایالات متحده و حضور نیروهای دریایی ژاپن و کره جنوبی انجام شد، تنش را بیش از پیش در منطقه بالا بردند.

کره شمالی ادامه داد: این رزمایش‌ها که به دنبال یک برنامه آموزشی چند ساله سه‌جانبه بین ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در دسامبر سال گذشته آغاز شد، به عاملی برای بی ثباتی بیشتر وضعیت منطقه تبدیل گشت. این کارها جدی امنیت کره شمالی را تهدید کرده است و در پاسخ به اقدامات تنش‌زای واشنگتن، توکیو و سئول، موسسه تحقیقاتی سیستم‌های تسلیحات زیر آب آکادمی علوم دفاعی پیونگ یانگ، آزمایش‌های مهمی را در راستای توسعه و ارتقای سامانه تسلیحات هسته‌ای زیرآبی «هائیل ۲۳-۵» (Haeil-۵-۲۳) در آب‌های سواحل شرقی کره شمالی انجام داد.

کره شمالی تصریح کرد: اقدامات بی‌ملاحظه ایالات متحده و متحدانش را که از ابتدای سال جاری امنیت کشور ما را مورد تهدید قرار داده است، محکوم می کنیم و به شدت به آنها نسبت به عواقب ویرانگر تحریک‌های آنها هشدار می‌دهیم.

این کشور اعلام کرد که ارتش آن با آمادگی و قدرت بازدارندگی بالا و سرعت عمل و شجاعت بی‌نظیر خود، هرگز در مقابل اقدامات پوچ و تنش‌زای دشمن منفعلانه عمل نخواهد کرد و با قدرت از امنیت ملی و صلح منطقه‌ای حفاظت و پاسداری خواهد کرد.

حمله توپخانه‌ای اسرائیل به مواضع ارتش سوریه

ارتش رژیم اسرائیل، شامگاه جمعه اعلام کرد که تانک‌های این رژیم چند موضع ارتش سوریه را هدف حمله قرار داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حمله در پاسخ به حملات راکتی روز پنجشنبه انجام شده که از مبدأ سوریه انجام شد.

دفتر مطبوعات ارتش اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرده بود که به دنبال حمله راکتی از مبدأ سوریه به جولان اشغالی در این منطقه آژیرهای خطر فعال شدند.

 شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل خبر داده بود که سه موشک از سوریه به سمت جولان شلیک شده که به مناطق غیر مسکونی اصابت کرده است.

ارتش اسرائیل در حالی این بیانیه را صادر کرده که ارتش سوریه تا لحظه انتشار این گزارش به این خبر واکنشی نشان نداده و آن را رد یا تایید نکرده است.

تحرکات گسترده در عراق برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا

نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق گفت که در این نهاد قانونگذاری تحرکاتی برای پایان دادن به حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور از طریق برخی تصمیمات در جریان است. 

 «علی ترکی» نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت که در این نهاد قانونگذاری عراق، تحرکاتی برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در کشور از طریق تصمیم گیری هایی که به هر گونه حضور رزمی آمریکا در کشور پایان می دهد و مصوبه قبلی مجلس برای پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی را اجرایی می کند، وجود دارد.

وی افزود: تلاش و اقدامات نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نیروهای نظامی آمریکا در داخل کشور و اطمینان از خروج این نیروها از عراق انجام خواهد شد، به ویژه اینکه چند سال قبل، مجلس عراق به مصوبه ای برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی رای مثبت داد.

نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق اضافه کرد که نهایی شدن توافقنامه «چارچوب استراتژیک» یکی از گزینه ها برای اطمینان از خروج نیروهای آمریکایی خواهد بود که به آن تکیه خواهد شد، به ویژه پس از حملات و تخلفاتی که این نیروها در داخل عراق مرتکب شده اند.

وی بیان کرد که عراق نیازی به هیچ نیروی رزمی خارجی در داخل خاک خود ندارد و این موضوع را « محمد شیاع السودانی» نخست وزیر نیز قبلا" با صراحت اعلام کرده است؛ بنابراین، لغو توافق با واشنگتن، دروازه خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق خواهد بود به خصوص که حضور این نیروها در داخل خاک عراق دیگر موجه نیست.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیروز (‌پنجشنبه ) در این باره تاکید کرد که پایان دادن به ماموریت ائتلاف برای تداوم روابط خوب میان عراق و کشورهای عضو این ائتلاف ضروری است.

السودانی گفت: یکی از چالش‌های پیش روی عراق عدم ارائه تصویر دقیق از وضعیت است و امروز داعش تهدیدی برای کشور عراق محسوب نمی‌شود.

وی تاکید کرد: توجیهات ادامه حضور ائتلاف با توسعه توانمندی‌های نیروهای امنیتی ما از بین رفته است.

نخست‌وزیر عراق خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق را آغاز کنیم، چون این اقدام یک خواسته رسمی مردمی است و آنها در این مورد جدی هستند.

السودانی گفت: پایان دادن به حضور ائتلاف برای ثبات عراق ضروری است.

دیدار باقری با معاون وزیر خارجه واتیکان

 معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به واتیکان با همتای خود دیدار و رایزنی کرد.

 علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان، روز گذشته (جمعه) با «مونسنیور میروسلاو واچفسکی»، معاون وزیر خارجه واتیکان دیدار کرد.

باقری که به واتیکان سفر کرده، در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات در نوار غزه و موضوع فلسطین مذاکره و تبادل نظر کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۸
مغز براندازان هم اکنون
حملات گسترده هوایی آمریکا به یمن. یمن به پایان سلام کن

مغز براندازان سه ماه پیش
حملات گسترده هوایی اسراییل به غزه. حماس به پایان سلام کن

تشخیص
بلبرینگ چرخ مغز. اگر صدای چرخ مغز بیشتر شد تعویض شود
پاسخ ها
دیندامال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
متخصص باصطلح مغز
با زور رسانه و پروپاگندا نمی توان از واقعیت فرار کرد.. دستآورد واقعی با دست آورد سازی کاذب و جنجال رسانه ای زمین تا آسمان فرق دارد.وضعیت فعلی غزه ویرانی خرابی زیرساخت ها آوارگی بیش از 2 میلیون انسان وکشته شدن بیش از 24 هزار انسان و از همه مهمتر اشغال سرزمین. اگر امثال تو با افکار اتوپیایی دست آوردسازی میکنید اشکالی ندارد اما آنچه در بستر واقعیت رخ میدهد چیز دیگری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بلبرینگ دوبل خوبه بندازیم روشون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
متخصص مغز عالي دمت گرم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خود متخصص پندار؟؟؟؟؟؟ احتمالا تعمیرکار هستی و از بس بیکاری و کسی بت کار نمیده توی توهم متخصص مغزی. ولی به نظرم قابل ترحمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
۱۱:۳۸
عزیز برادر شما داری به یک سری حرفهای بی هوده و پوچ پاسخ منطقی میدی.
منطق به درد این بنده خدا نمیخوره چون نداره و ب نظر میرسه کلا نیازی هم به منطق نداره با همین روش داره میره جلو خوشحالم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بگم خوشبحالت که از هفت دولت رهایی یا بگم دلم بحالت میسوزه که بخاطر یه مشت پول خودت رو سرکار گذاشتی و واقعیت ها رو تحریف میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خبر فوری:

اسراییل یک ساعت پیش به ساختمانی در دمشق حمله موشکی کرد.
گفته شده که در این حمله چهار فرمانده نظامی ترور شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
یک روزی دنبال نیل تا فرات بودن الان در مرزهای اشغالی گیر کردن
و جنگ های بعدی نابودی اسراییل هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حالا از نظر مغز تو وضع غزه با 3 ماه پیش یکیه ؟
«پاسخ یمن به حملات آمریکا ادامه خواهد داشت.»

کدام پاسخ؟ حمله به کشتی های تجاری که قبلش هم انجام می شد. به نیروهایی آمریکایی هم که تا حالا صدمه ای نزده اند که بخواهند ادامه اش هم بدهند.
حملات اسرائیل به سوریه همه روزه انجام می شود از این رو ارزش خبری چندانی ندارد. بهتر است سایت های خبری این خبرها را حذف کنند و صدا و سیما هم در انتهای اخبار، بعد از گزارش وضع هوا مثلاً بگوید: ضمناً امروز هم اسرائیل به سوریه حمله کرد.
رفتار حوثی ها قابل درک نیست
نه مرز مشترکی با اسرائیل دارند و نه تضاد منافع . حتی در کاتکس اعتقادی با حماس با اندیشه های اخوانی نیز در دو سو مخالف هم قرار میگرند. کشور یمن از نبود یک دولت متمرکز و آشفتگی سیاسی و اقتصادی در رنج است. این اتفاقات هیچ منافع اقتصادی ویا امنیتی برای آنها ندارد. درجایی که کشورهایی مثل اردن مصر و یا عربستان بایستی پیش قدم میشدند اینها میدان دار مبارزه شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ولی حوثی ها و فلسطینی ها هر دو انسان هستند و این نقطه اشتراک انهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
درک نیست؟ از مسلمانان حمایت کردن واجب شرعی هست و آمریکا هم برگردد به همان سرزمین نسل کشی سرخپوستان تا بیشتر از این با خفت روبرو نشدن و آن غده هم دیر یا زود محو خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ظاهرا چیزی به عنوان انسانیت و همدردی در قتموس غرب گرا ها معنا نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حمایت از غزه و حمله به کشتی ها بهانه ای بود که حوثی ها بخواهند حکومتشان توسط کشورها و سازمانهای بین المللی به رسمیت شناخته شود.

رفتارشان احمقانه ولی قابل درک است.
دیندامال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
درپاسخ به دوستان
اگر بحث انسانیته پس انسانها باهم فرقی ندارن این حمایت میتونه شامل حمایت از مردم کره شمالی در شرق دور تا مردم کوبا و ونزوئلا در غرب دور بشه
اگه حمایت مسلمانیه و یه واجب شرعی این میتونه حمایت از ایغورهای چین هم بشه
مشکل اینجاست که این تفکر شما استاندارهای متفاوتی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
لطف کن بگو مسلمانان چین الان چه مشکلی دارند و چه کشتاری علیه آنان رخ داده!!
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
یه مرگ بر آمریکا اسرائیل بگی از همه واجب تره
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
آمریکا و انگلیس بار دیگر بندر حدیده در یمن را بمباران کردند.

آمریکا مدعی است که 14 فروند موشک آماده شلیک را نابود کزدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کار خوب را حوثی ها انجام می دهند که بر خلاف آن دو مورد اول، دیگر اصلاً به تلفات نیروهایشان در این حملات اشاره ای نمی کنند که بعد در توجیهش گیر کنند.
حوثی ها در یمن تنها 20% خاک این کشور را در اختیار دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
برای اطلاعات خودم می پرسم مگه یمن و فلسطین و لبنان و ... صاحب ندارن که این گروهک ها هر کاری دلشون می خواد می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حوثی ها 50درصد خاک یمن رادر اختیار دارند لااقل یک نگاه به نقشه میکردید و بعد تو همه کامنت ها این 20 درصد را افاضه میفرمودید پیداست که این یک رباط است که از طرف هرکس میخواهد باشد کارش و حرفش انسانی نمی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
البته نه بیست درصد است و نه پنجاه درصد. بین سی تا سی و پنج درصد است.
نیازی به تحرکات گسترده و رأی مجلس نیست. نیروهای آمریکایی در قالب ائتلاف ضد داعش با قرارداد رسمی با دولت عراق در آنجا هستند و شرایط لغو قرارداد هم در خود قرارداد پیش بینی شده است.

اگر دولت عراق مطمئن است که خودش توانایی تأمین امنیت عراق را دارد می تواند مکانیسم لغو قرارداد را فعال کند.
بایدن یمن عراق نیست ها یهو دیدی نصف شد یه یمنی از زیر تختت اومد بیرون و حسابتو رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
البته همین الان هم یمن نصف شده و آن نصفه حوثی ها نود درصد مردمش کاملاً به کمک های غذایی همان سازمان های بین المللی وابسته هستند که از صبح تا شب دارند علیه شان «مبارزه» می کنند.
محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی ها:

برای پاسخگویی به آمریکا و انگلیس، همه گزینه ها روی میز است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
زیر یا روی میز، تنها گزینه ای که دارند موشک پرانی به کشتی های تجاری در دریای سرخ است که توانشان در این مورد هم دارد از بین می رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
روی میز ؟؟؟

حوثی مگه میزهم داره؟

دوتا فشفشه ایران بهشون داده بود که پرت کردن تو ابهای دریای سرخ

بیخود خودتونو خسته نکنید
حوثی ها ، حماس و حزب الله کاری کردند که آمریکا و متحدان غربی اش برای سالها بلکه برای همیشه در خاورمیانه حضور نظامی داشته باشد.
البته این حضور با درخواست اکثریت مطلق کشورهای منطقه است. ایران و سوریه تنها مخالفان این حضور هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حالت خوبه عزیزم؟
حوثی ها بهتر است که برگردند همان سر جای اولشان و اجازه بدهند افراد تحصیل‌کرده و مدیران لایق کشور جنگ زده اشان را دوباره بسازند. این جنگ افروزیها هیچ سودی ندارد بغیر از بدبختی برای مردم فقیر یمن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
این مورد هم گزارش شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
منظور از تحصیل کرده غربگداست
در حمله اولیه مگر 30 درصد توان انصار الله از بین نرفت؟ ولی چرا کشتی های امریکایی هم به حملات انصارالله اضافه شد؟!!!!!!!
خطاب به ساده لوحان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
عه. مگه آمریکا جرات حمله به حوثیها رو داشت؟! مگه قرار نبود حوثیها منطقه رو به آتش بکشن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حالا کی گفته؟ حتی حمله هم می توانند بکنند ولی عاقل باید بود و
می بینی ‌آمریکا جانت دنبال حملات همه جانبه برای اشغال یمن را ندارند چون می دانند چه بلایی سر عربستان امد یا قبل آن عراق!!
یا باز می خواهند در باتلاق جدید برای خود درست کند؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
تو که ساده لوح نیستی بگو ببینم حوثی ها تا حالا خون از دماغ کدام آمریکایی یا انگلیسی یا اسرائیلی بیرون آورده اند؟
بازم به غیرت یمن ما فقط پیامک دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اگه این اسمش غیرته !!!!!!!!
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بسم اله
باب شهادت و رشادت توامان بازه بازه
بجای نشتن و پیامک دادن بلند شو یه حرکتی بزن
یا نکنه هنوز توفیقت نشده؟
آن وقت این موشک هایی که داشت آماده شلیک می شد، که آمریکا دوازده تایش را چند روز پیش زد و سه تایش را دیشب، افراد حوثی ها دور و برش نبودند؟

یا این که حوثی ها هم ادعا خواهند کرد که کشته شدگان این حملات اتباع خود آمریکا بودند؟
تمام فتنه های عالم زیر سر آمریکا، رژیم صهیونسیتی و انگلیس هست
هرجا خونی ریخته میشه ردی از تسلیحات و یا سیاست های این ها دیده میشه
درود بر یمن با شرافت
آیت الله بهجت رحمت الله علیه همواره می‌فرمود: اگر می‌خواهید اوضاع ظهور را بررسی کنید، اوضاع یمن را بررسی کنید! اویس عاشق رسول خدا بود و عطر این عشق را در سرتاسر یمن پراکنده که تا ظهور آثارش باقی خواهد بود.
راستی از سن بازنشستگی چه خبر ......
زمان بزن در رو تمام شده
چی شد که یمن به این روز افتاد.
سازمان ملل چرا نگران غزه ویمن نیست فقط نگران کره شمالی وجنوبی است . دنیای بی شرف ، دنیای نامردی ، دنیای زور ، حالا هی بگید سلاح بازدارنده بدرد نمیخورد.
عالیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اشتباه مثبت زدم به یه غربگدا خدا منو ببخشه
جنگ جنگ تا پیروزی هم وطنان عزیز نان عده ای در جنگ و ستیز است
غربگدا یعنی کسی که فکر و نظرش روشن و بروز هست و مقابل شرق گدا که از خود چیزی ندارن و مطیع و سخنگوی بزرگان هستند حالا غرب و شرق هیچ اول انسان باشید چون مردم ایران خیلی تحت فشارن بجای همسایه به خانه برسید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی