بازدید 12307
ششصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار فوری ناتو: برای جنگ آماده شوید/مخالفت زلنسکی با طرح صلح ترامپ برای اوکراین

ششصد و هشتاد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 18 January 2024

هشدار فوری ناتو: برای جنگ آماده شوید/مخالفت زلنسکی با طرح صلح ترامپ برای اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و هشتاد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو در دهه‌های اخیر
۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ۰۲:۰۰

فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد که بزرگترین رزمایش این بلوک نظامی در دهه های اخیر با حدود ۹۰ هزار نیرو در روزهای آینده برگزار می شود.

خبرگزاری رویترز نوشت که کریس کاوولی امروز در بروکسل به خبرنگاران گفت که رزمایش "مدافع استوار ۲۰۲۴" تا مه سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

این ژنرال آمریکایی پس از پایان اجلاس ۲ روزه وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو افزود: پیمان (ناتو) توانایی خود برای تقویت حوزه اروپا – اقیانوس اطلس را از طریق جابجایی نیروهایش از آمریکای شمالی به کرانه شرقی این اقیانوس به نمایش خواهد گذاشت.

به گفته کاوولی، نیروهای سوئدی نیز به همراه سربازان کشورهای عضو ناتو در این رزمایش مشارکت خواهند کرد.

برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو در دهه‌های اخیر
۱۴۰۲/۱۰/۲۹ - ۰۲:۰۰

فرمانده ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد که بزرگترین رزمایش این بلوک نظامی در دهه های اخیر با حدود ۹۰ هزار نیرو در روزهای آینده برگزار می شود.

خبرگزاری رویترز نوشت که کریس کاوولی امروز در بروکسل به خبرنگاران گفت که رزمایش "مدافع استوار ۲۰۲۴" تا مه سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

این ژنرال آمریکایی پس از پایان اجلاس ۲ روزه وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو افزود: پیمان (ناتو) توانایی خود برای تقویت حوزه اروپا – اقیانوس اطلس را از طریق جابجایی نیروهایش از آمریکای شمالی به کرانه شرقی این اقیانوس به نمایش خواهد گذاشت.

به گفته کاوولی، نیروهای سوئدی نیز به همراه سربازان کشورهای عضو ناتو در این رزمایش مشارکت خواهند کرد.

فرانسه توپخانه و موشک نقطه‌زن به اوکراین تحویل داد
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۳:۵۹

وزیر دفاع فرانسه امروز اعلام کرد که اوکراین شش عراده توپ خودکششی "سزار" خریداری کرده و پاریس از ژانویه ۲۰۲۴ ماهانه ۵۰ فروند موشک هدایت شونده نقطه‌زن به کی‌بف ارسال می کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه سباستین لکورنو با رادیو "اینتر فرانس" نوشت که در چارچوب نخستین خرید تسلیحاتی اوکراین از فرانسه از زمان شروع جنگ، ۶ عراده توپ خودکششی به قیمت بین ۳ تا ۴ میلیون یورو خریداری شده و فرانسه اکنون برای فروش سایر این سامانه های توپخانه ای با متحدان خود در تماس است.

اوکراین در حال حاضر دارای ۴۹ عراده توپ خودکششی سزار است که به وسیله فرانسه و دانمارک به این کشور اهدا شده.

رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین، قرار بود امروز درباره بهبود تدارکات توپخانه ای کشورش به پاریس برود، اما این دیدار در آخرین لحظه "به دلایل امنیتی" لغو شد و دیدار وی با همتای فرانسوی اش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

لکورنو همچنین گفت که فرانسه از ژانویه ماهانه حدود ۵۰ فروند موشک A۲SM نقطه زن را که قابلیت پرتاب از هواپیماهای ساخت شوروی را دارند به اوکراین تحویل خواهد داد.

پاریس: جنگ اوکراین موجب شکوفایی اقتصاد فرانسه شده است
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۲:۳۹

وزیر دفاع فرانسه گفت افزایش درخواست تسلیحات در بحبوحه جنگ اوکراین باعث «شکوفایی اقتصاد» فرانسه شده است.

 «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه روز پنجشنبه و در گفت‌وگو با روزنامه پاریزین از برنامه‌هایی برای تولید ۷۸ هویتزر سزار برای اوکراین در سال ۲۰۲۴ خبر داد؛ هدفی که به گفته او از طریق سازماندهی مجدد فرآیند تولید توسط «نکستر» سازنده تسلیحات فرانسوی امکان‌پذیر شده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا «پمپاژ» تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها میان روسیه و اوکراین را طولانی‌تر می‌کند.وزیر دفاع فرانسه افزود: شرکت نکستر قبلا ۳۰ ماه زمان نیاز داشت تا یک سلاح سزار تولید کند اما اکنون فقط ۱۵ ماه زمان می‌برد و کارکنان آن شدیدا بسیج شده‌اند.

وی تاکید کرد که این صنایع تسلیحات فرانسوی موجب «اشتغال‌زایی در اقتصاد فرانسه» می‌شود.
لکورنو با اشاره به جنگ اوکراین خاطرنشان کرد: اقتصاد جنگی برای صنعتگران ما یک فرصت است. آن‌ها به این تنش‌ها علاقه دارند و از آن‌ها سود می‌برند، زیرا توانایی تحویل سریع تجهیزات به یکی از معیارهای موفقیت صادرات تبدیل خواهد شد!

او هم‌چنین گفت: مردم فرانسه که می‌گویند برای اوکراین به اندازه کافی کاری انجام نداده‌ایم، باید دست از خودزنی بردارند. آن‌هایی که چنین کاری می‌کنند، حس میهن‌پرستی ندارند و کی‌یف هرگز درباره کمک‌های نظامی ارائه شده توسط فرانسه شکایتی نکرده است.

لکورنو در پایان گفت که کمک‌های تسلیحاتی ماهانه از فرانسه به اوکراین تا پایان ژانویه در مقایسه با سال قبل سه برابر خواهد شد و این «پیشرفت قابل توجهی» است.

مخالفت زلنسکی با طرح صلح ترامپ برای اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۲:۰۳

 «ولادیمیر زلنسکی» در اظهاراتی انتقادآمیز از «دونالد ترامپ» این سوال را پرسیده که در صورت پیروزی در رقابت ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ اگر ببیند که روسیه پس از پیروزی بر اوکراین جنگ را در کشور دیگری به راه انداخته است، چه اقدامی می‌کند.

سوال زلنسکی پس از بیان اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه در صورت بازگشت به کاخ سفید به سرعت به جنگ اوکراین و همچنین جنگ در خاورمیانه پایان می‌دهد، مطرح شد.

زلنسکی در جریان نشستی با شورای رسانه‌ای بین‌المللی در داووس با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور سابق آمریکا عنوان کرد: ترامپ گفته است که می‌تواند جنگ را متوقف کند و در این رابطه با من و پوتین گفت‌گو می‌کند. او گفته است که اگر پس از این گفتگو، پوتین با توقف جنگ مخالفت کند او سلاح بیشتری برای اوکراین می‌فرستد و اگر اوکراین با توقف جنگ موافقت نکند متقابلا این اقدام را برای روسیه انجام می‌دهد.

زلنسکی با اشاره به صبحت‌های ترامپ گفته است:  فرض کنیم ترامپ به این خاطر که ما با پیشنهاد روسیه مبنی بر واگذاری سرزمین‌هایمان مخالفت می‌کنیم، از ما حمایت هم نکند و حتی از ما روی برگردانده و مثلا در آخر پوتین کشور ما را اشغال کند. اگر پوتین بعد از ما به سراغ کشور دیگری از ناتو برای اشغال کردن برود، آن موقع ترامپ چه خواهد کرد؟

زلنسکی خطاب به ترامپ ادعا کرد که «حتی اگر به پوتین اجازه داده شود که وارد اوکراین شود و اوکراین را به طور کامل تحت تصرف خودش درآورد، او باز هم متوقف نخواهد شد» و افزود: این به معنای آن است که اروپا یکی از بزرگترین و قدرتمندترین ارتش‌های خود را به دلیل جنگ اوکراین از دست داد.

زلنسکی پیش‌تر از ترامپ خواسته بود که اگر «طرح صلح» خاصی را برای اوکراین مد نظر دارد، آن را ارائه کند. وی در این درخواست به این موضوع نیز اشاره کرده بود که به هیچ وجه حاضر نیست سرزمین‌های خود را به روسیه واگذار کند و با طرحی که بر این اساس باشد، کاملا مخالف است.

ریابکوف: اموال مسکو مصادره شود، اقدام می‌کنیم
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ - ۲۲:۰۲

 معاون وزیر خارجه روسیه سرگئی ریابکوف امروز (پنجشنبه) به غرب هشدار داد در صورت مصادره اموال این کشور، مسکو گزینه اقدام متقابل را منتفی نمی‌داند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، ریابکوف در واکنش به تلاش غرب برای مصادره اموال روسیه به نفع اوکراین گفت: «ما انتظار هیچ‌گونه اقدام عقلانی از سوی دشمنان غربی خود را نداریم، انتظار هیچ گامی که نشانگر حداقل فهم آن‌ها از این‌که تا چه اندازه بحث درباره این موضوع غیرسازنده و غیرمفید است، نداریم».

غرب و به طور خاص اتحادیه اروپا و آمریکا به بهانه عملیات نظامی روسیه در اوکراین،  مناسبات با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را متوقف کردند و حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی این کشور در بانک‌های غربی را مسدود کردند.

این مقام روس سپس تصریح کرد: «اگر چنین تهدیدهایی محقق شود، ما اقداماتی انجام می‌دهیم که شامل اقدامات متقابل نیز می‌شود».

معاون وزیر خارجه روسیه بدون ارائه هرگونه جزئیات درباره اقدامات متقابل روسیه در مقابل غرب گفت: «دلیلی وجود ندارد که الان این اقدامات را اعلام کنیم».

هشدار فوری ناتو: برای جنگ آماده شوید

رئیس کمیته نظامی ناتو هشدار داد، کشورهای این ائتلاف باید در حالت «آماده‌باش برای جنگ» قرار بگیرند و انتظار موارد غیرمنتظره را نیز داشته باشند.

 «راب بائر» طی نشست روسای نظامی در بروکسل گفت: برای اینکه در آینده کاملا موثر عمل کنیم، به تحول جنگی ناتو نیاز داریم.

نشریه پالتیکو به نقل از رئیس کمیته نظامی ناتو نوشت: متحدان باید بر تاثیرگذاری متمرکز شوند و آمادگی دفاعی خود را با رزمایش‌ها و شراکت در صنعت افزایش دهند. ما از بازیگران عمومی و خصوصی می‌خواهیم تا طرز فکر خود را از دورانی که در آن همه چیز قابل برنامه‌ریزی، قابل پیش‌بینی و کنترل بود، به دورانی که در آن هر چیزی ممکن است در هر زمان رخ دهد، تغییر دهند.

در حالی که کشورهای عضو ناتو پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هزینه‌های دفاعی خود را به شدت افزایش داده‌اند و قراردادهای جدید بزرگی را با سازندگان تسلیحات منعقد کرده‌اند، افزایش تولیدات و خروجی مدتی طول می‌کشد.

راب بائر با اشاره به جنگ اوکراین گفت: گام‌های زیادی برای برداشتن وجود دارد و جنگ اوکراین درگیری مهم و حیاتی است که سرنوشت جهان را مشخص می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: قدرت گسل‌های زیرزمینی در حال تغییر است و در نتیجه ما در چند دهه اخیر با خطرناک‌ترین جهان مواجه هستیم.

مخالفت پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

نشریه «اشپیگل» گزارش داد پارلمان آلمان، روز چهارشنبه پیش‌نویس یک مصوبه درباره ارسال موشک‌های کروز تاوروس به اوکراین را رد کرد.

به نوشته اشپیگل، این مصوبه ۱۷۸ رای مثبت در برابر ۴۸۵ رای منفی دریافت کرد.

نمایندگان حزب سبزها و حزب دموکراتیک آزاد آلمان که اخیرا از افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین حمایت کرده بودند، با قطعنامه مذکور به دلیل اختلافات سیاسی داخلی مخالفت کردند.

این دو حزب این قطعنامه مطرح از سوی احزاب «اتحاد دموکرات مسیحی/اتحاد سوسیال مسیحی» را به عنوان تلاشی برای یافتن برتری تاکتیکی در بحث‌های سیاسی داخلی در آلمان مورد انتقاد قرار دادند.

رئیس کمیته دفاعی پارلمان آلمان ـ که از اعضای حزب دموکراتیک آزاد است ـ این انتقاد را مطرح کرد که حزب دموکرات مسیحی که در زمان صدر اعظمی «آنگلا مرکل» حزب حاکم این کشور بود، با استفاده از تاکتیک های حزبی برای رای نیاوردن مصوبه مربوط به ارسال موشک های تاوروس برای اوکراین زمینه سازی کرده است.

به نوشته پایگاه پلتیکو، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان باید به عنوان رئیس شورای امنیت فدرال این کشور، تصمیم نهایی را در خصوص تحویل موشک های تاورس به اوکراین بگیرد.

شولتز با وجود آنکه قبل از این نیز چند مصوبه مشابه از سوی نمایندگان پارلمان اوکراین در مورد ارسال موشک‌های تاوروس برای اوکراین مطرح شده، هنوز موافقت خود را با این کار اعلام نکرده است. فرانسه، انگلیس و آمریکا از جمله متحدان غربی اوکراین هستند که تا کنون موشک‌های دوربردی در رده موشک‌های تاوروس را برای ارتش اوکراین فرستاده‌اند.

زلنسکی: نخست‌وزیر چین در سطح من نیست، با شی حرف می‌زنم

چهارشنبه، رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، مدعی شد در واقع به دنبال دیدار با نخست‌وزیر چین لی چیانگ در مجمع جهانی اقتصادی در داووس نبوده است. این اظهارات وی بعد از گزارش‌های رسانه‌ای بیان شد، مبنی بر این که مقام ارشد چینی درخواست زلنسکی برای دیدار در این رویداد را رد کرده است. 

به گزارش راشا تودی، زلنسکی با بیان این که نخست‌وزیر لی فرد تصمیم‌گیرنده در چین نیست، توضیح داد، «نخست‌وزیر چین هست؛ بنابراین نخست‌وزیر اوکراین با او دیدار خواهد کرد. من مایلم با رهبر چین دیدار کنم. تا جایی که می‌دانم [در چین] شی جین‌پینگ تصمیم‌گیرنده است و در اوکراین من تصمیم می‌گیرم. به هیچ گفت‌وگویی نیاز ندارم؛ به تصمیمات مهم رهبرانی نیاز دارم که تصمیم‌گیرنده هستند.»

اظهارات زلنسکی در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، رئیس‌جمهور اوکراین در واقع می‌خواسته با نخست‌وزیر چین در حاشیه این مجمع دیدار کند اما طرف چینی این درخواست را رد کرده است. پکن تاکنون درباره چشم‌انداز هر گونه دیدار با رهبری اوکراین یا در پاسخ به اظهارات زلنسکی، اظهارنظر نکرده است.

 آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی، پیش از آغاز مجمع اقتصادی داووس گفته بود، مذاکره با چین برای پیشبرد «طرح صلح کی‌یف» ضروری است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۱
چرا سطح تنش در دنیا و حاورمیانه چنین افزایش بافته؟ دلیلش ساده هست. پوتین در باتلاق اکراین گیر کرده و هیچ شانسی برای پیروزی نظامی ندارد. از انطرف می داند که اگر زودتر از این باتلاق نجات پیدا نکند همه اقتصاد و ارتش او غرق می شوند. زمستان سخت و قطع گاز له اروپا و تورم در غرب نتوانست او را نجات دهد تنها افزایش تنش و درگیری در خاورمیانه و دریای عمان و خلیج عدن شاید بتواند غرب را مرعوب کند. حالا دستور کار پوتین و روسوفیلهای وابسته به او چه داعشی چه نتانیاهو و.... افزایش تنش و درگیر کردن امریکا و اروپاست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
آقا تو دشمن پوتین هستی چه ربطی داره همه چیز را به پوتین ربطش میدی؟ حماس و انصارالله رو مگه پوتین ایجاد کرده؟!
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
چرا قیمه رو تو ماست می‌ریزی ماست رو قیمه قاطی کردی خاورمیانه چه ربطی به روسیه داره کار اسرائیل که تموم شد از غزه فرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
ای بابا چه گیری به پوتین دادید شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
شیطان بزرگ آمریکا و ایادی مزدور اون در کانادا، انگلیس، اروپا هستن
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
خیلی از این خشن ترها را منتشر می کنی ....
ترانپ پیش بینی یک عملیات تروریستی بزرگ در امریکا کرده. می دانید چرا؟ چون ترامپ سیاستمدار نبست و فقط یک بساز بفروش هست که چهار سال ریس جمهور بوده و له اسناد فوق سری دسترسی داشته. او بخوبی می داند که یازده سپتامبر یا داعش یا سقوط هواپیماهای بویبنگ ملازی و اکراین و المان و اتیوپی و.... کار اطلاعاتی مشترک چه قدرتی با نتانیاهو بود. ترامپ و بوش و اوباما مرعوب شدند و با ان قدرت سرخ کنار امدند ولی تا اینجا بایدن خواب الو مرعوب نشده پس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
بایدن شما مطیع تر نسبت به صهیونیست جهانی است.
نتیجه اش این شد که آمريکا دارد صدمه جدی می بیند.
حتی دیگر شرکت بیمه ای حاضر نیست کشتی های آمریکا را به مقصد دریای سرخ بیمه کند
برنامه پاورقی پس حق داره این زلنسکی رو دست میندازه! طرف خیلی زرنگ! تشریف داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
زنده باد پاورقی
الان سایبری ها با آی پی کانادا و فنلاند و آلمان و... میان شروع میکنن در رابطه با حملات پاکستان تز دادن ، میگی نه نگاه کن
دلقک کانادا چرا زیر اخبار حمله موشکی پاکستان نیومدی کامنت بزاری؟ عوضش بیا اینجا عقده گشایی کن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
عزیز این اولین کامنتی بود که حتی قبل از انتشار خبر توسط تابناک زیر خبر حمله روسیه به اکراین گذاشتیم. حالا می بینید که تمام خط اصلی توضیح و توجیه دوستان استراتژیست خیلی کار درست شما از بالا تا پایین جا انداختن همین خط هست که بله. اصلا ما با پاکستان دنیا را سر کار گذاشتیم و با نقشه! خودمان بود. ولی به هر حال می بینید که چه اندازه کامنت دقیقی بود. تازه چند تا کامنت دیگر هم بود که انتقاد بود که دارید چه می کنید. ولی خوب . همین اندازه هم که منتشر شد تشکر از تابناک:
تمام جنگهایی که در 2 سال اخیر درگوشه وکنار دنیا اتفاق افتاده ومیافتد و وضع دنیا را به بدترین وناامنترین وضعیت بعدازجنگ جهانی دوم رسانده مستقیم یا غیرمستقیم نتیجه حمله وحوش روسیه به اوکراین است. مشتی لات واوباش جنایتکاربه سرکردگی ابلیسی ضدبشری بنام ولادیمر پوتین رسما یه دنیارو بهم ریخته اند.
اگر روسیه با ورود اوکراین به ناتو موافقت کنه احتمالا اوکراین حاضره بی خیال این مناطق از دست رفته بشه , اگر پول و اسلحه به اوکراین بدن روسیه هرگز پیروز نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
اگر را کاشتن در نیامد. کفگیر آمریکا به ته دیگ خورده و دیگه نداره به اوکراین بده. کنگره گفته خودمون نداریم دیگه ندین.
ناتو از کی اطلاعات میگیره؟
بگین بیان اطلاعات ای پی کانادا رو هم استفاده کنه
خود بزرگ بینی زلنسکی عامل بحران اکراین
برای نخستین بار به خاطر حملات یمنی ها هیچ شرکت بیمه ای حاضر نیست کشتی های آمریکا و انگلیس را در آن مسیر دریائی بیمه کند.
این یعنی تحریم عملی..
زلنسکی: نخست‌وزیر چین در سطح من نیست، با شی حرف می‌زنم

میگفتی یه استندآپ کمدین بفرستن که هم سطحت باشه آقای زلنسکی!
سخنان جانانه زلنسکی علیه ترامپ، نشانه وطن پرستی و خلوص نیت اوست.
خداوند، نگهدار او و ملت ستمدیده اوکراین باد.
اشتباه زلنسکی آن است که از رائفی پور بعنوان فرمانده نیروهای نظامی اوکراین استفاده نکرد. اگر این کار را کرده بود، پوتین در کمتر از یکماه تسلیم میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
چه بی مزه
دست به متحد ما روسیه بزنید موشک های نقطه زن خیبر شکن و حتی شاید فتاح اقامت گاه های مقامات ناتو رو دونه دونه با خاک یکی میکنه
به جای حمله به تروریست ها در کشورهای همسایه اگه حامیان تروریست های داخلی رو مجازات میکردیم دشمن بیشتر آسیب میدید.
بهتره که زلنسکی و ترامپ و آی پی کانادا بشینن کنار هم یه طرح صلح بدن. این بهترین راه حله
پاریس: جنگ اوکراین موجب شکوفایی اقتصاد فرانسه شده است
خوب از روز اول هم مشخص بود که قرار هست کشوری قربانی شود و دار و ندارش به تاراج رود که بقیه اروپا اباد شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
حرف پاریس مثل کسی میمونه که درون قایقی نشسته و هی از یک گوشه قایق می کنه و باهاش یک مهره شطرنجی مجسمه ای چیزی میسازه میگه بیزنس ایجاد. کردم. غافل از اینکه اینکارش در نهایت به غرق شدن اون قایق می انجامه.
روسیه هدف رو هوشمندانه انتخاب کرده. دست گذاشته روی ۵ استان اوکراین که مردمش روس تبار هستند و زبان روسی صحبت میکنند. بعید هم هست روسیه این ۲۰ درصد خاک اوکراین رو که گرفته پس بده. اوکراین هم برای ناتو و اتحادیه اروپا یه سربار اضافه است.
موشک نقطه زن ایرانی میدونید یعنی چی؟ یعنی اگه حتی وسط اروپا تو یه شب آروم پرستاره خوابیده باشی و رئیس ناتو باشی ممکنه یه خیبرشکن از نوع سنگر شکنش سقف خونه ات رو سوراخ کنه بیاد داخل در حالی که همسایه کناریت از خواب بیدار بشه فکر کنه کپسول همسایه اش ترکیده دوباره بگیره بخوابه. آخه میدونید که اونا لوله کشی گاز‌ ندارن هنوز از کپسول استفاده میکنن
عامل این وضعیت جهان زیاده خواهی قدرت ها است. مقصر دانستن یک کشور یا شخص هیچ مشکلی را حل نمی کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست