بازدید 7832
با تحولات منطقه و جهان

پیش بینی ترامپ از وقوع یک حادثه تروریستی بزرگ در آمریکا/ پرواز ۱۸ جنگنده ارتش چین به سمت تایوان/ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش برای تقابل با کره شمالی

پیش بینی ترامپ از وقوع یک حادثه تروریستی بزرگ در آمریکا، پرواز ۱۸ جنگنده ارتش چین به سمت تایوان، برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش برای تقابل با کره شمالی، هشدار فرمانده ارشد ناتو درباره وضعیت خطرناک پیش روی جهانی و حمله به پایگاه جاسوسی آمریکا در عمق سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵ 18 January 2024

پیش بینی ترامپ از وقوع یک حادثه تروریستی بزرگ در آمریکا/ پرواز 18 جنگنده ارتش چین به سمت تایوان/ برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش برای تقابل با کره شمالی

بین الملل تابناک: پیش بینی ترامپ از وقوع یک حادثه تروریستی بزرگ در آمریکا، پرواز ۱۸ جنگنده ارتش چین به سمت تایوان، برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش برای تقابل با کره شمالی، هشدار فرمانده ارشد ناتو درباره وضعیت خطرناک پیش روی جهانی و حمله به پایگاه جاسوسی آمریکا در عمق سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیش بینی ترامپ از وقوع یک حادثه تروریستی بزرگ در آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: ۱۰۰ درصد مطمئن است که به دلیل سیاست‌های «جو بایدن» درباره مهاجرت و رفت‌وآمدهای غیرقانونی از مرز جنوبی ایالات متحده، «حمله تروریستی بزرگی» رخ خواهد داد.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه و طی تجمعی در میان هوادارانش در شهر پرتسموث واقع در ایالت نیوهمپشایر گفت: شما می‌توانید این مساله را برحسب درصد پیش‌بینی کنید. من می‌گویم ۱۰۰ درصد مطمئنم که شما شاهد حمله تروریستی بزرگی در کشور ما خواهید بود و دلیل آن نحوه مدیریت جو بایدن بر سر مسائل مرزی است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و چهره پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور در ادامه افزود: از زمانی که بایدن در سال ۲۰۲۱ ریاست را بر عهده گرفت، ایالات متحده شاهد ورود تعدادی تروریست به خاک کشور بوده است. اما در سال ۲۰۱۹ هنگامی که من رئیس‌جمهور بودم، هیچ تروریستی وارد کشور نشد.

ترامپ در ادامه ادعایش دوباره تاکید کرد: در زمان چهار سال ریاست من، هیچ تروری رخ نداد. میلیون‌ها تن اکنون از یمن، خاورمیانه و سراسر جهان به آمریکا می‌آیند.

او که روز سه‌شنبه در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا پیروز شد، معتقد است، هنگامی که ریاست بایدن به پایان برسد، ۵۰ تا ۶۰ میلیون مهاجر غیرقانونی وارد خاک آمریکا خواهند شد؛ رقمی که بیشتر از جمعیت نیویورک است.

ترامپ در پایان گفت: «اکثریت افرادی که به ایالات متحده وارد می‌شوند، مردان ۱۸ تا ۲۵ سال هستند؛ سن مناسب برای یک سرباز. هم‌چنین ۲۷ هزار تن از چین آمده‌اند و سوال اینجاست که آیا آنها مشغول تشکیل ارتش در کشور ما هستند؟!»

پرواز ۱۸ جنگنده ارتش چین به سمت تایوان

 وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ۱۸ هواپیمای نیروی هوایی چین را روز چهارشنبه اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این جنگنده‌ها در حال انجام گشت‌زنی‌های آمادگی رزمی مشترک با کشتی‌های جنگی چینی  بودند و اولین فعالیت نظامی در مقیاس بزرگ پس از انتخابات تایوان است.

وزارت دفاع تایوان نوع برخی از این هواپیماها را «سوخو-۳۰» اعلام کرد.

این وزارتخانه افزود که ۱۱ فروند از این هواپیماها از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و با کشتی‌های جنگی چینی گشت‌زنی‌های رزمی مشترک انجام دادند.

«لای چینگ ته» برنده انتخابات ریاست جمهوری تایوان غروب یکشنبه به وقت تهران گفت: مصمم هستیم تایوان را برابر تهدیدات و ارعاب مداوم چین حفظ کنیم.

وزارت امور خارجه تایوان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از چین می‌خواهد به نتایج انتخابات احترام بگذارند و از سرکوب تایوان دست بکشند.

لای چینگ ته با بیش از نهصد هزار رای، «هو یو-ایه از کومینتانگ» نزدیک‌ترین رقیب خود را شکست داد.

پکن خط مشی و قصدش برای اتحاد مجدد با این جزیره را اعلام کرده و در عین حال حتی گزینه توسل به نیروی نظامی برای رقم زدن این اتحاد را رد نکرده است.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در سخنانی به مناسبت سال نوی میلادی، «اتحاد مجدد سرزمین مادری» را «رویداد تاریخی اجتناب‌ناپذیر» خواند.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین نیز گفت: «تایوان هرگز کشور نبوده و قطعاً در آینده هم نخواهد بود.»

آمریکا و انگلیس پیروزی لای چینگ ته را تبریک گفتند. فرانسه نیز به رای دهندگان و نامزدهای تایوان به دلیل شرکت در انتخابات تبریک گفت.

پکن تحرکات غرب و تبریک پیروزی وزیر خارجه آمریکا به ویلیام لای چینگ ته را بی‌پاسخ نگذاشت و از آمریکا خواست به اصل چین واحد و تعهد رهبران خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان احترام بگذارد.

«هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «ایالات متحده باید تعاملات رسمی با تایوان را متوقف و از ارسال هرگونه پیام اشتباه به نیروهای جدایی‌طلب خودداری کند.»

برگزاری رزمایش دریایی آمریکا و متحدانش برای تقابل با کره شمالی

همزمان با تحرکات اخیر کره شمالی، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش دریایی سه روزه خود را در شبه جزیره کره برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» رئیس ستاد مشترک ارتش جنوبی گفت، این رزمایش با شرکت ۹ کشتی جنگی نزدیک جزیره «ججو» در آب‌های جنوبی شبه جزیره کره برگزار شده است.

این رزمایش پس از آن صورت گرفت که کره شمالی روز یکشنبه در اولین پرتاب موشکی خود در سال جاری، یک موشک بالستیک میان برد سوخت جامد را به سمت «دریای شرق» آزمایش کرد.

هشدار فرمانده ارشد ناتو درباره وضعیت خطرناک پیش روی جهانی

 «راب باوئر»، رئیس کمیته نظامی ناتو گفت که «ما با خطرناک‌ترین دنیای دهه‌های اخیر روبه رو هستیم» و کشورهای این پیمان باید برای هر اتفاق غیرمنتظره‌ای آماده باشند.

 باوئر چهارشنبه در دیدار با فرماندهان نظامی در بروکسل اظهار کرد که ناتو باید با تمرینات نظامی بیشتر و آماده‌باش نیروها، آمادگی دفاعی خود را افزایش دهد.

این فرمانده هلندی افزود: بازیگران خصوصی و دولتی باید ذهنیت خود از دوره‌ای که همه چیز قابل برنامه‌ریزی، قابل پیش‌بینی و قابل کنترل بود، به دوره‌ای تغییر دهند که در آن هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد؛ دوره‌ای که باید منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ اوکراین «سرنوشت دنیا را تعیین خواهد کرد» گفت: از لحاظ نظامی باید گام‌های بیشتری برداریم تا در مورد دفاع جمعی به جایی که می‌خواهیم برسیم.

باوئر اظهار کرد که کشورهای ناتو خواهان تقویت مسائل لجستکی، افزایش رزمایش‌های مشترک و آماده‌باش شمار بیشتری از نیروها هستند. بنیان‌های قدرت در حال تغییر است. در نتیجه، ما با خطرناک ترین دنیای چند دهه اخیر مواجهیم.

دریادار باوئر پائیز گذشته در «اجلاس امنیتی ورشو» اظهار کرد: اتفاقی که در سال ۲۰۰۸ رخ داد، این بود که کار روی تغییر نگرش نسبت به دفاع جمعی آغاز شد. این تغییر به دلیل رفتار روسیه، ضروری بود و از ۱۵ سال پیش با جنگ ۲۰۰۸ گرجستان، تحولات ۲۰۱۴ اوکراین و حمله سال ۲۰۲۲ به اوکراین این تغییر شروع شد و ادامه یافت.

این مقام نظامی ناتو افزود: بنا بر طرح‌های این سازمان، قرار است در صورت درگیری با مسکو، نیروهای ناتو «در ۳۰ روز نخست به حدود ۳۰۰ هزار تن» در مرزهای روسیه افزایش پیدا کنند.

باوئر گفت که این طرح‌ها فعلا روی کاغذ مطرح شده و «ما باید فعلا اطمینان حاصل کنیم که کشورهای عضو ناتو، بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهند و به فرماندهی و کنترل، تمرینات و استانداردسازی در ناتو متعهد هستند.»

حمله به پایگاه جاسوسی آمریکا در عمق سوریه

منابع محلی بامداد پنجشنبه از وقوع حملاتی علیه یک پایگاه نظامی آمریکا در عمق خاک سوریه، همزمان با تجاوز نظامی به یمن خبر دادند.

شبکه «المیادین» در این‌ باره گزارش داد، مقاومت اسلامی عراق با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به پایگاه «هیمو» متعلق به اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه حمله کرده است.

طبق این گزارش، این پایگاه جاسوسی آمریکا در غرب فرودگاه «قامشلی» قرار داشته و در آن عناصر رژیم صهیونیستی نیز حضور دارند.

به نوشته رسانه عراقی «صابرین‌نیوز»؛ این دومین حمله به پایگاه هیمو از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است.

جزئیات بیشتری از این خبر و خسارات و تلفات احتمالی آن هنوز منتشر نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۳
مغز براندازان وقتی ایران زد
ما ک چیزی ندیدیم

مغز براندازان وقتی پاکستان زد
با ده ها فروند موشک دقیق و نقطه زن قادر به حمل کلاهک اتمی حمله شده و چند ده ایرانی کشته شدن.

تشخیص
باتری مغز عمرش را کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تابناک،

با انتشار کامنت های این بابا فقط سطح خودت را پایین می آوری.

انتشار اراجیف و توهینهای این آدم روانی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

این مطالب را می تواند در قالب ادبیات محترمانه بیان کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
احسنت ولی واژه برانداز واسه اینا خیلی بزرگه خیلی بزرگ! همون غرب زده و غربگدا بگی بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
درود
یکی مرد جنگی به از صد هزار
سیاهی لشگر نیاید به کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خواهشمند است كامنت هاي سخيف و فاقد محتوي را منتشر نكنيد
خیلی ساده اس
پاکستان هم براندازان خودش رو داره که دولت پاکستان برای گل گرفتن دهانشون مجبوره یه کاری بکنه. واسه همین به یه خونه روستایی تو ایران حمله کرد گفت اتباع خودمونه که تموم شه. براندازا همه جای دنیا همینن. از امروز هم اینجا براندازا دادشون میره هوا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
به شش نقطه حمله شده که آن روستا یکی از این نقاط بوده. ضمناً این روستا زیاد هم مرزی نیست.
اقتدار زدن یه خونه روستایی مرزی نیست. اقتدار زدن مقر موساد هستش. قابل توجه عمله کامنت گذار اسراییل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
«خونه روستایی؟!

حملات در عمق بین سی و هشتاد کیلومتری عمق خاک ایران انجام شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
مقر موساد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بهتر است برای بستن دهان براندازها هم که شده برادران ارزشی مشخصات و سن کسانی را که در آن حملات مقتدرانه به اربیل وپاکستان کشته شدند در اینجا بنویسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
ناشناس ۱۳
اینجا برای بستن دهان براندازان تو دهنشون میزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
دقیقا ادعای پاکستان هم همینه. میگه اون خونه روستایی مرکز جدایی طلب ها بوده. همونطور که ما خانه یک تاجر رو مقر موساد معرفی کردیم
این چینیام مرض دارنا
جالب است که ساعت ها بعد از حمله ای که در عمق دهها کیلومتری خاک ایران انجام شده مقامات کشور صرفاً از گزارش انفجارها متوجه شده اند که چه اتفاقی افتاده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
دهه کیلومتری چیه یه راکت دست ساز بوده خورد رو لب مرز
قبول نیست، نامردیه. حمله را در روزی انجام دادند که پدافند ضد هوایی ما مشغول مانور در مناطق جنوبی کشور بود.
جواب تست عملکرد همسایگان:

افغانستان: زدیم، زد.

عراق: زدیم، نزد.

پاکستان: زدیم، زد.

لطفاً هر زودتر تست را در مورد بقیه همسایگان هم انجام دهید تا تکلیفمان در آینده مشخص باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
آمریکا: زدیم نزد
پاکستان قدرت اتمی است
جالب است که این حمله غیر منتظره هم نبود و از دیروز انتظارش می رفت.

نه، بابا، هیچ منظوری نداشتم. چرا حرف توی دهن آدم می گذارید؟ من کی در باره آمادگی پدافند هوایی مان چیزی گفتم؟
پاکستان کشور ضعیفی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی