بازدید 1867

برف، باران و مه‌ در جاده‌های ۹ استان کشور

کد خبر: ۱۲۱۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 15 January 2024

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بارش برف، باران مه گرفتگی در برخی از محورهای ۹ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، البرز، تهران و قزوین هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های گیلان ، کرمانشاه و همدان نیز بارش باران گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی از وقوع مه‌گرفتگی در برخی از محورهای استان‌های خوزستان و خراسان رضوی است.

وی با اشاره به وضعیت جوی حاکم بر جاده‌ها اظهارکرد: در شرایط برفی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است و در غیر اینصورت احتمال اینکه ماموران پلیس راه از ادامه تردد خودرو جلوگیری کنند، وجود دارد. منظور از همراه داشتن زنجیر چرخ این نیست که زنجیرچرخ حتما روی چرخ خودرو نصب شود، بلکه رانندگان باید آن را همراه داشته و در مواقع مورد نیاز نسبت به نسب آن اقدام کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین توصیه‌هایی را نیز به رانندگان ارائه کرد و گفت:‌ پر بودن باک خودرو در مبدا و اطمینان از سالم بودن بخاری و برف‌پاک‌کن خودرو امر مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. علاوه بر آن رانندگان باید در شرایط برف و بارانی با دقت بیشتر و سرعت مطمئنه رانندگی کنند. در شرایط مه‌گرفتگی نیز روشن کردن چراغ خودرو حتی در طول روز نیز الزامی است.

شیرانی به وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تردد در تمامی جاده‌های کشور روان گزارش شده و تنها در  آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده‌های پایانه شهید کلانتری ، پل فردیس و گرمدره، طول محور شهریار - تهران و آزادراه ساوه – تهران در محدوده دهشاد شاهد ترافیک پرحجم و گاهی نیمه سنگین هستیم.

وی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت: در روزهای اخیر  محور اردبیل - استارا به دلیل بارش سنگین برف مسدود شد که انسداد این محور همچنان ادامه دارد. محورهای پونل – خلخال، هشتگرد - طالقان، میاندوآب - سرچم، سروآباد - پاوه، سی سخت - پادنا، گنجنامه – تویسرکان و وازک – بلده نیز جزو محورهای غیرشریانی مسدود هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر با این دو شماره تماس گرفته و با اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفر خود انتخاب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی