شرکتی که تاسیس نشده بود زمین ثتران را خرید!

شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران، زمین حدود ۹۵ هکتاری شهریار را طی مزایده ای در سال ۱۳۹۷ به شرکتی تاسیس نشده فروخته و هنوز دادگاه در جستجوی حقیقت است! تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۲۱۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹ 17 January 2024

به گزارش بورس تابناک، شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران، زمین حدود ۹۵ هکتاری شهریار را طی مزایده ای در سال ۱۳۹۷ به شرکتی تاسیس نشده فروخته و هنوز دادگاه در جستجوی حقیقت است!

شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران برای اولین بار مزایده فروش ۸ قطعه ملک مزروعی حدود ۹۵ هکتار موصوف به زمین شهریار را در تاریخ ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ برگزار کرد؛ اما به دلیل عدم انطباق پیشنهاد‌های ارائه شده با شرایط اعلامی، بدون نتیجه ماند.

تاریخ مزایده بعدی ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ اعلام و نحوه تسویه نیز ۳۰ درصد نقد و الباقی اقساط و انتقال سند مالکیت در قبال وصول کل مبلغ قرارداد مقرر شد. در این مزایده، یک نفر برنده شد، ولی هرگز نامی از برنده اعلام نشد!
 

شرکتی که تاسیس نشده بود زمین ثتران را خرید! | پای مدیران سابق بانک مسکن در پرونده زمین شهریار باز شد

پس از آنکه ثتران نتایج مزایده را در قالب افشای الف در مورخه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ روی کدال قرار داد، بلافاصله در یکم اسفندماه این نماد تعلیق شد!

دوباره در ۱۱ اسفندماه اصلاحیه نتایج مزایده به صورت یک افشای الف روی کدال قرار گرفت!

از تاریخ ۱۱ اسفندماه ۱۳۹۷ دیگر خبری از این مزایده و فروش زمین مذکور نبود تا اینکه حدود دو سال بعد در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ در نتایج کنفرانس اطلاعاتی شرکت شایعاتی مبنی بر بازگشت زمین شهریار به شرکت مطرح شد و سهامداران خواستار پاسخگویی مدیران شرکت شدند؟ 

پاسخی که مطرح شد این بود: همان طور که بار‌ها ذکر شد، معامله زمین ۱۰۰ هکتاری شهریار کاملا منطبق با آیین نامه شرکت و براساس قیمت کارشناسی در قالب مزایده عمومی و در راستای صرف و صلاح شرکت انجام شده و تا به حال حدود ۷۵ درصد از وجه فروش آن وصول گردیده است؛ لذا به هیچ عنوان معامله مذکور قابل فسخ و برگشت به شرکت نمی‌باشد.

و اما در تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ اطلاعیه شفاف سازی منتشر و اعلام شد، تا زمان نگارش این نامه در خصوص زمین ۱۰۰ هکتاری مورد اشاره، شکایتی علیه این شرکت در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی شرکت (ثنا) مطرح نشده است.

در تاریخ ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ دو شفاف سازی دیگر منتشر شد که بنا بر قانون، با توجه به اینکه افشای اطلاعات احراز نشده حسب بند الف ماده ۱۵ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، لاجرم موجب ضرر و زیان شرکت می‌شود و به گفته‌ی شرکت سعی در پنهان نگه داشتن موضوع از متهمین پرونده داشته ایم.

سرانجام در تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام شد:
 

شرکتی که تاسیس نشده بود زمین ثتران را خرید! | پای مدیران سابق بانک مسکن در پرونده زمین شهریار باز شد

و در پایان در کنفرانس اطلاع رسانی در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۶ اعلام شد، شکوائیه‌ای علیه هیات موسس و بانیان شرکت تعاونی اتحادسازان طبیعت در شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۲ (مفاد اقتصادی) مطرح گشته و در حال رسیدگی است.

اما شرکت ثتران در گزارش فعالیت هیات مدیره منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۶/۳۱ واضح این موضوع را مطرح نمود که تصویر آن را در زیر  می‌بینید.

شرکتی که تاسیس نشده بود زمین ثتران را خرید! | پای مدیران سابق بانک مسکن در پرونده زمین شهریار باز شد  همان گونه که از تصویر فوق پیداست در توضیحات این موضوع آمده است: شرکت تعاونی (اتحادسازان طبیعت) در سال ۱۳۹۷ متشکله از مدیران ارشد بانک مسکن بوده که در مزایده ملک موسوم به ۱۰۰ هکتاری شهریار شرکت و اقدام به خریداری زمین به نام تعاونی اقدام کرده اند. 
 
نکته عجیب‌تر آنکه وقتی مدارک شرکت تعاونی اتحادسازان را بررسی می‌کنیم، این شرکت در ۲ اسفندماه ۱۳۹۷ تاسیس شده است، در حالی که مزایده در تاریخ ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار شده بود!
یعنی شرکت خریدار ۲۲ روز بعد از شرکت در مزایده تاسیس شده است!
 
شرکتی که تاسیس نشده بود زمین ثتران را خرید! | پای مدیران سابق بانک مسکن در پرونده زمین شهریار باز شد
پرسش بعدی این است: چه کسانی در آن زمان این شرکت تعاونی را تاسیس کردند؟ 
نهم اسفندماه ۱۳۹۷ آگهی روزنامه این شرکت تعاونی منتشر می‌شود و در آن اولین مدیران را به شرح زیر اعلام می‌کند:
شرکتی که تاسیس نشده بود زمین ثتران را خرید! | پای مدیران سابق بانک مسکن در پرونده زمین شهریار باز شد
نام های فوق که اولین مدیران شرکت تعاونی هستند، در بانک مسکن سمت داشته اند. 
 
در آخرین اخبار رسیده از این پرونده در مجمع ثتران در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد که مراحل دادسرا پیموده شده و کیفرخواست اعلام و وارد دادگاه شده و تا اسفندماه پرونده تعیین تکلیف می‌شود و البته ما در قبال زمین ۸۳ میلیارد توان دریافت کرده ایم که برطبق نظر دادگاه وضعیت آن نیز مشخص خواهد شد. | نبض بورس

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹
فساد،فساد، فساد،فساد
در این مرز و بوم جذبه ثروت و مال بر صداقت و درستی و پاکی چربیده بطوریکه طرف با علم به اینکه میداند ممکن است رفتارش با موازین قانونی متباین است اما ریسک انرا می پذیرد و از ضعف قانون و نهاد های نظارتی و راههای در رو قانوی استفاده کرده و تن بدین کار می دهد. یعنی در کل یه حساب سر انگشتی ساده و دو دو تا چار تا کردن متوجه میشود می ارزد که فساد بکند
زیاد به همش نزنید،بوی گندش خاطر مردم شریف را،بد جور آزرده میکند.
حالا اینکه شرکت 22 روز بعد ثبت شده فی نفسه اشکال ندارد، چون ممکن شرکتی تشکیل ولی کارهای ثبت آن دیرتر انجام شود، ولی منشاء سرمایه و پول باید مشخص شود که از چه طریقی تامین شده است.
شاد ترین اخبار این مردم:

1- شلیک موشک
2- پیش بینی هوای بارونی وسط زمستون
3- واریز یارانه
4- افشای فساد صورت گرفته در 10 سال پیش توسط مسئولین که سالهاست راس کار هستند
خداوکیلی ناشکر نباشید
4 سال دیگه میگید خدا پدر رئیسی رو بیامرزه .دولت بعدی چکار میخواد بکنه یکمی هم از گرونی برای اونا بزارید
چرا با ریشه های فساد برخورد نمیشه؟ چرا با عدم برخورد سیستم قضایی داره قبح فساد از بین میره؟ چرا وضعیت ایران اینطوری شده؟ مدیران اصلی کشور آای در جیران نیستید؟ یا در جریان هستید و کاری نمیکنید؟ به هر حال شما مقصر وضعیت فعلی هستید
لطفا در خصوص مصوبه افزایش سنوات کارکنان دولت خبر تهیه و یا نظرسنجی نمایید. بعید است با این کاهش میانگین طول عمر ایرانی ها این مصوبه اجرایی بشود احتمالا کارکنان محترم دولت حین کار و قبل از رسیدن به ایام بازنشستگی می میرند و در بهترین حالت بهتر است یک قبر قسطی در بهشت زهرا برایشان تدارک ببینند. دست دولت خدمت گذار درد نکند با این مصوبه.
درشرکتهای ثمسکن وثپردیس وثتران درسالهای اخیر ترفندهای مختلفی برای سودده نشان دادن و افزایش سرمایه بکار رفته که در کدال با مفایسه گزارشها می توان شاهد بود هرچند حسابرس وبورس تایید کردن ودراون دوره هم حتما هدفشون عدم انحلال شرکت بوده ومدیریت هولدینگ دراون دوره باکمک بانکی هایی مثل علمداری ازاین سیاست استفاده کردن حالازمین شهریار رو شده ولی کمکاری و اجحافی هم که درثپردیس ازطریق مدیرانش ومعاونتهاش طی دوسه سال اخیر شد کم نبوده بخصوص نوسانات سهامش وتعدیل نیروی گسترده اش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست