بازدید 8985

جاده‌های مازندران گرفتار در برف و ترافیک

آخرین گزارش وضعیت جاده‌ای و جوی مازندران نشان می‌دهد که در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی کوهستانی استان گرفتار بارش سنگین برف و همچنین ترافیک نیمه سنگین خودرویی هستند.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 12 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سامانه بارشی و سرد که از صبح روز پنجشنبه هفته جاری وارد استان مازندران شد با بارش باران متناوب در مناطق جلگه ای و ساحلی و بارش برف در مناطق کوهستانی همراه بود.

اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد بارش برف از ظهر دیروز پنجشنبه در ارتفاعات مازندران شدت گرفت و منجر به مشکلاتی از جمله، انسداد جاده‌ها و همچنین گرفتاری بسیاری از خودروها در جاده های اصلی و فرعی شد و بامداد امروز جمعه هم جاده کندوان و جاده تهران شمال به دلیل بارش برف مسدود شد.

در این پیوند رییس پلیس راه مازندران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش باران و برف تا پایان امشب به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات که با خطر ریزش سنگ نیز همراه است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در این محورهای ارتباطی علاوه بر خودداری از توقف در حاشیه راه ها و یا اسکان یافتن در کنار رودخانه ها، جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

سرهنگ یدالله جهان تاب، وضعیت ترافیک در محورهای هراز و فیروزکوه را در زمان حاضر نیمه سنگین و البته با ریزش برف اعلام کرد و از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی