بازدید 7112

در دولت روحانی سه بار قیمت بنزین را افزایش دادیم

معاون اول دولت دوازدهم گفت: در دولت آقای روحانی ۳ بار قیمت بنزین را تغییر دادیم؛ در سال ۹۳ و ۹۴ سرمایه اجتماعی دولت در اوج خود قرار داشت، این افزایش نرخ بنزین را در جاهای مختلف همچون حوزه سلامت و بهداشت هزینه کردیم بدون اینکه تغییری در تورم ایجاد شود؛ در سال ۹۸ نیز نرخ بنزین را افزایش دادیم و امروز با قاطعیت می‌گویم که یک ریال از آن افزایش را در بودجه دولت خرج نکردیم.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 12 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم، امشب در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی که در بنیاد بین‌المللی اسرا قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی الگوی خود را امیرکبیر قرارداد و هدفش همواره توسعه ایران عزیز بود.
 
وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه به‌دنبال توسعه پایدار بود، توسعه‌ای که باعث شده بود ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف افزایش یابد.
 
معاون اول دولت دوازدهم تصریح کرد: نظام تصمیم‌گیری در ایران با ضعف‌هایی مواجه است که به دلیل آن نمی‌توان به موقع تصمیم گرفت و این موضوع باعث ابر چالش‌هایی در سطح کشور شده است.
 
وی ادامه داد: اصلاحات در کشور نیازهایی دارد که اولین آن این است که مدیرانی این اصلاحات را بر عهده گیرند که مورد قبول اکثریت ملت باشند.
 
جهانگیری گفت: آقای هاشمی و همه مدیران سرمایه‌های ما هستند، تجربه هر مدیری متعلق به جامعه و مردم است و اگر مدیری امروز تجربه‌ای دارد برای مردم محسوب می‌شود و باید از این سرمایه گرانقدر استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) درباره آیت‌الله هاشمی فرموده بودند هاشمی زنده‌است چون نهضت زنده است، تجربه ایشان راهگشا بود و می‌توانستیم از این تجربه استفاده کنیم.
 
جهانگیری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بحران‌های مختلف هم به دنبال توسعه ایران عزیز بود برای مثال در دوران جنگ با بودجه کم کشور به سختی امور را مدیریت می‌کرد اما ایشان به دنبال ساخت مترو هم بود.
 
*آیت‌الله هاشمی مشاور امین امام و رهبری بود
 
وی افزود: آیت‌الله هاشمی در یک بُعد مشاور امین و دلسوز امام و رهبری بود و از طرفی دیگر همیشه برای مشورت‌ کردن با دیگران گوش شنوا داشت؛ همین صداقت و دلسوزی باعث شد آیت‌الله هاشمی به این نتیجه برسد که جنگ باید متوقف شود و به امام (ره) گفت من قطعنامه را می‌پذیرم و بعد اگر خواستید من را محاکمه کنید.

معاون دولت دوزادهم گفت: امروز متاسفانه دروغگویی در کشور افزایش یافته است، مسئولینی وجود دارند که به مقام بالادستی خود گزارش دروغ می‌دهند اما آیت‌الله هاشمی هرگز به دنبال این مباحث نرفت.
 
وی ادامه داد: ما در بزرگان نیاز به این داریم که بزرگی واسطه وصل مردم به نظام باشد، آیت‌الله هاشمی در ۲ دهه اخیر زندگی خود بسیار کوشید تا هیچ قشری از مردم حتی مسئولین از نظام جدا نشوند.
 
* تورم بالای ۴۰ درصد پنج سال است مردم را تحت فشار گذاشته است
 
جهانگیری با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: ۵ سال است که تورم بالای ۴۰ درصد مردم را تحت فشار قرار داده‌ است؛ ما در دوره‌ای که مسئولیت مدیریت کشور را برعهده داشتیم تلاش کردیم تا سفره مردم کوچک‌تر نشود، امروز مردم در جزئیات سفره خود دچار مشکلات فراواتی هستند.
 
وی افزود: مجلسی که امروز در پایان آن هستیم در ابتدا مدعی بودند که ما جهشی هستیم تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم اما امروز اینطور نشد.
 
جهانگیری گفت: امروز معتقد هستیم و عقل و تدبیر حکم می‌کند که جنگ باید از کشور دور شود، از عقلا تقاضا داریم با مسائل احساسی برخورد نکرده و با واکنش‌های خود کشور عزیزمان را درگیر ماجرای جنگ نکنند.
 
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی تعبیر حکیمانه‌ای در جریان جنگ غزه داشتند، گفت: ایشان فرموده‌اند که اتفاق طوفان الاقصی اقدام ملت فلسطین به ویژه غزه بود.
 
در دولت آقای روحانی ۳ بار قیمت بتزین را تغییر دادیم
 
جهانگیری تصریح کرد: اصلاحات ما باید از این شروع شود که اعتماد اقشار مختلف مردم را جلب کرده و سرمایه اجتماعی کشور را دوباره ترمیم کنیم.
 
وی گفت: ما در دولت آقای روحانی ۳ بار قیمت بتزین را تغییر دادیم، در سال ۹۳ و ۹۴ سرمایه اجتماعی دولت در اوج خود قرار داشت، این افزایش نرخ بنزین را در جاهای مختلف همچون حوزه سلامت و بهداشت هزینه کردیم بدون اینکه تغییری در تورم ایجاد شود؛ در سال ۹۸ نیز بنزین را افزایش دادیم و امروز با قاطعیت می‌گویم که یک ریال از آن افزایش را در بودجه دولت خرج نکردیم.
 
معاون دولت سیزدهم عنوان کرد: بعد از سرمایه اجتماعی تعامل با دنیا باید مهم‌ترین اولویت یک دولت باشد، حل مسائل با دنیا یعنی اینکه همه کشورهای شرقی و غربی تعامل خود را با کشور ما افزایش دهند، ایران کشور پر ظرفیتی است و همه شرکت‌های دنیا علاقه‌مند به حضور در این کشور هستند اما ما باید موانع پیش‌روی آن‌ها را برداریم تا شاهد حضور شرکت‌های بزرگ دنیا در کشورمان باشیم.
 
وی گفت: زیرساخت‌های کشور، تجربه و نیروی انسانی ایران از مهم‌ترین ارکانی هستند که می‌توانند ایران را به توسعه برسانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
همه همین را می‌گویند
در دوران هاشمی و خاتمی فیمتها سال یکبار افزایش داده میشد و تا آخر سال تکلیف همه معلوم بود این آشفتگی از دوره احمدی نژادی ها شروع شد درک این مطلب سخت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
یه طر‌فه به قاضی نرو،کلاهت را قاضی کن متوجه میشوی کی اساس گرانی است
روحانی مرد تحصیلکرده دنیا دیده سیاست مدار وضد خشونت بود
چه پرو تشریف دارن آقای جهانگیری دلار 4200 تومان رو یادشون ، بنزین رو یادشون رفته که آقای روحانی با لبخند گفت من جمعه از خواب بیدار شدم دیدم بنزین گرون شده . کلمه رجال سیاسی برای اینا ظلم به رجال و سیاست است
بنظرحقیر بهترین ریس جمهور ایران ناکنون هاشمی بود اومردکاربود نه حرف ملت بایدکارکنند تامملکت آباد شود و دولت هم چیزرا برای خودش نخواسته باشد
مشکل ما تعامل نادرست با دنیاست که سر نخ آن هم معلومه کجاست!!!
درود بر هاشمی و خاتمی
سردار سازندگی به خودش لقب داده بود ولی یه پروژه درست حسابی انجام نداد و همه نیمه کار و داغان ، مردم هم خیری ندیدند ، فقط در دوران خاتمی مردم زندگی کردند و بعد از خاتمی هم که فلاکت و تورم و فقر هر روزه را شاهدیم
آقای جهانگیری درست میگه سه بار بنزین رو افزایش داده و سی بار هم دلار رو . ظاهراً دولتمردان ما پس از خدمت دچار نوعی فراموشی و آلزایمر میگردند .
درود بر احمدی نژاد و یارانش
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی