بازدید 1854

خطر سرمازدگی شدید در ارتفاعات کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ارتفاعات و کوهستان کشور اظهار کرد: به علت بارش برف و باران و وزش باد شدید احتمال تگرگ و مه‌آلودگی همچنین خطر سرمازدگی شدید وجود دارد بنابراین از صعود به ارتفاعات و سفرهای غیرضروری بپرهیزید.
کد خبر: ۱۲۱۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 11 January 2024

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی ارتفاعات کشور اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۲۱ دی) وضعیت جوی کوهستان‌های کشوربه‌صورت فعالیت تناوبی سامانه بارشی و سرد در ارتفاعات شمال غرب، غرب، البرز غربی و مرکزی، زاگرس شمالی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود و طی جمعه (۲۲ دی) این وضعیت جوی تا جنوب غرب کشور گسترش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: ابرناکی و مه آلودگی هوا، بارش برف و کولاک و وزش باد شدید از پیامدهای  فعالیت این موج بارشی در کشور است.

وی افزود: طی این روزها وزش باد شدید تا خیلی شدید با مخاطره کولاک و تشدید سوزباد در ارتفاعات همراه است و با توجه به استقرار شرایط زمستانه و کاهش محسوس دما، خطر سرمازدگی شدید مورد انتظار است. به سبب مه آلود شدن هوا، کاهش دید افقی و عمودی و احتمال انحراف از مسیر صعود وجود دارد.

ضیاییان در ادامه اظهارکرد: به علت بارش برف و وجود برف تازه در منطقه، در مسیرهای مستعد شرایط برای وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد. در سایر نواحی کوهستانی کشور، وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران نیز گفت: در ارتفاعات شمال تهران نیز از چهارشنبه تا جمعه (۲۰ تا ۲۲ دی) به تناوب با توجه به فعالیت موج بارشی و سرد، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، وزش باد شدید و بارش برف و کولاک و در مسیرهای مستعد احتمال وقوع بهمن پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به حاکمیت این شرایط جوی مردم باید برای سفر به ارتفاعات و مناطق کوهستانی تجهیزاتی همچون زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. این مسئله بسیار مهم است که از صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه مخاطره کولاک و ریزش بهمن وجود دارد و اصلا شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست.

ضیاییان در پایان توصیه کرد: فعالیت‌های کوهنوردی در سه روز اخیر در بیشتر مناطق کوهستانی مذکور همراه با شرایط نامساعد جوی و مخاطره آمیز است. در این مناطق فعالیت‌های کوهنوردی به سبب مه‌آلود شدن و کاهش دید افقی و عمودی، بارش باران و برف و احتمال آسیب ناشی از وقوع صاعقه با مخاطره همراه است بنابراین خودداری از صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی