بازدید 3830

ورود سامانه بارشی جدید از شنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و نفوذ سامانه بارشی جدید از شمال غرب ایران از شنبه (۲۳ دی‌ماه) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 10 January 2024

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: چهارشنبه (۲۰ دی) سامانه بارشی در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، در استان‌های قزوین، البرز و غرب تهران همچنین در سواحل دریای خزر فعال است که سبب بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما می‌شود. در نیمه‌غربی کردستان، شمال استان‌های زنجان، قزوین و جنوب آذربایجان غربی بارش شدت خواهد داشت.

وی افزود:  پنجشنبه (۲۱ دی) گستره بارش علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، شرق تهران و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و مقدار بارش برف در شمال غرب لرستان قابل توجه خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه (۲۲ دی) بارندگی در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در کل نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت و به‌تدریج در اوایل شب این سامانه از شرق کشور خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: شنبه (۲۳ دی) سامانه جدیدی از شمال غرب وارد کشور و موجب بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور می‌شود. یکشنبه(۲۴ دی) گستره بارش شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، تهران و غرب سواحل دریای خزر را نیز فرا خواهد گرفت.

ضیاییان در ادامه گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی و غرب کردستان شدت خواهد داشت.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر و پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهند شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا(۲۱ دی)نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش باران و احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در ‌روز جمعه (۲۲ دی) ابری و مه رقیق و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد شدید و احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۵- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی