بازدید 2289
۱
چمران عنوان کرد

انتقام سخت از آمران و عاملان حادثه تروریستی کرمان

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در استان کرمان، گفت: امیدواریم انتقام سختی که اعلام شده؛ از آمران و عاملان این حادثه تروریستی گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 09 January 2024

انتقام سخت از آمران و عاملان حادثه تروریستی کرمان

 

به گزارش تابناک، مهدی چمران در دویست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان با مرور وقایع معاصر تاریخ انقلاب اسلامی با اشاره به ۱۹ دی سالروز قیام خونین مردم قم در سال ۱۳۵۶گفت: این قیام بزرگ در پی انتشار مقالاتی در مورد امام (ره) بود که موجب شد تا مردم قم علیه رژیم شاهنشاهی بپا برخیزند و زمانی که این اعتراض‌ها به اوج رسید نیرو‌های سرکوبگر آن روز، مردم را به خاک و خون کشیدند و بسیاری را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ سرآغاز سلسله حرکت‌های اعتراض‌آمیز مردم ایران علیه نظام پادشاهی پهلوی بود که باعث تقویت جنبه اسلامی انقلاب شد، افزود: در چهلمین روز این قیام، تحرکات اعتراضی دیگری از سوی مردم در تبریز، یزد، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و سایر استان‌ها برگزار شد که در نهایت پس از یک سال و یک ماه نظام پادشاهی پهلوی سقوط و انقلاب اسلامی پیروز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به سالروز فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۱۹ دی ۱۳۹۵ اشاره کرد و به خانواده وی تسلیت گفت.

وی ضمن بزرگداشت یاد و خاطر میرزا تقی خان امیر کبیر، بزرگ مرد تاریخ سیاست و حکومت ایران که در ۲۰ دی ماه ۱۲۳۰ شمسی در حمام فین کاشان به شهادت رسید، اظهار کرد: این شخصیت وارسته که به عنوان اولین صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار، چند سالی زمامدار امور در ایران بود منشاء تحولات بزرگی بود و آثار بسیار خوبی را از خود بجای گذاشت؛ اما متأسفانه سیاست بازان خارجی و داخلی که مخالف اصلاحات ریشه‌ای سیاسی و اجتماعی در کشور بودند کمر به حذف شخصیت امیرکبیر بستند و او را به شهادت رساندند.

چمران با اشاره به روز ۲۲ دی ماه، سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام (ره) در این خصوص اظهار کرد: امام خمینی (ره)، برای هدایت مسیر درست انقلاب و برنامه ریزی صحیح برای امور آن، شورای انقلاب را تشکیل دادند و شخصیت‌های بزرگی، چون شهیدان دکتربهشتی، استاد مطهری، دکترمفتح و مرحوم دکتر شیبانی به عنوان اعضای اصلی آن تعیین شدند و تا زمان تشکیل مجلس شورای اسلامی پارلمان ایران را شکل می‌دادند.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ادامه دار بودن کشتار‌های وحشیانه مردم سرزمین فلسطین، با ابراز تأسف از افزایش شمار شهدای جنگ غزه به بیش از ۲۳ هزار نفر، خاطر نشان کرد: این نسل کشی‌ها ننگی است برای بشریت، که یک گروه خونخوارو آدم کش از بدو تأسیس دولت جعلی اسرائیل این قبیل کشتار‌ها را آغاز کرده و همچنان هم با حمایت آمریکا و کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس و... ادامه می‌دهند.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به گفته‌های سیاستمداران آلمانی مبنی بر حمایت‌های بی قید و شرط آن‌ها از رژیم غاصب اسرائیل خطاب به آن‌ها گفت: گویا آنچه که در جنگ جهانی دوم برای شما‌ها رخ داده برایتان عبرت نشده است.

وی به انتشار گزارش سازمان نجات کودکان سازمان ملل در پی بمباران‌های اسرائیل علیه مردم غزه اشاره کرد و یادآور شد: به گفته این سازمان، علاوه بر کودکانی که در پی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، روزانه بیش از ۱۰ کودک در غزه معلول می‌شوند و این اتفاق خوشایندی برای جامعه بشریت نیست.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این کشتار‌های وحشیانه می‌بایست با همت کشور‌های مسلمان منطقه و فشار‌های بین المللی پایان بپذیرد و آثار این غده سرطانی از منطقه زدوده شود افزود: اگر اقدام موثری صورت نگیرد ما همچنان شاهد یک نسل کشی بزرگ بشری خواهیم بود مضافاً بر اینکه ما دیدیم مدعیانی که دم از آزادی بیان میزدند، بیش از ۱۱۰ نفر از خبرنگاران و گزارشگرانی که اخبار جنایات رژیم غاصب اسرائیل را منتشر می‌کردند به شهادت رساندند و این تعداد شهید خبرنگار با تعداد خبرنگار‌های کشته شده در جنگ جهانی دوم برابری می‌کند و این یعنی جنایتی عظیم در منطقه که به دست یک غده سرطانی همچون اسرائیل در حال رقم خوردن است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای تروریستی کرمان، در صحن شورا اظهار کرد: علاوه بر نامگذاری یکی از معابر شهر به نام یکی از شهدای کرمان، درخواست داریم که تندیسی برای این شهدا به ویژه «دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی» ساخته شود که این را به سازمان زیباسازی هم اعلام کرده ایم؛ این کار‌ها اشاراتی است به اصل شهادت.

وی تأکید کرد: امیدواریم انتقام سختی که اعلام شده از آمران و عاملان این حادثه ترویستی گرفته شود؛ کسانی در روز‌های نخستین حامیان آن‌ها بودند و این جای تعجب دارد، به اعتقاد بنده باید این افراد را جوری تنبیه کرد تا به خودشان بیایند و وجدان اسلامی آنها، نه؛ بلکه وجدان انسانی آن‌ها بیدار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فک کردم گرفتین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار