بازدید 2721
۱

کاهش ۶۲ درصدی بارش‌ها در کوهرنگ

عاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ که منبع تغذیه ۲ حوضه مهم آبریز کشور محسوب می‌شود در سال آبی جاری با کاهش ۶۲ درصدی بارش‌ها روبرو شده است.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 08 January 2024

به گزارش «تابناک»، معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی‌که میانگین بارش‌های سال آبی شهرستان کوهرنگ از ابتدای مهر تا ۱۵ دی در دوره بلندمدت ۳۷۳ میلیمتر بود اما در سال آبی جاری با کاهش ۲۳۳ میلیمتر، بارش‌ها به ۱۴۱ میلیمتر رسیده است.

وی ادامه داد: ارتفاع برف نیز در حال حاضر در ایستگاه کوهرنگ صفر است و این موضوع نشان می‌دهد منبع تغذیه آب پایدار در منطقه و برای مناطق پایین‌دست در شرایط بحرانی قرار دارد و چنانچه در خصوص میزان مصرف در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت مدیریت نشود، در تابستان سال آینده با کمبود جدی آب روبرو خواهیم شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین کاهش بارش‌ها در استان در سال آبی جاری با ۶۲ درصد مربوط به شهرستان کوهرنگ است و تمامی مساحت این شهرستان درگیر خشکسالی است.

نوروزی همچنین از کاهش ۱۲۱ میلیمتری بارش‌ها برای کل استان در سال آبی جاری خبر داد و گفت: در مجموع بارش‌های سال آبی جاری در استان در مقایسه با میانگین مدت مشابه دوره بلندمدت ۵۶ درصد کاهش دارد.

وی اظهار داشت: چنانچه در ادامه فصل زمستان، بارش‌ها از شرایط بهتری برخوردار شود، نمی‌تواند کسری ۵۶ درصدی را جبران کند و این موضوع هشداری برای تداوم خشکسالی در استان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در سال آبی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۲) شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وقتی کوهرنگ که پایتخت برف ایران است اینچنین زار و نزار شده وای بر احوال جاهای دیگر. واقعا مسولین ذیربط اصلا هیچ بررسی هم نمیخواهند بکنند؟ چه اتفاقی افتاده که بیابانهای عربستان از برف و باران چمنزار شده و ما درگیر کمی برف و باران؟خدا فقط خودش باید به مردم ما رحم کنه هیچ مسول و متولی دلسوزی وجود نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار