بازدید 25886
۵

«کوهرنگ» مدفون در برف

ارتفاع برف در کوهرنگ به ۲.۵ متر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶ 16 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بارش سنگین برف کوهرنگ را زیر خود دفن کرده، شرایط اضطراری در این شهرستان اعلام و برخی واحدهای مسکونی نیز تخلیه شده است؛ مسئولان می‌گویند تجهیزات برای امدادرسانی به مردم کافی نیست.

از چند روز قبل که شاهد بارش سنگین برف در کوهرنگ بودیم علاوه بر شکرگزاری مردم، به همراه خود دلهره و اضطراب داشته است. با اینکه دستگاه‌های برف‌روبی از استان‌های همجوار برای کمک ارسال شده است اما باید اول به خودروهای برف‌روب کمک کرد چرا که یا لاستیک‌ها ساییده شده، یا زنجیر چرخ ندارند، یا مشکل فنی دارند و مهم‌تر اینکه راننده این دستگاه‌ها به جاده‌های کوهرنگ آشنایی ندارند که بیشتر آنها در همان روزهای ابتدایی برگشت داده شدند.

یکی از مهمترین مشکلات، جدی نگرفتن این بحران است نه نیروی انسانی کافی و نه دستگاه برف‌روبی به روز و مناسب در استان وجود ندارد. بارش سنگین برف گردنه‌ها و محورهای مواصلاتی را مسدود کرده است. بارش باران که از دیشب شروع شده کار را بسیار مشکل تر کرده و سنگینی سقف منازل را به همراه داشته و با توجه به فرسوده بودن بسیاری از ساختمان‌ها باید شاهد ریزش سقف منازل باشیم کما اینکه تا همین دیشب برای برخی شهروندان این مشکل رخ داده است.

با گذشت چهار روز از بارش برف، آذوقه مردم به پایان رسیده و دستگاه‌های متولی باید از هم اکنون به فکر مردم کوهرنگ بخصوص مردم روستاها باشند. به عنوان مثال با گذشت بیش از دو هفته جاده روستاهای شیخ علیخان و لبد همچنان بسته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵
خدایاشکرت کاش این 2.5متربرف روتقسیم میکردی به استانهای دیگه
برای حل مشکل دولت قطار پیشرفت رو به منطقه اعزام کنه
زنده باد زنده باد زنده باذ

خدایا کرور کرور سپاسگزاریم
خدایا نیکی آب را بر ایران افزون کن
اقایونی که تفاخر به صادرات محصولات دفاعی می کنند لطفا بخشی از درامد ان را صرف خرید لاستیک و زنجیر چرخ برف روب ها کنید.
بسمه تعالی
اتفاقا گوهر رنگ منبع ورودی و آب شرب چند استان بزرگ است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل