بازدید 2397

تبرئه مارادونای فقید از اتهام بزرگ بعد از مرگ

دادگاه کیفری ایتالیا دیگو مارادونا را چند سال بعد از مرگش از فرار مالیاتی تبرئه کرد.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 07 January 2024

 
به گزارش تابناک، آنجلو پیسانی، وکیل دیگو مارادونا به رویترز گفت، مارادونا سرانجام در ایتالیا تبرئه شد. او در این کشور به فرار مالیاتی متهم شده بود. به گفته او دادگاه تجدید نظر تشخیص داده است که هیچ مدرکی دال بر فرار مالیاتی مارادونا وجود ندارد.

مقام‌های مالیاتی ایتالیا تلاش داشتند ۳۷ میلیون یورو از مارادونا به خاطر فرار مالیاتی دریافت کنند. به این ترتیب پرونده فرار مالیاتی این اسطوره در فوتبال ایتالیا بسته شد. دن دیگو اواخر دهه ۱۹۸۰ برای ناپولی بازی می‌کرد.

محاکمه مارادونا در ایتالیا، جایی که او به فرار مالیاتی به مبلغ ۳۷ میلیون یورو متهم شده بود، از اوایل دهه ۱۹۹۰ آغاز شد. او به همین دلیل نتوانست به کشورش بازگردد چون با تهدید مصادره اموال و دستگیری روبه‌رو شده بود. تصمیم منع تعقیب ستاره سابق فوتبال آرژانتین به دلیل فرار مالیاتی، سال ۲۰۱۳ گرفته شد اما سازمان مالیاتی واکنشی نشان نداد.

سال ۲۰۲۱ دادگاه اعلام کرد هیچ مدرکی دال بر فرار مالیاتی مارادونا وجود ندارد و حالا دادگاه تجدیدنظر با آخرین دادخواستی که از طرف وراث این فوتبالیست ارائه شده بود، موافقت کرد.

مارادونا، یکی از بهترین بازیکنان فوتبال قرن بیستم، ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در ۶۰سالگی درگذشت. علت درگذشتش نارسایی حاد قلبی بود که به ادم ریوی و مرگ او منجر شد.

 
منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست