بازدید 2094

فضانورد اماراتی، وزیر جوانان شد

سلطان النیادی، فضانورد اماراتی که به عنوان نخستین فضانورد عرب به فضا رفته بود، به عنوان وزیر مشاور در امور جوانان امارات منصوب شد.
کد خبر: ۱۲۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ 06 January 2024

به گزارش تابناک به نقل از اعتماد آنلاین، محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و نائب رئیس امارات متحده عربی، اصلاحاتی را در کابینه دولت امارات اجرایی کرد.
 

 سلطان النیادی اولین فضانورد عرب بود که در یک قالب یک ماموریت طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.

پیش از این محمد بن زاید، رئیس امارات، سلطان النیادی را الگوی جوانان اماراتی و سفیر کل جهان عرب در رقابت علمی فضایی دانست که امارات با ایمان راسخ به توانمندی‌های خود وارد آن شده است.

«سلطان النیادی» فضانورد اماراتی در ۲۷ فوریه ضمن ماموریت تیم Crew-۶ توسط فضاپیمای «دراگون» متعلق به شرکت «اسپیس ایکس» به ایستگاه فضایی بین المللی رفت.

 
النیادی در سال ۱۹۸۱ در العین امارات متولد شد و پس از گذراندن دوران دبیرستان به نیرو‌های مسلح امارات پیوست و مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات از دانشگاه برایتون انگلیس دریافت کرد.

وی همچنین در سال ۲۰۰۸ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه گریفیث استرالیا اخذ کرد.

النیادی پس از آن موفق به اخذ مدرک دکترا در زمینه امنیت اطلاعات شد و ۶ مقاله پژوهشی هم از وی در نشریه‌های تخصصی بین المللی منتشر شده است. النیادی همچنین نشان فضانوردی را از مرکز فضایی جانسون ناسا دریافت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی