بازدید 6116
ششصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن 2 هزار نظامی اوکراین در حملات روسیه/حملات پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه

ششصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 05 January 2024

کشته شدن 2 هزار نظامی اوکراین در حملات روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه برای نخستین بار از موشک‌های کره شمالی علیه اوکراین استفاده کرد
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ - ۲۳:۲۷

یک مقام ارشد اوکراینی جمعه مدعی شد که روسیه برای نخستین بار از موشک‌های کره شمالی علیه اوکراین استفاده کرده است.

 میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیگر هیچ چیزی کتمان نمی‌شود. فدراسیون روسیه در بخش دیگری از جنگ نسل‌کشی، برای نخستین بار با موشک‌هایی که از کره شمالی دریافت کرده است، به قلمرو اوکراین شلیک کرد.

وی شواهدی برای اثبات ادعای خود مطرح نکرد. پیش از این فرماندار منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین گفته بود، مسکو با موشک‌هایی که ساخت روسیه نیست، به این منطقه حمله کرده است.

رئیس کنگره آمریکا به دنبال گفت و گوی مستقیم با بایدن درباره کمک به اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ - ۲۳:۱۱

 مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال مذاکرات مستقیم با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در مورد مسائلی چون کمک به اوکراین و بحران مهاجران در مرز آمریکا با مکزیک است.

به گزارش"بلومبرگ" در این گزارش به نقل از یک منبع آگاه آمده است که جانسون همچنان امیدوار است که سنای آمریکا راه حل قابل قبولی برای این مسائل پیدا کند.

مقامات کاخ سفید در حال مذاکره با سناتورهای آمریکایی در مورد درخواست ۱۰۶ میلیارد دلار کمک مالی دولت بایدن هستند که بیش از ۶۰ میلیارد دلار آن برای اوکراین درنظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش‌ها، کاخ سفید با حمایت از سیاست‌های مهاجرتی سخت‌گیرانه‌تر و تقویت امنیت مرزی در ازای موافقت جمهوری‌خواهان با درخواست بودجه تکمیلی برای اوکراین، موافق است.

بررسی پرونده 9 هزار سرباز فراری در اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ - ۲۰:۱۴

«ایهور کلیمنکو» وزیر کشور اوکراین به تازگی عنوان کرده است که پلیس ملی این کشور بررسی پرونده کیفری ۹ هزار سربازی را که قصد خروج غیرقانونی از کشور به دلیل فرار از جنگ را داشته‌اند، آغاز کرده است و از این تعداد نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ مورد پرونده جهت بررسی بیشتر و اجرای حکم به دادگاه این کشور راه پیدا کرده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که همزمان با نزدیک شدن به دومین سالگرد آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه، این کشور به دنبال جذب سربازان بیشتر و ترغیب آنها برای خدمت سربازی است. با این حال هفته گذشته مشخص شد که مرزبانان اوکراینی حدود ۱۱ هزار مردی را که قصد فرار از کشور را داشتند، بازداشت کرده اند.

از این تعداد نزدیک به ۳ هزار مورد مدارک جعلی با خود داشتند که ادعا می‌کرد این افراد معاف از خدمت سربازی هستند. دولت اوکراین هم در این همین رابطه در تاریخ ۲۵ دسامبر پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرد تا به موجب آن، حقوق افرادی که از ثبت‌نام در خدمت سربازی فرار می‌کنند، محدود شود.

«والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و «رستم عمروف» وزیر دفاع این کشور روز گذشته مذاکرات خود را در مورد اجرای قانون جدیدی در مورد خدمت سربازی مردان اوکراینی با کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات پارلمان این کشور آغاز کردند.

بر اساس قانون پیشنهادی جدید عنوان شده است که اگر فردی مظنون به فرار از خدمت سربازی در اوکراین باشد، پلیس این کشور بایستی دادرسی کیفری را برای آنها آغاز کند. اگر اقدام برای فراراز خدمت سربازی فرد تایید شود، فرد مظنون به ۵ سال زندان محکوم می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام گرفته شده، در ۱۸ ماه اول آغاز جنگ اوکراین، نزدیک به ۲۰ هزار مرد اوکراینی قوانین این کشور را نقض کرده و برای فرار از جنگ کشور را به صورت غیرقانونی ترک کرده‌اند.

کی‌یف در حال بررسی قانونی جدید برای کاهش سن سربازی برای مردان اوکراینی و فراخواندن زنان این کشور برای فعالیت داوطلبانه در خدمت سربازی است.

پیشتر انتشار ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی از حضور مردان جوان اوکراینی در پیست‌های اسکی فرانسه و شادی کردنشان خشم شهروندان اوکراینی را برانگیخته بود.

حملات پهپادی اوکراین به شبه جزیره کریمه
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ - ۲۰:۰۴

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور موفق شد ۳۶ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه رهگیری و سرنگون کند.

 در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: اقدام تروریستی رژیم کی‌یف در حمله پهپادی بامداد امروز (جمعه) به تأسیسات غیرنظامی در کریمه خنثی شد.

این بیانیه می‌افزاید: یک پهپاد اوکراینی نیز بر فراز استان کراسنودار توسط پدافند هوایی ارتش (روسیه) رهگیری و سرنگون شده است.

از سوی دیگر ویاچسلاو گلادکوف استاندار بلگورود هم در کانال تلگرامی خود از گلوله‌باران استان و شهر بلگورود توسط ارتش اوکراین خبر داد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: طبق اطلاعات اولیه بر اثر گلوله‌باران ارتش اوکراین، ۲ نفر از اهالی بلگورود زخمی و به بیمارستان انتقال داده شده‌اند.

گلادکوف ادامه داد: سامانه‌های پدافند هوایی ارتش روسیه مستقر در استان بلگورود، ۱۰ راکت اولخای اوکراینی را در مسیرشان به سمت شهر بلگورود رهگیری و سرنگون کرده‎اند.

کشته شدن 2 هزار نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طی هفته گذشته نزدیک به ۲ هزار نظامی اوکراینی در محور دونتسک کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اوکراین طی هفته روز گذشته در محور دونتسک بیش از ۱۹۹۰ نظامی و ۱۷ خودروی نظامی را از دست داد.

به‌دنبال حمله بی‌سابقه اوکراین به روسیه در روزهای پایان هفته هفته که در مهم‌ترین آنها شهر مرزی بلگورود هدف قرار گرفت و دست کم ۲۵ غیرنظامی کشته شدند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که حملات مسکو علیه کی‌یف تشدید خواهد شد.

حمله کی‌یف پس از بزرگ‌ترین و پردامنه‌ترین حملات روسیه علیه شهرهای اوکراین صورت گرفت. پوتین در جریان بازدید از یک بیمارستان نظامی گفت: قصد داریم حملات را تشدید کنیم. هیچ جنایتی علیه غیرنظامیان بدون مجازات نخواهد ماند و این قطعی است.

به گفته پوتین، روسیه همچنان به حمله علیه «تأسیسات نظامی» ادامه خواهد داد و تاکید کرد: این حملات را در روزهای پیش‌رو انجام می‌دهیم و آن را تکرار خواهیم کرد.

در این بین، کی‌یف مدعی شد که روسیه با تعداد بی‌سابقه‌ای از پهپاد، اوکراین را در شب سال نو هدف گرفته است.

پوتین خطاب به سربازان زخمی روس اضافه کرد: آنچه در بلگورود رخ داد، اقدام ترویستی بود و هیچ نام دیگری برای آن وجود ندارد. نیروهای اوکراینی درست مرکز شهرها را هدف گرفتند؛ جایی که مردم شب قبل از سال نو، در حال تردد بودند. آنها هدفمند اقدام به حمله به غیرنظامیان کردند.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود دیروز گفت که شمار قربانیان این شهر به ۲۵ تن رسیده است و امدادگران و پزشکان موفق به نجات جان یک نوزاد که در حملات به شدت آسیب دیده بود، نشدند. به گفته وی در مجموع ۱۰۹ نفر در حمله اوکراین زخمی شدند که ۴۵ نفر از آنها همچنان در مراکز درمانی هستند.

پوتین درباره شرایط میدان نبرد گفت که باور دارد مسکو در جریان جنگ طولانی با اوکراین «ابتکار عمل راهبردی» را در دست دارد و تاکید کرد «گزارش‌های میدانی که دریافت کرده‌ام اینگونه است.»

رئیس جمهور روسیه همچنین یادآور شد که مسکو همواره خواستار پایان جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن بوده است اما تنها با شروطی که روسیه تعیین می‌کند.

درخواست آمریکا از متحدانش برای ادامه کمک به اوکراین 

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که مقامات ایالات متحده بودجه لازم برای کمک به اوکراین را ندارند، ولی مطمئن هستند که متحدان اروپایی آنها به حمایت از کی‌یف ادامه خواهند داد.

او در پاسخ به این سوال که اگر کنگره بودجه اضافی را تخصیص ندهد، دولت جو بایدن چه گزینه‌هایی برای کمک به کی‌یف دارد، گفت: «اگر چه ما قادر به ادامه کمک به اوکراین نخواهیم بود، ولی مطمئناً مایل هستیم که متحدان و شرکای ما بتوانند این کار را انجام دهند.»

توضیح پنتاگون درباره روند آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با F-16 در آمریکا

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آموزش گروهی از خلبانان اوکراینی در ایالات متحده برای پرواز با جنگنده‌های F-16 در اواخر سال 2024 به پایان خواهد رسید.  وی در نشست خبری شب گذشته خود گفت: "انتظار داریم تا اواخر سال جاری شاهد فارغ التحصیلی این خلبانان باشیم، اما جزئیات خاصی در این باره نمی‌توانم ارائه کنم."

روز گذشته گزارشی منتشر شد، مبنی بر اینکه دو جت جنگنده نیروهای مسلح بلژیک برای آموزش خلبانان اوکراینی از مارس تا سپتامبر 2024 در پایگاه هوایی در خاک دانمارک مستقر خواهند شد. همچنین حدود 50 نفر از نیروهای فنی و پرسنل واحدهای بلژیکی نیز در این پایگاه حضور خواهند داشت.

تلگراف: هواپیماهای اف 16 تهدیدی برای ارتش اوکراین است

روزنامه بریتانیایی "تلگراف" روز گذشته در گزارشی یادآور شد که جنگنده‌های F-16 فرسوده هلندی قادر به حل مشکلات نیروهای مسلح اوکراین در آسمان این کشور نیستند و به خودی خود خطری برای خلبانان غیرماهر و تازه کار اوکراینی خواهند بود. 

این نشریه همچنین به این نکته اشاره کرده که حضور چندین فروند جنگنده‌های F-16 نمی‌تواند منجر به برتری هوایی این کشور بر روسیه شود، ضمن اینکه این هواپیماها قطعاً هدف نیروهای مسلح روسی قرار خواهند گرفت.

یوری ایگنات، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین چند روز قبل اعتراف کرد که هنوز هیچ صحبتی در مورد انتقال جنگنده‌های F-16 آمریکایی به کی‌یف وجود ندارد.

آمریکا مانند گذشته نمی‌تواند از اوکراین حمایت کند

متیو میلر، رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن به ارائه کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف ادامه خواهد داد، اما  این حمایت دیگر مانند سال‌های 2022-2023 نخواهد بود. 

او گفت: «ما تا زمانی که طول بکشد و لازم باشد ما به حمایت از اوکراین ادامه خواهیم داد، اما این بدان معنا نیست که ما به حمایت از آنها در همان سطح بودجه نظامی که در سال‌های 2022 و 2023 به آنها ارائه کردیم، ادامه پیدا کند.»

میلر هدف غرب را نیز نام برده و تاکید کرد: «ضروری است که اوکراین بتواند به طور مستقل همه چیز از جمله سلاح را برای خود فراهم کند.»

وی با اشاره به اینکه ممکن است زمانی فرا برسد که تامین مالی غرب برای کی‌یف ضروری نباشد، افزود: «ولی ما هنوز به این [وضعیت] نرسیده‌ایم، بنابراین مهم است که کنگره لایحه‌ای را برای بودجه مضاعف تصویب کند.»

روز گذشته وزیر خارجه اوکراین، دیمیتری کوله‌با، گفت که کی‌یف در صورت توقف کمک نظامی از سوی غرب، برنامه B ندارد و امیدوار طرح А ادامه داشته باشد.

مواضع آمریکا در مورد حمله ارتش اوکراین به مردم غیرنظامی 

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در خصوص موضع آمریکا در قبال تلفات غیرنظامیان در نتیجه حملات نیروهای مسلح اوکراین به شهر بلگوراد نیز توضیح داد.

از میلر پرسیده شد که چرا ایالات متحده از اسرائیل خواسته تا تلفات غیرنظامیان در نوار غزه را به حداقل برساند، اما در مورد اقدامات نیروهای مسلح اوکراین چنین اظهاراتی شنیده نمی‌شود. میلر در پاسخ تنها به این نکته بسنده کرد: «در مورد خودداری اوکراین از تلفات در میان غیرنظامیان باید بگویم که ما همیشه از کشورهای درگیر در مناقشات می‌خواهیم که از قوانین قوانین بین المللی جنگ پیروی کنند.»

میلر همچنین با این دیدگاه که روسیه دست برتر را در درگیری نظامی با اوکراین دارد، مخالفت کرد و مدعی شد: روسیه به اهداف اعلام شده خود نرسیده و نیروهای مسلح اوکراین توانسته‌اند بخشی از سرزمین‌های از دست رفته خود را بازگرداند. وی همچنین ابراز اطمینان کرد که پایتخت اوکراین هرگز تحت کنترل روسیه در نخواهد آمد.

میلر ادعا کرد که "حتی در چند هفته گذشته" نیروهای مسلح اوکراین "در میدان نبرد پیشرفت داشتند." این در حالی است که مقامات نظامی و کارشناسان در ایالات متحده چنین چیزی را رد کرده‌اند.

شکایت فرمانده زالوژنی از وضعیت دشوار نیروی انسانی در ارتش اوکراین 

والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، روز پنج شنبه در جریان بحثی در پارلمان اعلای این کشور در مورد لایحه بسیج، از وضعیت دشوار پرسنل نظامی در ارتش ابراز نارضایتی کرد.

این مقام بلندپایه در سخنان خود چنین شکایت کرد: "من به نیروی انسانی نیاز دارم. <…> ما با چه کسی و با چه نیرویی باید به جنگ ادامه دهیم؟ یا به جهان مراجعه کنید و از مردم آنها بخواهید به جنگ بیایند و اگر فراهم نکردید، خود شما به جبهه بیایید.»

زالوژنی در عین حال با استخدام زندانیان و جنایتکاران برای پر کردن صفوف ارتش مخالفت کرد.

یک روز قبل، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین، اعتراف کرد که روند بسیج مردان برای صفوف نیروهای مسلح اوکراین برای کی‌یف دشوارتر از گذشته شده است. به گفته وی، کی‌یف "هیچ راه چاره‌ای ندارد"و در هر صورت بسیج باید ادامه پیدا کند.

ارتش اوکراین 6 هزار مزدور خارجی خود را از دست داده است

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز گذشته گزارش داد که ارتش این کشور تاکنون حدود 6 هزار مزدور خارجی که در صفوف نیروهای مسلح اوکراین می‌جنگیدند، را از بین برده است.

 طبق این اطلاعات، در مجموع بیش از 13.5 هزار مزدور خارجی در منطقه عملیاتی حضور داشتند. وزارت دفاع افزود: از مجموع کل مزدوران خارجی، بیش از 8.5 هزار نفر از اروپا، بیش از 2.7 هزار نفر از آمریکای شمالی و جنوبی، بیش از 1.7 هزار نفر از آسیا و همچنین بیش از 220 نفر از آفریقا بودند.

علاوه بر این، این گزارش یادآور شده که نیروهای روسی بیش از 5.9 هزار مزدور را از بین برده و بیش از 5.6 هزار نفر نیز اوکراین را ترک کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه افزود که در حال حاضر بیش از 1.9 هزار مزدور خارجی در صفوف ارتش اوکراین در حال جنگیدن هستند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که متحدان غربی اوکراین در طول جنگ بیش از 23 هزار هواپیمای بدون سرنشین، بیش از 5.2 هزار واحد سلاح زرهی، 1.6 هزار واحد موشک و سلاح توپخانه و همچنین بیش از 200 واحد سامانه ضدهوایی به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده‌اند. علاوه بر این، ارتش اوکراین از بیش از 500 ماهواره متعلق به ایالات متحده و ناتو و بیش از 20 هزار پایانه سیستم ماهواره‌ای Starlink استفاده می‌کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
اینکه برخی می گویند امریکا خودش گفته که داعش کار ما بوده از اساس قلب واقعیت و تعبیر نادرست هست. ترامپ گفت که داعش کار اوباما و هیلاری کلینتون بوده. در واقع منظور ترامپ این بود که اوباما و هیلاری و دمکراتها با ضعف خود و ترک فعل و تخلیه عراق و ضعف راهبرد و تصمیم گیری در سوریه باعث شدند که رقبا مانند پوتین از موقعیت استفاده کند و با ایجاد داعش به امریکا و غرب بیشتر حمله کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
کلا تابناک خبر جنگ روسیه را به این شکل منتشر میکنه ؛
مثلا‌ پانصود پهباد اکراینی به شهرهای روسیه حمله کردند و روسیه ششصد پهباد انها را هدف قراداد
اکراین غرب کریمه را مورد حمله قرار داد که روسیه صد هزار سرباز انها را کشت و هزاران نفر راهم گروگان گرفت که همه انها میگفتند پوتین قدیسه و زلنسکی باید بوسیله سیم کلاچ اعدام بشه

بابا دست بردار تابی جان نردمو ببو فرض می کنید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
قبل از ترامپ ویدئوی خود هیلاری کلینتون هم هست، در ضمن کلی سند و مدرک تاریخی دیگه هم هست اطلاعاتتون به هیچ وجه کامل نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
تا حالا که تمام اقدامات داعش به نفع اسرائیل و آنریکا بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
01:50
معلومه حسابی از ناراحتی آتیش گرفتی ها
خیلی هوشیار باشیم. الان تنها راه نجات پوتین از باتلاق اکراین روشن کردن اتش یک جنگ بزرگ در خاورمیانه هست تا امریکا درگیر شود و به ازای ان بتواند ابرومندانه از باتلاق اکراین خارج شود. کره شمالی هم مد نظر پوتین هست ولی شرق اسیا صاحب دارد و چین غیر ممکن هست که به پوتین اجازه دهد که در در خانه چین اتش روش کند. پس فقط می ماند خاورمیانه که تا دلت بخواد پوتین نفوذی یا طرفدار احساسی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
به امید درگیری ابدی شرق و غرب و مخصوصا نابودی امریکا انگلیس و کانادا
اگر دولت آمریکا قادر به ادامه کمک مالی به اوکراین نیست در عوض نظامیان خود را به آنجا اعزام کند بسیاری از آنها سابقه جنایت دارند و مردنشان در اوکراین اهمیتی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
فکر کردی تو چه تحفه ای هستی
بهترین کاربرای تو همراه شدن با رویه و تلف شدن در جبهه است
درود بر دلاور مردان اکراینی. بروید ویدیو ازاد شدن 220 نفر از اسرای نظامی اکراین را ببنید. تمام تن و بدن مجروج ولی با چه صلابت و روحیه ای بعد از برگشت از بازدشتگاههای مخوف روسها سرود ملی اکراین را می خوانند و چه اندازه در نبرد کبیر ازادی وطن خود از دست اشغالگران روسی مصمم و با روحیه هستند. دلاوری را دوباره به همه دنیا یاداوری کردند. درود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
زرشک بر برگ چنار
Matsuri
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
برو ویدئوهای دلاوری‌های حماس رو ببین که چطور چهارمین ارتش دنیا رو به فنا دادن. مرگ بر زلنسکی دلقک
شهید همت : اگر راه را گم کردید ببینید دشمن کجا را می زند، همان جا جبهه خودیست ، ببینید کیا همزمان در جبهه اوکراین هستن و از اوکراین غربگدا حمایت میکنن و همزمان از کشته شدن مردم بی گناه در عملیات تروریستی خوشحال میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
احسنت احسنت احسنت
آی پی کانادا
توام بیا بگو کار اسراییل نبوده کار روسیه بوده. داعش هم کار روسیه بوده. بیا بگو.
جالبه بایدن میگفت تا هر وقت طول بکشه به اوکراین کمک میکنیم الان میگه هر چقدر بتونیم اونم نه اندازه قبل ، خداییش اوکراین با پوتین بهتر میتونست معامله کنه یک سیستم پروپاگاندا ضد پوتین درست کردن که پوتین رو با هیتلر مقایسه میکنه در حالی که تلفات غیر نظامی به شدت پایینه در اوکراین و این دو کشور دارن یک جنگ کلاسیک میکنن و هیچ کدوم هم تروریست نیستن ، امریکا با پنبه سر میبره
حالا سرجمع 200 تا f16 viper بروز رسانی شده یه اوکراین تحویل دهند
یعنی اروپا فکر کرده فقط با 200 تا جنگنده آمریکایی می‌تونه روسیه رو شکست دهد؟
روسیه نهایت کمتر از 10 روز از f16 ها آهن قراضه و حلبی می‌سازد که بعدش حتی آهن سیاه و سوخته f16 ها به درد بازیافت و ضایعاتی هم نمی‌خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
200 تا؟؟؟
کم تر میدن
ولی اگه 200 تا بدن واقعا تو میدون جنگ تاثیر گذاره
مثل اینکه دیگه برای آمریکا سودی نداره. چون آمریکا هم کنار کشید...
به اوکراین گفت این f16 ها هم آخرین کمک ماست
اگر زنده ماندی که هیچی. از بین رفتی هم به جهنم!
روسیه نابوده
روسیه نهایتا امریکا رو یا در کره یا چین یا خاور میانه درگیر جنگ خواهد کرد چون نمیشه که امریکا غیر مستقیم روسها رو بکشه و روسها تماشا کنن اونها هم غیر مستقیم امریکاییها رو میکشن ، پوتین احمق نیست و میبینه روسها دارن همدیگر رو میکشن و این نفعی نداره و باید جنگ به غرب کشیده بشه
زلسکی شده بازیچه آمریکا و غرب
" هواپیماهای اف 16 تهدیدی برای ارتش اوکراین است" پیشنهاد میشه طیاره های فوق پیشرفته و مدرن و امروزی نیروی هوایی ایران را بدن به اوکراین بجای طیاره های فرسوده هلندی.
اگه مردم اوکراین گول یه سلبریتی دست نشانده غربی هارو نمیخوردن جنگی رخ نمیداد در اوکراین الان شبه جزیره کریمه هم جز اوکراین بود! افسوس که غرب از روز اول همین نقشه رو داشت که اوکراین رو قربانی محدود سازی روسیه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
روسیه ضعیف و ترجیحا تجزیه شده بنفع ایرانه تا نفسی بکشه و از تهدید گوشتخوک خورهای ودکایی روس خلاص شه
کی شکست خورد معلوم نیست ولی جنگ کامنت های طرفداران طرفین حالا حالا ها ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
دلقک پلاستیکی و کوکائینی اوکراین بزودی خودش برای زنده ماندن التماس می‌کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی