بازدید 1924

گاز گرفتگی هفت نفر را در زنجان راهی بیمارستان کرد

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن هفت شهروند زنجانی را راهی بیمارستان کرد که در صورت رعایت مسائل ایمنی از بروز این حادثه جلوگیری می‌شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 05 January 2024

\به گزارش «تابناک»، داریوش تقی لو روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه بامداد امروز در جاده زنجان به تبریز کیلومتر ۱۴ در یک باب کافه رخ داد که هفت نفر دچار مسمومیت ناشی از استشمام گاز مونواکسیدکربن شدند.

این مسوول ادامه داد: بلافاصله ۲ کد آمبولانس از زنجانرود و الهیه به محل اعزام شدند که ۲ نفر با آمبولانس ها و چهار نفر دیگر نیز با وسیله شخصی به بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان منتقل شدند.

وی علت این حادثه را نشت گاز مونواکسید کربن از دودکش اعلام کرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: مونو اکسیدکربن بی رنگ، بی بو و بدون مزه بوده، این نوع گاز بسیار خطرناک است و با سرعت بالایی وارد بدن می‌شود و تمایل زیادی به ترکیب با هموگلوبین خون دارد.

وی یادآور شد: زمانی که مونو اکسید کربن به هموگلوبین می‌چسبد، جایگزین اکسیژن می شود و فرآیند اکسیژن‌رسانی به خون را مختل و مسمومیت بسیار شدیدی را ایجاد می‌کند.

تقی لو با بیان اینکه در ایام سرد سال استفاده از وسایل گازسوز نیز افزایش می‌یابد، گفت: رعایت نکات ایمنی در خصوص نصب این نوع وسایل برای حفظ ایمنی و جان افراد ضروری است.

وی به علائم گاز گرفتگی اشاره و خاطرنشان کرد: این بیماری شبیه به تمامی بیماری‌های سرماخوردگی شایع در این فصل بوده و ممکن است بر اثر آن در همه‌ افراد خانواده علائمی مانند سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس خستگی نمایان شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی