بازدید 4758

پایان بی نتیجه جلسه کابینه رژیم صهیونیستی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درحالیکه جلسه کابینه جنگ این رژیم به تنش کشیده شده بود و نتیجه‌ای به دنبال نداشت و تنها وزیران حاضر در آن بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند، دستور پایان آن را داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶ 05 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پس از جدال میان چند تن از وزرای صهیونیستی حاضر در این جلسه با هرتزی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش به پایان رسید.

چند تن از وزرای صهیونیستی به دلیل اختلاف نظر با هالوی که تصمیم گرفته است تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش تحقیقات در مورد شکست هفتم اکتبر (حمله حماس به اراضی اشغالی) را آغاز کرده و برای همین منظور یک کمیته تحقیقاتی را به ریاست شائول موفاز رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل داده است.

این شبکه تاکید کرد که موفاز تحقیقاتی را در مورد آمادگی ارتش برای عملیات زمینی در غزه انجام داده است.

در همین پیوند، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم نوشت که کمیته تحقیق شامل شائول موفاز و شماری از افسران ارشد سابق (نیروهای ذخیره) است.

این روزنامه اشاره کرد که موفاز قرار است در مورد جنگ کنونی در غزه از جمله شکست‌های روز هفتم اکتبر تحقیق کند.

در ادامه این جلسه درحالیکه یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حمایت از هالوی تلاش کرد وزرای حاضر را ساکت کند اما این حمایت کمکی به حل اختلاف نظرها نکرد و وزیران صهیونیستی همچنان بر سر یکدیگر فریاد می زدند.

تنش‌ها در جلسه تا جایی ادامه یافت که منجر به درگیری لفظی میان ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بنی گانتس عضو کابینه جنگ این رژیم شد.

گانتس که همانند گالانت از هالوی حمایت کرد بر سر دیگر وزرای صهیونیستی که به رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حمله کردند فریاد کشید و جلسه کابینه جنگ به طور کامل با تنش همراه شد.

پس از داد و فریاد وزاری صهیونیستی حاضر در این جلسه بر سر یکدیگر کنترل جلسه از دست نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به طور کامل خارج شد و در حالیکه تنها نظاره گر این داد و فریادها بود دستور پایان بی نتیجه جلسه را داد.

رسانه های صهیونیستی ساعتی پیش نیز گزارش دادند بعد از آنکه نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم از حضور سران موساد و شین‌بت در جلسه شورای جنگی جلوگیری کرده جدال لفظی سختی بین او و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گرفته است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام خبر این جدال لفظی بین نتانیاهو و گالانت، خبر داد که وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل به نتانیاهو گفته که در حال آسیب زدن به امنیت اسرائیل است.

رسانه‌های صهیونیستی یکشنبه شب نیز از وجود اختلاف بین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس موساد بر سر پرونده اسرا خبر داده بودند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دیوید بارنیا رئیس موساد پس از بازگشت از یکی از سفرهایش به خارج که برای موضوع اسرای صهیونیستی در غزه انجام گرفته، حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، گالانت در یکی از جلساتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم حضور داشته به رفتار بارنیا در قبال میانجی‌ها اعتراض کرده است.

از سوی دیگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر انتقاد و توهین به هرتزی هالوی رئیس ستاد کل رژیم صهیونیستی در جریان نشست‌های کابینه منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، دفتر نتانیاهو از هالوی خواسته تا در جلسات کابینه شرکت کند و او پاسخ داده که در صورت امکان این کار را انجام خواهد داد. وی از شرکت در جلسات کابینه اجتناب می‌کند زیرا می‌داند که دامی در انتظار او است.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و هزاران فلسطینی را شهید یا زخمی کرد.

عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه، نظام امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش ها در سرزمین های اشغالی افزوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست