بازدید 2622

تنها مظنون قتل زن عتيقه فروش در مزارشریف بازداشت شد

کد خبر: ۱۲۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 04 January 2024

مرد خدمتکار که تنها مظنون قتل زن ثروتمند است در مزار شریف افغانستان بازداشت شد و قرار است برای تحقیقات به ایران استرداد شود.

به گزارش ایران، اواخر سال گذشته گزارش قتل زن ثروتمندی در آپارتمانش واقع در خیابان فرشته به بازپرس محمد مهدی براعه اعلام شد. بدنبال اعلام این خبر وقتی تیم جنایی وارد طبقه پنجم برج مسکونی شدند جسد زن 60 ساله را زیر میز ناهارخوری پیدا کردند.

معاینات پزشکی قانونی حکایت از آن داشت که از زمان مرگ دو روز می‌گذرد. تحقیقات نشان می‌داد که زن میانسال لوازم آنتیک و عتیقه می‌فروخت و هرازگاهی در آپارتمانش نمایشگاه برگزار می‌کرد. آنطور که صحنه حادثه و آثار خون نشان می‌داد، زن عتیقه‌فروش تعادلش را از دست داده، سرش به قسمت تیزی میز برخورد کرده و روی زمین افتاده و همین حادثه باعث مرگش شده است.

از سوی دیگر در یکی از دستان او سیم شارژر تلفن قرار داشت و در دست دیگرش گوشی موبایل. اینطور به‌نظر می‌رسید که وی به قصد اینکه گوشی‌اش را شارژ کند از جایش بلند شده اما ناگهان تعادلش را از دست داده و پس از برخورد سرش به میز جان باخته است.

گرچه مرگ زن عتیقه‌فروش یک حادثه به نظر می‌رسید اما در بررسی‌های میدانی لکه‌های خون روی فرش و جایی دورتر از کشف جسد پیدا شد؛ لکه‌هایی که نشان می‌داد زن میانسال در جای دیگری به قتل رسیده و برای صحنه‌سازی جسدش به آنجا منتقل شده است. در بازرسی از وسایل خانه نیز آثار خون  بر روی یک شمعدانی عتیقه مشاهده شد و دلالت بر آن داشت که زن میانسال با همین شمدانی به قتل رسیده است. از سوی دیگر در آشپزخانه باقی‌مانده‌های دو پرس غذا کشف شد که نشان می‌داد زن میانسال پیش از مرگش میهمان داشته است.

مباشر زن ثروتمند که جسد را کشف کرده بود در تحقیقات گفت: چند روزی بود که از او بی‌خبر بودم و هرچه زنگ می‌زدم جوابم را نمی‌داد. خیلی نگرانش شدم و امروز خودم را به خانه‌اش رساندم اما هرچه زنگ زدم کسی در را باز نکرد.

 همسایه‌ها هم از او خبری نداشتند تا اینکه با پلیس تماس گرفتم و پس از ورود به خانه‌اش با جسد او مواجه شدیم. بعضی از وسایل با ارزش خانه نیز به سرقت رفته است.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که زن ثروتمند یک خدمتکار افغانستانی داشته که با دوستش به آن خانه رفت و آمد داشته‌اند. بدین ترتیب بازداشت دو مرد افغانستانی در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت اما کارآگاهان دریافتند که مرد خدمتکار کشور را مخفیانه ترک کرده است؛ طولی نکشید که پلیس توانست دوست مرد خدمتکار را دستگیر کند اما در تحقیقات وی منکر قتل شد.

در حالی که مراد بازداشت بود برادران او برای اثبات بی‌گناهی وی راهی افغانستان شدند و در مزار شریف، خدمتکار فراری را دستگیر کردند و او را تحویل پلیس افغانستان دادند. بدین ترتیب گزارش بازداشت مظنون اصلی پرونده به ایران اعلام شد.

در ادامه تحقیقات، مراد با اثبات بی‌گناهی‌اش آزاد شد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران قرار است پس از مکاتبات با پلیس بین‌الملل مرد خدمتکار برای تحقیق و بازجویی به ایران تحویل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست