بازدید 3116

واکنش مقامات ارشد عراق به حمله به مقر الحشدالشعبی

ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌هایی جداگانه، حمله روز پنجشنبه به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد را محکوم کرده و اعلام کردند که بغداد نسبت به ادامه تشدید تنش در منطقه هشدار می‌دهد و خواستار اولویت دادن به زبان گفت‌وگو و تفاهم و یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به تنش‌ها و بحران‌ها بین همه طرف‌هاست.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵ 04 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق در بیانیه خود، تجاوز نظامی را که به یک مقر امنیتی در بغداد شده و تعدادی شهید و مجروح برجای گذاشت، به شدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این تجاوز نقض حاکمیت و امنیت عراق، نقض آشکار روابط عراق با ائتلاف بین المللی و نقض چارچوب هایی که براساس آن این ائتلاف برای کمک و مشاوره به نیروهای امنیتی عراق ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: عراق درباره ادامه تشدید تنش در منطقه هشدار می‌دهد و خواستار اولویت دادن به زبان گفت‌وگو و تفاهم و یافتن راه‌هایی برای پایان دادن به تنش‌ها و بحران‌ها بین همه طرف‌هاست.

جنبش النجباء عراق اعلام کرد امروز پنجشنبه یک مقر سازمان الحشدالشعبی در مجتمع ساختمان وزارت کشور عراق هدف حمله هوایی قرار گرفت که در پی آن «ابوتقوی السعیدی» یک فرمانده این گروه مقاومت عراقی و معاون او به شهادت رسیدند.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق هم با صدور بیانیه‌ای به حمله امروز به مقر الحشد الشعبی در بغداد واکنش نشان داد و گفت: نیروهای مسلح عراق، نیروهای ائتلاف بین‌المللی را مسئول این حمله غیر قابل توجیه به یک نهاد امنیتی عراق می‌دانند که براساس اختیارات اعطا شده از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت می‌کند و این امر منجر به از بین رفتن همه تفاهم ها میان نیروهای مسلح عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی می‌شود.

نخست وزیری عراق در بیانیه خود، این حمله را تشدید تنش خطرناک و تعرض به عراق به دور از هرگونه اختیاراتی دانست که ائتلاف بین‌المللی در عراق برای آن تشکیل شده است. کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن محکوم کردن حمله به مقر الحشد الشعبی در بغداد، «خواستار تشکیل جلسه اضطراری پارلمان برای بحث در مورد پیامدهای حمله اخیر و ارائه توصیه‌هایی برای حفظ جان مردم عراق، حفاظت از آن‌ها و اجتناب از به خطر انداختن حاکمیت کشور شد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل