بازدید 2787

سخنان سفیر اسرائیل در لندن بار دیگر سوژه شد

سفیر رژیم صهیونیستی در لندن طی اظهاراتی بی پایه و ‌اساس و در راستای سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیرقانونی این رژیم در فلسطین ادعا کرد که ایران مسئول انفجارهای اخیر در بیروت و کرمان است.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 04 January 2024


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زیپی هوتولی که پیشتر طی سخنانی جنجالی، راه‌حل مورد پذیرش غرب برای پایان درگیری‌ها در فلسطین را رد کرده و خبرساز شده بود، این ادعا را در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی مطرح کرد و مدعی شد که ایران در تلاش است تا دامنه جنگ را در غرب آسیا گسترش دهد.

وی به نقل از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل ادعا کرد که جنگ در غزه احتمالاً تا چندین ماه‌ دیگر ادامه خواهد داشت. او بدون اشاره به آمار سنگین تلفات غیرنظامی در غزه مدعی شد: ما تلاش می‌کنیم تا درگیری‌ها در این منطقه را به حداقل رسانده و تلاش‌های دیپلماتیک در مرز شمالی اسرائیل را ممکن کنیم.

سفیر رژیم صهیونیستی با اشاره به حملات ارتش ملی یمن علیه کشتی‌های تجاری این رژیم در دریای سرخ، ادعاهای نخ‌نما درباره نقش ایران در این عملیات را که بارها از سوی مقام‌های کشورمان رد شده است، تکرار کرد و گفت: ما اجازه نمی‌دهیم حوثی‌ها، که قطعاً نماینده ایران هستند، مانع از تردد کشتی‌های تجاری قانونی در دریای سرخ شوند.

وی با اشاره به ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ مدعی شد: این بخشی از کار ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکایی‌ها و با تلاش‌های باورنکردنی بریتانیا برای مبارزه با حوثی‌ها است. اما ما باید این را اعلام کنیم که ایران مسئول این اقدامات است.

هوتولی سپس مدعی شد که جنگ در غزه تا زمانی که تمام زیرساخت‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نابود نشود، ادامه خواهد داشت. وی با بیان این ادعا که حماس در یک شهر تونلی زیرزمینی پنهان شده است. افزود: تمام مدارس، مساجد، ساختمان‌های مسکونی و زیر ساختمان‌های غزه که به تونل‌های زیر زمینی حماس دسترسی دارند، هدف قرار خواهند گرفت.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۲ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی هشدار داده است که در صورت ادامه درگیری‌ها، غزه با قحطی روبرو خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم