بازدید 2848

حاشیه شهر کرمانشاه در قُرق سگ‌های بی‌صاحب

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به جمعیت بالای سگ‌های ولگرد در سطح شهر، گفت: متأسفانه شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به واسطه نداشتن پناهگاه نگهداری از حیوانات، سگ‌‌های ولگرد را در حاشیه شهر کرمانشاه تخلیه و رها می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 02 January 2024

 

به گزارش تابناک  به نقل از فارس ، رها بودن سگ‌های ولگرد در اطراف شهرها در سال‌های اخیر به یکی از معضلات جدی زندگی شهری تبدیل شده است.

امروزه معضل بلاتکلیفی و پرسه زدن سگ‌های ولگرد در معابر و پارک‌ها گریبان‌گیر بسیاری از شهرهای کشور است، که علاوه بر مسائل محیط‌ زیستی، گاها با حمله به عابران سلامت شهروندان را نیز به خطر انداخته است.

شهر کرمانشاه هم علی‌رغم ادعای مسوولان شهرداری در خصوص جمع‌آوری روزانه سگ‌های ولگرد، متأسفانه از این معضل جدی بی‌نصیب نیست.

محمد موحدی‌مجد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، می‌گوید: کار جمع‌آوری به صورت روزانه در حال انجام است.

وی با اشاره به جمعیت بالای سگ‌های ولگرد در سطح و به خصوص حاشیه شهر کرمانشاه، ادامه داد: تلاش‌ها در راستای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر در حال انجام است و به صورت میانگین در روز ۱۰ تا ۱۲ سگ ولگرد جمع‌آوری می‌شود. 

*کرمانشاه میزبان سگ‌های ولگرد شهرهای اطراف

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در توضیح علت ازدیاد سگ‌های ولگرد در سطح شهر، تصریح کرد: شهر کرمانشاه پناهگاه نگهداری از حیوانات را دارد که به واسطه داشتن همین پناهگاه‌ها، متأسفانه شهرستان‌ها و استان‌های همجوار به واسطه نداشتن پناهگاه، سگ‌‌های ولگرد را در حاشیه شهر کرمانشاه تخلیه و رها می‌کنند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تمامی شهرداری‌های کشور ملزم به داشتن پناهگاه نگهداری حیوانات هستند، اما شاهد هستیم که در اکثر شهرها این پناهگاه وجود ندارد که از دستگاه‌های مربوطه انتظار پیگیری داریم.

موحدی‌مجد اضافه کرد: معضل وجود سگ‌های ولگرد فقط مختص به کرمانشاه نیست؛ اکثر شهرها و کلانشهرهای کشور با این معضل مواجه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی