بازدید 3067

روسیه پایتخت اوکراین را بمباران کرد

مقامات اوکراینی از بمبارن هوایی «کی‌یف» پایتخت این کشور و شهر «خارکف» توسط روسیه خبر دادند، این درحالی است که حامیان غربی اوکراین به سرکردگی آمریکا، باتوجه به طولانی‌تر شدن این جنگ و عدم موفقیت نیروهای اوکراینی در جبهه‌های مختلف، نشان داده‌اند که دیگر تمایل و توانی برای ادامه حمایت‌های هنگفت نظامی و مالی از کی‌یف ندارند.
کد خبر: ۱۲۱۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 31 December 2023

به گزارش تابناک؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اوکراینی در این خصوص نوشت: روسیه در آستانه سال نو مسیحی در یک عملیات تازه کی‌یف و شهر خارکف را بمباران کرد.

بنابراین گزارش، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین در منطقه اطراف کی‌یف اواخر روز شنبه برای دفع حمله پهپادی روسیه وارد عمل شدند.

رویترز نوشت: ابعاد تخریب این حمله هوایی به‌فوریت مشخص نگردیده است.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: «ایهور ترخوف» (Ihor Terekhov)، شهردار خارکف درباره این حمله هوایی در شبکه تلگرام نوشت: در خارکف، در شمال شرق اوکراین،در چندین موج حملات پهپادی جدید به ساختمان‌های مسکونی در مرکز شهر اصابت و باعث آتش‌سوزی شد دو حمله موشکی روسیه روز شنبه (روز گذشته به‌وقت محلی) به این شهر اصابت و دست‌کم ۲۱ نفر زخمی شدند.

سی ان ان: ۲۰۲۴ سالی دهشتناک برای اوکراین است

درحالی اوکراین از حملات هوایی به پایتخت این کشور و شهر خارکف خبر می‌دهد که تحلیلگران مسائل بین‌الملل از کاهش حمایت‌های غرب به سرکردگی آمریکا به اوکراین خبر می‌دهند.

تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان در ۹ دی ما ه ۱۴۰۲ در تحلیلی در این خصوص نوشت: اوکراین در سال ۲۰۲۴ با شرایط وحشتناکی روبرو است چراکه از یک سو حمایت غرب از آن در برابر روسیه کاهش می‌یابد و از طرف دیگر ماشین جنگی پوتین، بی‌امان کار می‌کند.

این گزارش افزود: پوتین در تازه‌ترین کنفرانس خبری پایان سال خود با به‌سخره گرفتن کی‌یف گفت: «اوکراین امروز تقریباً چیزی تولید نمی‌کند، همه چیز از غرب می‌آید، اما چیزهای رایگان روزی تمام خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که همین‌طور است».

جنگ اوکراین که در مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی طرف‌های غربی از کی‌یف همراه بوده و مسیر هرگونه اقدامات دیپلماتیک برای خاتمه دادن به آتش این جنگ را مسدود ساخته، اکنون کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با دشواری تامین مالی و نظامی این جنگ و باتوجه به خالی شدن زرادخانه‌های نظامی خود و کسری مالی مواجه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی