بازدید 10959

سردترین شهر کشور در ۲۴ ساعت گذشته

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد سردترین شهر کشور شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰ 30 December 2023

به گزارش «تابناک»، «محمد امیدفر»، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازه زمانی شهرهای ورزقان با دمای منفی ۹ درجه و «دیزین پایین» با دمای منفی ۸.۷ درجه سانتی گراد به ترتیب دومین (آذربایجان شرقی) و سومین شهرهای سرد کشور ثبت شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت مردم بیشتر شهرهای آذربایجان شرقی دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا در گرمترین زمان با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان بوده است.

 

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۹ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی این شهر یک درجه بالای صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین زمان یک درجه کاهش یافته است.

امیدفر ادامه داد: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، تا پایان هفته پدیده خاصی در جو استان روی نخواهد داد و وضعیت در سطح پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مدت تغییرات محسوس دمایی نیز روی نخواهد داد، یادآور شد: با توجه به پایداری و سکون جو، در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش یافته و کیفیت هوا پایین می آید.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست