بازدید 2283

تولید خودرو از مرز یک میلیون دستگاه گذشت

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار، تولید خودرو از مرز یک میلیون دستگاه گذشت.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 27 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به گزارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت عبدالله توکلی لاهیجانی، گفت:  از ابتدای امسال تا پایان آذرماه حدود ۹۹۰ هزار دستگاه خودرو  در کشور تولید شده است و اکنون تولید از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است  لذا می‌توان گفت که  شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم  بگونه‌ای که جریان تولید وعرضه خودرو وضعیت مناسبی دارد.  

وی بیان داشت: همچنین با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار خودروی کشور پیش رفته ایم، بنابراین دو عارضه مزمنی که در بازار خودروی کشور طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود یعنی کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودرو‌های ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو، براساس برنامه‌های اجرا شده مدیریت شده است بطوریکه  در تولید داخل امسال هم مانند سال گذشته رشد تولیدخودروی کامل را خواهیم داشت و از سوی دیگر با حذف تلاطم‌های بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها دربازار خودرو مواجه هستیم.  

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اظهار داشت: بطور متوسط  قیمت بازار خودرو‌های تولید داخل از ابتدای سال جاری، حدود ۲۶ % و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود ۴۳ % کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود با افزایش تولید داخل  و عرضه و همچنین تداوم جریان واردات خودرو، عملا بازار به سمت رقابتی شدن پیش برود و با افزایش تولید و عرضه در ماه‌های پایانی سال شاهد نزدیک شدن قیمت‌های بازار به قیمت‌های کارخانه باشیم.

وی بیان داشت: پایش وضعیت متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو نیز نشان می‌دهد که با خارج شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای در غالب خودرو‌ها با ریزش تقاضای متقاضیان مواجه بوده ایم به گونه‌ای که در برخی از خودروسازان کمتر از ۱۰ درصد متقاضیان سامانه اقدام به تکمیل وجه و نهایی کردن قرارداد کرده اند و در بیش از ۸۰ درصد انواع خودرو‌ها میزان تحقق متقاضیان سامانه کمتر از پنجاه درصد بوده است.

توکلی لاهیجانی اظهار داشت:، اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذر و غلبه بر مسایل کوتاه مدت و روزمره صنعت خودرو بر اجرای طرح‌های تحولی و زیربنایی  متمرکز شده است بخصوص با تاکیدات وزیر صنعت معدن و تجارت استفاده از پنجره فرصت فناوری‌های نوین در صنعت خودرو نظیر برقی سازی و اتصال پذیری می­ تواند زمینه ساز تحولی در صنعت خودروی کشور باشد.

این مقام مسئول در وزارت صمت گفت: از سوی دیگر تغییر قواعد صنعت خودروی کشور با آسیب شناسی صنعت خودروی کشور در سالیان گذشته و از طریق تدوین آیین نامه‌های مرتبط با قانون ساماندهی صنعت خودرو آغاز شده است که هم اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال جمع بندی است بنابراین مجموعه اقدامات انجام شده در صنعت خودرو در دولت سیزدهم و طرح‌های پیش رو نشان از چشم انداز روشنی برای این صنعت مهم و تاثیرگذار خواهد بود طوریکه با غلبه بر  بحران‌ها و مسایل کوتاه مدت این صنعت اجرای طرح‌های تحولی این صنعت می‌تواند  توسعه پایدار این صنعت را در پی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
تولید خودرو از مرز یک میلیون دستگاه گذشت

خوب الان باید چیکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افتخارکنیم؟؟؟
پز بدیم؟
از قیمتش بگیم یا از کیفیتش؟ از مصرفش بگیم یا خدماتش؟ از آلایندگی اش بگیم یا تعطیل کردن مملکت واسه دود کردنش از همه مهمتر از انحصارش بگیم یا رقابتش ودر آخر از رانتش بگیم یا احتکارش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
درود بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
عالیییییی بود کامنتت. دست مریزاد
تولید خودرو از یک میلیون گذشت
خودرویی با مصرف صدی ۸ تا ۱۰ لیتر با کیفیت پایین و با ایمنی پایین مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل
1000000 فرقون
تولید خودرو از مرز یک میلیون دستگاه گذشت (((((((((((( بلللللله !!!!!!!!!!!!!!تولید حلبی های متحرک!!!!!!!!!!!!! با قیمت نجومی و تکنولوژی پر مصرف )))))))))))
تولید فرغون مرز هم داره مگه
تابی اسم اینها را میذاری خودرو؟ اگر اینها خودرو هستن پس اسم تولیدات بنز و تویوتا و ... چیه؟ نمیشه که به اونها هم بگیم خودرو و به اینها هم بگیم خودرو!
وقتی توانستید و واردات خودرو با عوارض صفر رقابت کنید یعنی در کیفیت و قیمت و امنیت و ... به سطح قابل قبول رسیده اید ولی تا زمانی که خودرو وارداتی با چند برابر قیمت واقعی عرضه می شود نشان می دهد فقط در تعداد رشد داشته اید
از راهبندان و ترافیک شدید که خیابانها رو تبدیل به پارکینگ کرده هم بگید
تولید خودرو های بی کیفیت با چند برابر قیمت جهانی .
مایه تاسف است .
تا ۳ میلیون دستگاه که جناب آقای فاطمی امین فرمودند هنوز فاصله داریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست