بازدید 10373
ششصد و پنجاه و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار درباره زمستان وحشتناک برای اوکراین/ آماده شدن روسیه برای حمله به اروپا/ شهر راهبردی مارینگا اوکراین توسط روسیه تصرف شد

ششصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 25 December 2023

شهر راهبردی مارینگا اوکراین توسط روسیه تصرف شد/ ساقط شدن 49 پهپاد و 4 هواپیمای نظامی اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آماده شدن روسیه برای حمله به اروپا
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۲۲:۰۳

یک سرویس اطلاعاتی اروپایی مدعی شده است که ممکن است کشور روسیه در زمستان ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ برای حمله به اروپا وارد عمل شود.

به گزارش روزنامه آلمانی «بیلد»منبعی در یکی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی عنوان کرده که ممکن است، روسیه در فاصله زمانی که آمریکا به دلیل برگزاری مراسم انتخابات ریاست جمهوری رهبری ندارد، به اروپا حمله کند.

منظور این منبع ناشناس، حمله به اروپا پس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا و پیش از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در ژانویه سال ۲۰۲۵ است.

این منبع اطلاعاتی در گفتگو با بیلد عنوان کرده است که دولت روسیه بسیار امیدوار است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شود و ادعا کرده است که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا باشد، هر اتفاقی ممکن است تحت ریاست جمهوری وی رخ دهد.

پیش از این، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان گفته بود که صنعت دفاعی آلمان حداقل به ۵ الی ۸ سال زمان نیاز دارد تا توانایی های خود را در حوزه های مختلف مانند صنایع دفاعی تقویت کرده و شکاف‌های موجود در این زمینه را رفع کند.

جدا از این اظهارات، پیشتر هم رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده بود که ممکن است مسکو پس از بیرون آمدن از جنگ اوکراین و شکست دادن این کشور به فکر حمله به کشورهای عضو ناتو بیفتد. ادعایی که از جانب رئیس‌جمهور روسیه رد شد و وی این اظهارات مطرح شده را کاملا بر پایه ادعاهای دروغ و پوچ خواند.

مدودف: تضمین‌های امنیتی اروپا به اوکراین فقط حرف است
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۲۱:۳۷

بیانیه اتحادیه اروپا درباره ارائه تضمین‌های امنیتی به اوکراین با واکنش «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه همراه شد.

مدودف که در واکنش به تداوم حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین اخیراً لحن تندی در بیانیه‌های اخیر خود اتخاذ کرده، امروز (دوشنبه) طی بیانیه‌ای تلگرامی گفت که ضمانت‌های امنیتی اروپا به اوکراین، هیچ ارزش افزوده‌ای برای رژیم کی‌یف نخواهد داشت و چیزی بیش از حرافی و یک برگه کاغذ نیست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اما توضیح داد که توافقنامه‌های دوجانبه‌ای که ممکن است از این ضمانت‌های امنیتی بین کی‌یف و اتحادیه اروپا به‌وجود بیاید، می‌تواند منجر به تأسیس پایگاه‌های نظامی اروپایی در خاک اوکراین شود که حمله روسیه به آن را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

رئیس جمهور سابق روسیه در این‌باره تشریح کرد: «توافق‌های دوجانبه برای تولید مشترک سلاح، آموزش خدمه نظامی، تأمین مالی برنامه‌های نظامی و دیگر موضوعات مهم برای نئونازی‌ها در کی‌یف خطرناک‌تر است. همچنین برخی کشورهای دیوانه مانند انگلیس شاید تصمیم بگیرند پایگاه نظامی در اوکراین ایجاد کرده و دفاع از مرزهای این کشور را برعهده بگیرند».

مقام ارشد روس: مسکو در مسابقه تسلیحاتی با غرب دست برتر را دارد
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۲۱:۳۷

«دنیس مانتوروف» (Denis Manturov)، معاون نخست وزیر روسیه و ناظر بر امور تسلیحاتی این کشور گفت که  کشورش در مسابقه تسلیحاتی با غرب دست برتر را دارد.

 خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از مبدا مسکو با انتشار این خبر افزود: درپی وقوع جنگ اوکراین در مورخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ ( ۵ اسفند ۱۴۰۰) که بارزترین تقابل غرب با روسیه پس از جنگ سرد به شمار می رود، دو طرف روسیه و کشورهای غربی اقدام به افزایش تولیدات تسلیحاتی خود برای پرداختن به جنگ را کردند.

بنابراین گزارش، مانتوروف دراین رابطه به ریانوستی گفت: نمی خواهم مبالغه کنم اما می توانم بگویم که روسیه تسریع در تولید تسلیحات را زودتر از کشورهای غربی آغاز کرد و پرسش اکنون این است که تا چه مدت این مسابقه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: روسیه هم باید ذخایر تسلیحاتی خود را تامین کند و هم نرخ تولید تسلیحات را حفظ کند. در مورد کشورهای غربی هم مایل نیستم به جای آنان دراین زمینه صحبتی کنم.

رویترز در ادامه گزارش داد: به گفته مانتوروف، میزان سفارشات دفاعی دولتی در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال قبل دو برابر شده و تولید برخی از تسلیحات خاص نیز ۱۰ برابر شده است؛ طرح تسلیحاتی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ نیز قرار بود سال آینده میلادی تصویب شود.

هشدار درباره زمستان وحشتناک برای اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۲۱:۳۵

«اوکراینی‌ها در بهترین حالت می‌توانند از مواضع فعلی خود دفاع کنند» این اظهاراتی است که ژنرال ژان پل پالومروس فرمانده سابق ناتو در مصاحبه با فرانس‌اینفو درباره چشم‌انداز ماه‌های آتی جنگ اوکراین بیان کرد.

رئیس سابق ستاد نیروی هوایی فرانسه در اشاره به ضدحملاتی که اوکراین در تابستان با هدف بازپسگیری اراضی تحت کنترل روسیه آغاز کرد، گفت «اوکراینی‌ها زمستان وحشتناکی را در پیش دارند. نباید خودمان را گول بزنیم و انتظار بیشتری از حفظ مواضع کنونی داشته باشیم».

دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ هم اوایل ماه میلادی جاری با اعتراف به شکست ضدحملات اوکراین، گفت «باید برای اخبار بد آماده باشیم و در زمان‌های خوب و بد در کنار اوکراین بمانیم».

 

شهر راهبردی مارینگا اوکراین توسط روسیه تصرف شد
۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۲۱:۰۷

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در جریان دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که ارتش روسیه شهر مارینگا در جمهوری دونتسک را به طور کامل آزادسازی کرده است.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که آزادسازی مارینکا سبب خواهد شد تا حمایت از منطقه دونتسک در برابر آتشبار نیروهای اوکراینی با فعالیت بیشتری انجام شود.

«اوکراینی‌ها در بهترین حالت می‌توانند از مواضع فعلی خود دفاع کنند» این اظهاراتی است که ژنرال ژان پل پالومروس فرمانده سابق ناتو در مصاحبه با فرانس‌اینفو درباره چشم‌انداز ماه‌های آتی جنگ اوکراین بیان کرد.

رئیس سابق ستاد نیروی هوایی فرانسه در اشاره به ضدحملاتی که اوکراین در تابستان با هدف بازپسگیری اراضی تحت کنترل روسیه آغاز کرد، گفت «اوکراینی‌ها زمستان وحشتناکی را در پیش دارند. نباید خودمان را گول بزنیم و انتظار بیشتری از حفظ مواضع کنونی داشته باشیم».

ساقط شدن 49 پهپاد و 4 هواپیمای نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور چهار هواپیمای نظامی و ۴۹ پهپاد ارتش اوکراین را طی ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کرده است.

 در بیانیه این وزارتخانه آمده است: پدافند هوایی روسیه سه هواپیمای جنگنده سوخو۲۷ (Su-۲۷) و یک بمب‌افکن تاکتیکی سوخو۲۴ (Su-۲۴) را در مناطق «زاپوریژیا» و «دنیپروپتروفسک» در جنوب شرقی اوکراین سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود: ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، سه فروند موشک هارم (HARM)، سه موشک هیمارس (HIMARS) و یک موشک ضد کشتی نپتون (Neptun) را رهگیری و همچنین چهار فروند هواپیمای نظامی اوکراینی و ۴۹ هواپیمای بدون سرنشین ارتش کی‌یف را سرنگون کرده است.

خبرگزاری «تاس» نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای این کشور بیش از ۱۰ هزار پهپاد ارتش اوکراین را از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم کرده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شده است: در مجموع ۵۵۸ هواپیمای نظامی، ۲۶۱ بالگرد، ۱۰ هزار و چهل پهپاد، ۴۴۲ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۴ هزار و دویست و نود و نه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، یک هزار و یکصد و هشتاد و نه موشک‌انداز چندگانه، هفت هزار و چهارصد و هفتاد و نه سلاح توپخانه صحرایی و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۶ هزار و ششصد و شصت دستگاه خودروی ویژه تاکتیکی از آغاز عملیات ویژه نظامی [روسیه در اوکراین] منهدم شده است.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» به تازگی در گزارشی از پیشروی گسترده نیروهای روسیه در اطراف شهرهای «باخموت» و «آودیوکا» اوکراین خبر داد.

در همین حال یکی از فرماندهان ارشد توپخانه اوکراین مستقر در نزدیکی باخموت، گفته بود: نیروهای روسی در نزدیکی شهر باخموت در حال پیشروی هستند و همین امر در آودیوکا نیز صادق است.

وزیر دفاع فنلاند: چشم‌اندازی برای پایان سریع جنگ اوکراین وجود ندارد

«آنتی هاکانن» وزیر دفاع فنلاند گفت که چشم‌اندازی برای پایان سریع جنگ اوکراین وجود ندارد و این جنگ آینده تمام اروپا را تعیین خواهد کرد.

 هاکانن یکشنبه در دیداری با نظامیان فنلاند به مناسبت کریسمس اظهار کرد: سیاست قدرت روسیه موجب ایجاد ناامنی و بلاتکلیفی در اروپا و به طور غیرمستقیم، در سراسر دنیا شده است.

وی با اشاره به عضویت فنلاند در ناتو در سال ۲۰۲۳ افزود: با این عضویت، امنیت ما توسط قوی‌ترین ائتلاف دفاعی دنیا تضمین شد.

فنلاند در جنگ زمستان ۴۰-۱۹۳۹ با اتحاد جماهیر شوروی جنگ کرد و پس از آن تا چندین دهه به وضعیت بی‌طرفی ادامه داد و از بیم خشم شوروی از پیوستن به ناتو خودداری کرد.

فنلاند و سوئد پس از حمله روسیه به اوکراین درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کردند. هلسینکی بهار امسال به ناتو پیوست اما سوئد به دلیل مخالفت ترکیه و مجارستان تاکنون نتوانسته است به ناتو ملحق شود.

از سوی دیگر، آمریکا و فنلاند اخیرا در راستای تقویت همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک نظامی توافقنامه‌ای دفاعی امضا کردند.

هاکانن این توافقنامه را «نشانه تعهد قوی آمریکا به دفاع از فنلاند و تمام شمال اروپا» خواند و افزود: این توافقنامه توانایی ما برای اقدام مشترک در همه زمینه‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

درگیری نیروهای اوکراین و روسیه در خرسون

مقام‌های اوکراینی گفتند که حملات روسیه به منطقه خرسون جان پنج غیرنظامی را گرفت و از سوی دیگر، مسئولان روس در شهر هورلیوکا اعلام کردند که یک نفر در نتیجه گلوله‌باران نیروهای اوکراینی کشته شد.

 پلیس اوکراین یکشنبه گفت که سه نفر در گلوله‌باران یک آپارتمان و یک خانه شخصی در شهر خرسون جان خود را از دست دادند. یک نیز زن در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین در یک شهر کوچک در جنوب خرسون جان خود را از دست داد و زن دیگری نیز در اثر آتش‌سوزی شدید بر اثر بمباران کشته شد.

از سوی دیگر، یک مقام منصوب روسیه در شهر هورلیوکا در منطقه دونتسک گفت که گلوله‌باران اوکراین یک مرکز خرید و چندین ساختمان دیگر را ویران کرد.

ایوان پریخودکو شهردار هورلیوکا اعلام کرد که در این حمله یک زن کشته و شش غیرنظامی زخمی شدند.

در حالی که مسکو و کی‌یف هدف قرار دادن غیرنظامیان را تکذیب می‌کنند، دو طرف حملات متعددی را به زیرساخت‌های یکدیگر انجام داده‌اند.

تشدید حملات توپخانه‌ای ارتش روسیه علیه مواضع اوکراین

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین یکشنبه شب به وقت تهران از تشدید حملات توپخانه‌ای روسیه به مواضع این کشور خبر داد.

به گزارش وبگاه «پراودا» ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه بیش از ۱۰۰۰ گلوله باران در منطقه «خورتیتسیا» شلیک کردند.  

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین از ماموریت‌های متعددهواپیماهای تاکتیکی و پهپادهای اوکراین و تحرک خودروهای زرهی روسیه خبر داد.

اوکراین همچنین از دفع چند حمله ارتش روسیه در «سینکیوکا» در استان خارکف و «استلماخیوکا» در استان لوهانسک خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
هیچ کشوری به اندازه انگلیس مشتاق ادامه جنگ اوکراین نیست
هیچ مخاطبی هم به اندازه آی پی کانادا مشتاق ادامه جنگ اوکراین نیست تا در باب شکست روسیه تحلیل بده.
ششصد و پنجاه و نهمین تحلیل رو ارائه بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
دوستان بعضا میگن از پیروزی روسیه خوشحال نباشید
ولی به نظر من پیروزی های روسیه خیلی مفیده و غرب و شرق بیشتر درگیر میشن و این بهترین حالت برای ایرانه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
هیچ کسی هم مثل تو حیف نون نیست
میگم پوتینی ها بخاطر این همه پیروزی نمیخوان شیرینی پخش کنند؟ اصلا صرف اینکه یک کیلو شیرینی را رسوندید ۲۰۰ هزار تومن خودش ابر پیروزیه!
حال جزایر کوچک 3 گانه می‌خوایم چیکار؟
چرا 27 کشور عربی رو با خودمون دشمن سازیم؟
تحویل دهید و این دعوا را به پایان رسانید
بزن این غربی های فاسد رو درو کن تا خود هلند برو جلو دنیا دیگه جای یانکی جماعت قوم لوطی نیست
خدمتی که پوتین به امریکا و انگلیس کرد هیتلر نکرد. تولید نفت امریکا از ۱۰ میلیون دو سال پیش به رقم خیره کننده ۱۳ میلیون بشکه در روز رسید در حالیکه تولید نفت روسیه از ۱۱ میلیون به ۹ میلیون بشکه کاهش یافت و همچنان ادامه دارد. تنها نیاز امریکا و انگلیس این هست که اطمینان پیدا کنند که پوتین و میل به خدمتش! همچنان تا ۵ سال دیگر باقی بماند تا برای همیشه روسیه را مانند سوریه اسد و کره شمالی کیم و..... کنند. افزین به پوتین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اگر این‌طوری که تو میگی هست
چرا توی آمریکا پرست ناراحتی؟
اتفاقا هیمنه ناتو و غرب را این مردک شکسته
و غرور روسیه را باز گردانده
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
فکر کنم هزینه جنگ برای امریکا بیش از دو سه میلیون بشکه نفت بوده ولی به طور کلی اینکه این تحلیل خیلی سطحیه و واقعیات چیز دیگریست
ناشناس
| Canada |
۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
عزیز. یک کاسب و تاجر موفق که با زحمت خود ثروتمند شده حتی ریال دخل و خرجش برایش مهم هست و می داند که همین ریالها او را از کاسبهای موفق دیگر جلو می اندازد. ولی افرادی مانند پوتین که تمام برگ برنده انهانفت هست اصلا برایشان مهم نیست که تحریم چه بلایی در بلند مدت سر کشور و ملتشان می اورد و تفاوت ملتها و پوتین و غرب در همین جاها شروع میشود و به وضعیت کره شمالی و ونزویلا و کوبا و... می رسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
سایبری های صهیونیست اوکراینی به این صفحه حمله ور شدن
قیافه زلنسکی رو می بینم حالم بهم میخوره غرب زده ها اکثرا تو همین مایه هاست چهره هاشون
به نظرم پایان این جنگ تا اواخر 2024 این طور خواهد بود :
100 درصد ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکاست و علاقه ای هم به درگیری با کشور هایی که مجهز به سلاح هسته ای هستند ندارد
و خودش هم در مصاحبه 2 ماه پیشش اعلام کرد که اگر رأی بیاورد حتی یک گلوله هم ناتو به اوکراين تحویل نخواهد داد...

نتیجه : جنگ در سال 2024 با پیروزی روسیه به پایان خواهد رسید
از آنجا که انبار های ذخیره تسلیحات کی یف هم دارد به پایان می‌رسد. روس ها هم همین طور در حال پیشروی و تصرف مناطق بیشتر هستند

(حتی همین الانش هم رژیم بایدن قبول نکرد که بسته حمایتی جدیدی به اوکراین بفرستد)
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
فرضا اگر این حالتی که شما میگید باشه اوکراین به همراه امریکا و اروپا شکست خواهد خورد
پوتین نابوده
دیمیتری مدودف :
برخی کشورهای دیوانه مانند انگلیس شاید تصمیم بگیرند پایگاه نظامی در اوکراین ایجاد کرده و دفاع از مرزهای این کشور را برعهده بگیرند
شهر راهبردی مارینگا اوکراین توسط روسیه تصرف شد

تحلیل غربگدا : تصرف مارینگا توسط روسیه نشانه پیروزی حتمی اوکراین است
اوکراین رو با خاک یکسان کردی با این اخبارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
چیه ناراحتی دلقک پلاستیکی نوکر آمریکا تور گدایی اش دیگه جواب نمی‌ده؟
یا دوز مصرف کوکائینش بالا رفته؟
نه شما اشتباه میکنید روسیه هیچ جا رو نگرفته ، در حقیقت زلنسکی دلقک و ارتش اوکراین هستن که الان در حال تسخیر مسکو میباشند ،

منبع تحلیل : یک غربگدا پای منقل
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
پیروزی روسیه باید باعث نگرانیت بشه نه خوشحالی
برای اکراین دیرنشده باهمه بدبختیها سرتعظیم فرودبیاره پیش روسیه وبرگرده به آغوش روسیه بهنفعش هست امرکائیها نامردن اصلا اروپائها مردنیست پشت طرفو خالی میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
برای این کار دیر شده اوکراین بین غرب و روسیه احتمالا تقسیم میشه و جنگ خط مرزی رو مشخص میکنه
شما دروغ میگید اخبار رو سانسور می کنید ، من یه رفیق دارم به کانادا پناهنده شده روزا دستشویی های مک دونالد رو تمیز میکنه شبا اخبار سیاسی تحلیل میکنه

ایشون به بهشت غرب و اخبار حقیقی دسترسی داره الان میگم بیاد واقعیت رو اعلام کنه و شمارو از اشتباه دربیاره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اون کار شرافت داره که اینجا بمونه و با تو جمعش کنند و به عدد 85 میلیون برسند
1- مردم اوکراین در فقر و گرسنگی بدون برق و از دست دادن 20 درصد از خاک کشور و صدها هزار سرباز و میلیونها آواره

2- مردم روسیه در ناز و نعمت بدون حتی یک جبهه جنگ در خاک کشور خودشان و مشغول تفریح کریسمس

واکنش غربگدا : پوتین در اوکراین شکست خورده
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
در مورد روسیه نظری ندارم ولی در کیف وضعیت عادیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ناشناس 1:25 جرات نداری خودت رو در اوکراین ایرانی معرفی کنی چون میدونی چه بلایی سرت میارن ! ولی هنوزم دست از غرب گدایی برنمیداری! عجیب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
حملات به کی یف فعلاً متوقف شده چون هدف روسیه تصرف شمال اودسا هستش
من نمیدونم هرچی روسیه بیشتر حمله میکنه و آتیشش تند تر میشه ، ذغال منقل این غربگداها هم گداخته تر میشه ؟!

هرچی روسیه بیشتر پیشرفت میکنه این غربگداها بیشتر در مورد شکست روسیه کامنت میزارن خخخخخخ
اینقدری که این غربگداها با روسیه دشمنی میکنن ، خود اوکراینی ها دشمنی نمیکنن

عشق به آمریکا چکار میکنه خخخخخ
این غربگداها که هر روز کامنت میزارن چرا نمیرید غزه بجنگید ، 2 هزار بار براشون توضیح دادن غزه محاصره ست و راه زمینی و هوایی وجود نداره مثل سوریه که سرباز بفرستیم ، باز میان میپرسن چرا نمیرید غزه ! از آقای متخصص مغز تقاضا دارم برای اینها یک درمان مناسب تجویز کنه

ولی من موندم راه زمینی و هوایی و دریایی و... همه چیز اوکراین که بازه ! شما که اینقدر پابوس اربابتون آمریکا هستید چرا نمیرید اوکراین بجنگید ؟!!! مگر نمیبینید کمبود نیرو دارن ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
دمت گرم حرف حق میزنی
نه نه من یک غربگدا هستم و همین الان اینترنشنال اعلام کرد زمستان اوکراین بسیار گرمه در حدی که انگار حس میکنید تابستانه

از اونور میگن تابستان روسیه هم قراره زمستان بشه ، جانم قدای آمریکا و زلنسکی دلقک ، مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
اتفاقا امسال زمستون زودتر شروع شد
هرچی روسیه بیشتر اوکراین رو میزنه غربگداها بیشتر به شکست روسیه امیدوار میشن خخخخخ دمتون گرم عاشقتونم غربگداها
جا داره از همین جا سلامی عرض کنم خدمت همه پدربزرگان و مادربزرگان آلبانی که اومدن الان کامنت منو منفی بزنن ، چطوری عزیزم؟
یک عده می‌گفتند اسراییل ظرف یک ماه غزه را تصرف می‌کند ولی چی شد یک عده می‌گفتند روسیه طرف یک یا دو سه روز اوکراین را تصرف می‌کند ولی چی شد دوستان کمک های غرب به اوکراین از ماه اول جنگ شروع شد پس پوتین و روسیه جان تان عرضه تصرف اوکراین را ندارد
مرگ بر پوتین خائن
هر کسی که اخبار دستچین و منقطع شده جهت دار شما را بخواند یک سؤال برایش پیش میاید و آن این است که اگر روزانه ارتش کشور بسیار کوچکتر اوکراین از دومین ارتش جهان اینقدر آسیب می بیند چطور است که رؤیای ارباب پوتین برای اشغال 4 روزه وکراین به کابوس جنگ بی پایان تبدیل شده و چگونه متجاوزان روس از 60 درصد از اراضی تحت اشغالشان بیرون انداخته شدند به رغم تحمل بیش از 300 هزار تلفات.
در ضمن، به آرشیو خودتان مراجعه کنید تا ببینید این بار چندم است که روسیه ادعای اشغال شهر مارینکا را کرده.
شسکت اوکراین حتمی هست اینو مرور زمان ثابت میکنه.هدف روسیه تصرف بندگاه وسواحل دریای سیاه هست تا اوکراین و خفه کنه
اگر این جزایر دست کشور عربی بود به بهتریت و بزرگترین مرکز تفریحی و تجاری خاور میانه تبدیل می شد ولی ایران هیچ برنامه توسعه ای خاصی ندارد و اخیرا گفته شده می خواهد به متقاضیان اسکان در ان جزایر زمین تخصیص دهد که این باعث می شود یک شهر معمولی در ان جزایر ایجاد شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست