بازدید 1933

افت شاخص بورس در نخستین روز هفته

شاخص کل بورس امروز با افت ۱۸۷۴ واحد به دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید اما شاخص هم‌وزن ۴۴۴ واحد رشد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 23 December 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران در دو روز کاری اخیر دو افت ۱.۶ و ۱.۸ هزار واحد را تجربه کرد. با این حال کانال ۲.۲ میلیون واحد را که در نتیجه رکوردشکنی روز ۲۷ آذر به دست آورده بود کماکان حفظ کرد.

روز شنبه بازار سرمایه ۱۸۷۴ واحد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

از طرف دیگر شاخص کل هم‌وزن ۴۴۴ واحد افزایش یافت و به ۷۶۱ هزار و ۸۰۲ واحد رسید.

امروز بیش از ۳۸۴ هزار معامله به ارزش ۶۳۷۱ میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد.

فملی، فولاد و شپنا بیشترین تاثیر منفی و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل داشتند. ثشاهد، خگستر، تکاردان و حفارس نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

شاخص فرابورس اما فقط یک واحد کاهش یافت و به ۲۶ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. امروز در فرابورس ۲۴۹ هزار معامله به ارزش ۴۵۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

انتخاب و آریا بیشترین تاثیر منفی و از طرف دیگر هرمز و غصینو بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص فرابورس داشتند. کرومیت، نطرین و حآفرین از نمادهای پرتراکنش مثبت امروز بودند. فصبا نیز به عنوان نماد پرتراکنش، منفی به کار خود پایان داد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند که بازار بورس ظرفیت بالایی برای رشد دارد که عرضه در سهم‌های بزرگ کاهش پیدا کند، بازار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

نتایج یک نظرسنجی با موضوع «شاخص اطمینان» که به برآورد انتظارات مدیران دارایی از بازار سهام انجام شد، نشان می‌دهد که غالب شرکت‌کنندگان معتقدند بازده یک ساله بورس بیش از تورم خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست