بازدید 5473
با تحولات منطقه و جهان

اتهام و ادعای جدید آمریکا درباره ایران/ کشته‌شدن سه نظامی ترکیه در شمال عراق/ هشدار نخست وزیر کانادا درباره بازگشت ترامپ به قدرت/ امضای بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا توسط بایدن

اتهام و ادعای جدید آمریکا درباره ایران، کشته‌شدن سه نظامی ترکیه در شمال عراق، هشدار نخست وزیر کانادا درباره بازگشت ترامپ به قدرت، امضای بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا توسط بایدن و جزئیات برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 23 December 2023

اتهام و ادعای جدید آمریکا درباره ایران/ کشته‌شدن ۳ نظامی ترکیه در شمال عراق/ هشدار نخست وزیر کانادا درباره بازگشت ترامپ به قدرت/ امضای بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا توسط بایدن

بین الملل تابناک: اتهام و ادعای جدید آمریکا درباره ایران، کشته‌شدن سه نظامی ترکیه در شمال عراق، هشدار نخست وزیر کانادا درباره بازگشت ترامپ به قدرت، امضای بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا توسط بایدن و جزئیات برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اتهام و ادعای جدید آمریکا درباره ایران

شامگاه جمعه، سخنگوی کاخ سفید تلاش کرد حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ را به ایران نسبت بدهد. 

آدرین واتسون، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد، حمایت‌های ایران همزمان با بحران غزه، حوثی‌ها (انصارالله) را قادر به انجام حملات علیه مواضع اسرائیلی در دریا کرده است. 

او همچنین مدعی شد: «ایران می‌تواند تصمیم بگیرد این حمایت را ادامه دهد یا ندهد. بدون حمایت ایران حوثی‌ها کار سختی برای شناسایی وحمله به کشتی‌های تجاری در حال تردد در دریای سرخ و خلیج عدن خواهند داشت.»

نیروهای مسلح یمن در هفته‌های گذشته کشتی‌های تحت مالکیت یا تحت پرچم یا عازم اسرائیل را به دلیل حملات این رژیم در غزه هدف حمله قرار داده و از عبور آنها از طریق تنگه باب‌المندب، واقع در جنوب دریای سرخ جلوگیری کرده‌اند. 

ایران و یمن هر دو تأکید کرده‌اند که این عملیات‌ بنا بر تصمیم مستقل گروه‌های مقاومت انجام می‌شود. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز ۱۴ آذرماه در واکنش به ادعاهای انگلیس مبنی بر ارتباط ایران با حملات انجام‌ شده در دریای سرخ تأکید کرد که گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند. 

کنعانی گفت: «همان‌طور که قبلاً به صراحت اعلام کرده‌ایم، گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخگویی به جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم کودک‌کش صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند.»

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران، این گروه‌ها به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند. 

مقام‌های ایران همچنین بارها توصیه کرده‌اند که کشورهای غربی به جای اتهام‌زنی به ایران اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرده و تلاش خود را صرف توقف جنایت‌های جنگی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطین کنند.

کشته‌شدن سه نظامی ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه از کشته‌شدن سه نظامی این کشور در حمله «پ.ک.ک» در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد، سه نیروی نظامی این کشور در حمله عناصر «پ.ک.ک» در شمال عراق کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند.

ترکیه همچنین در پاسخ، از بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد، بر اساس اطلاعات اولیه، چهار تروریست کشته شدند.

آنکارا بارها کشورهای غربی را به حمایت از پ.ک.ک متهم کرده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا گفته است: آمریکا کشوری است که از سازمان‌های تروریستی تسلیحاتی، مالی و سیاسی حمایت می‌کند؛ مانند پ‌.ک‌.ک.

روابط بغداد-آنکارا نیز به دلیل حضور نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق  به بهانه «سرکوب تروریست‌ها» دچار تنش‌هایی شده است.

در حالی که روز سه‌شنبه «فواد حسین» وزیر خارجه عراق به ترکیه سفر کرده بود، شبکه «روسیا الیوم» گزارش کرد کنفرانس خبری مشترک او با «هاکان فیدان» لغو شد.

 منابع این شبکه گفته‌اند، اختلافات عمیقی بین دو طرف در مورد پرونده‌های مختلف از جمله عملیات و حضور نظامی ترکیه در خاک عراق وجود داد.

هشدار نخست وزیر کانادا درباره بازگشت ترامپ به قدرت

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا زنگ خطر را درباره بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید به صدا درآورد و گفت که سیاست‌های رئیس جمهوری سابق آمریکا در حوزه محیط زیست «تهدیدی علیه دنیاست.»

ترودو جمعه گفت: در حالی که ساختن و حفظ اقتصاد با اهمیت است، نگرانی ویژه‌ای در مورد محیط زیست وجود دارد.

نخست وزیر کانادا افزود: ریاست جمهوری ترامپ در حوزه مبارزه با تغییرات جوی عقبگرد خواهد داشت که این مساله پیشرفت دنیا را کاهش می‌دهد.

وی همچنین رویکرد ترامپ در زمینه تغییرات جوی را «تهدیدی علیه کانادا و دنیا» خواند.

ترودو روابط پرتنشی با ترامپ داشت و از جمله اولین رهبرانی بود که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تبریک گفت.

ترامپ هفته گذشته در سخنانی گفت که اگر به کاخ سفید بازگردد، سه میلیارد دلاری را که آمریکا برای کمک به کاهش آلاینده‌ها در کشورهای در حال توسعه وعده داده است، لغو خواهد کرد.

وی همچنین در کارزارهای انتخاباتی خود حملات گسترده‌ای به سرمایه‌گذاری دولت بایدن در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته است.

«قانون کاهش تورم» که در دولت بایدن به تصویب رسیده است، افزایش سرمایه‌گذاری برای تسریع در گذار به انرژی سبز را تشریح کرده است.

این قانون، دولت ترودو را بر آن داشته تا میلیاردها دلار برای جذب خودروسازان که به دنبال تولید خودروهای الکتریکی و قطعات باطری هستند، هزینه کند.

امضای بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا توسط بایدن

بامداد شنبه، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا لایحه بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری این کشور را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد.

«قانون ملی مجوز دفاعی» هفته گذشته به تصویب سنا رسید و سپس برای امضای بایدن به کاخ سفید فرستاده شد.

این قانون که در سه هزار و یکصد صفحه تدوین شده، شامل افزایش ۵.۲ حقوق نظامیان است و نسبت به بودجه سال قبل حدود سه درصد افزایش داشته است.

در بودجه نظامی آمریکا همچنین شماری از شرکت‌های باطری‌سازی چینی معرفی شده که وزارت دفاع آمریکا نمی‌تواند از آنها خرید کند.

قانون ملی مجوز دفاعی آمریکا برای سال ۲۰۲۴ شامل تمدید چهار ماهه اختیارات جاسوسی داخلی است و به قانونگزاران فرصت می‌دهد که یا آن را اصلاح یا تمدید کنند.

این قانون همچنین شامل کمک به اوکراین بر اساس برنامه «ابتکار کمک امنیتی به اوکراین» است و مجوز اعطای ۳۰۰ میلیون دلار به این ابتکار را در نظر گرفته است؛ اما این رقم در مقایسه با درخواست ۶۱ میلیارد دلاری جو بایدن برای کمک به اوکراین بسیار کم است.

جمهوری خواهان از تصویب درخواست بایدن خودداری و تایید را به افزایش بودجه مقابله با مهاجران در مرز مکزیک مشروط کرده‌اند.

جزئیات برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه جزئیات "کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین" را اعلام کرد.

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی در ارتباط با برگزاری "کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین" که امروز برگزار خواهد شد، اعلام کرد: این کنفرانس با هدف تقویت حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین در غزه و کرانه غربی، تقویت فشارها بر رژیم صهیونیستی برای توقف کامل حملات نظامی علیه غزه و رفع کامل محاصره از آن و نیز تحرک بخشیدن به ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه بین‌المللی برای مردم فلسطین برگزار می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالی رتبه دولتی، شخصیت های برجسته سیاسی، دینی، اندیشه ورز و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان مشارکت دارند.

کنعانی برگزاری این نشست را در چارچوب استمرار تلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان ارزیابی کرد و اظهار داشت: توقف فوری جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، مطالبه همه حق‌طلبان، عدالت خواهان و وجدان‌های بیدار بشری در سراسر جهان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
مغز براندازان وقتی امارات با روسیه در باب جزایر سه گانه بیانیه دادن
روسیه غلط کرد.

مغز براندازان وقتی امارات با آمریکا در باب جزایر سه گانه بیانیه دادن
امارات غلط کرد.

مغز براندازان وقتی بهشون بگی شاه خائن، بحرین رو شوهر داد که کسی در مورد جزایر ادعا نکنه.
شاه یدونه ورزشگاه آزادی ساخته که چهل ساله نمیتونین لنگه اش رو بسازین.

تشخیص
فیوز مغز رو برداشتین یکسره کردین. فیوز را در محلش نصب کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
متخصص نبودی ببینی اکانتهای فیک دیروز چه غوغایی راه انداخته بودند . جات خالی . فکر کنم بابت شب یلدا ، دیروز خواب مونده بودی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تعجب می کنم تعداد مثبت ها از منفی ها بیشتره . شاید فیک ها واقعا فیکیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
با دادن بحرین جزایر 3 گانه رو گرفت
شما مراقب باش همونم از دست ندی بزرگوار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه شریک راهبردی ایران نیست.

روسیه شریك دزد و رفیق قافله است.


بعد از دست دادن با روسها، باید انگشتان دست را شمرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه در طول تاریخ نقش کفتار و کرکس را بازی کرده. به لاشه بازمانده از شکار درندگان دیگر هم رحم ننموده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
روسیه در بیانیه ای که همراه با چند کشور

عربی امضا کرده، علاوه بر پشتیبانی از

ادعاهای امارات نسبت به جزایر سه گانه

در خلج فارس، پشتیبانی خودش را از

ارجاء موضوع به دادگاه بین المللی هم

ابراز کرده است. این دومین بار طی 6

ماه اخیر است که روسیه چنین کاری کرده

است.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مغز شما ارزشی ها:
امریکا بد است بریم پیش روسیه
روسیه هم که بد شد بریم پیش چین
ای بابا چینم که شروع کرد اخاذی دیگه کجا بریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تویی که می گی بحرین رو داد و جزایر رو گرفت . اولا مگه مال باباش بوده که بخشیده . ثانیا به جغرافیای خلیج فارس نگاه کن تا ببینی که اگر بحرین رو داشتیم عملا دو سوم خلیج فارس برای ما بود . ماله می کشی بکش اما لااقل به شعور مخاطب احترام بگذار . شاید سواد جغرافیایی اون از تو بیشتر باشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ارزشی ها
ارز می خورند
...سخنگوی کاخ سفید مدعی شد حمایت‌های ایران همزمان با بحران غزه حوثی‌ها (انصارالله) را قادر به انجام حملات علیه مواضع اسرائیلی در دریا کرده است.


حالا خبر می سازید، به جای خود. ولی لااقل در نقل قول ها اینقدر دست نبرید. سخنگوی کاخ سفید از حمله حوتی ها علیه کشتی رانی بین المللی سخن گفته نه حملات «علیه مواضع اسرائیلی در دریا»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
وطن فروش های غربگدا آن چنان روی آمریکا غیرت دارند که روی وطن و دین و ناموسشون غیرت ندارند
آیا می دانستید درآمد یک شهروند کویتی 10 برابر یک شهروند ایرانی و هزینه زندگی در کویت 2 برابر ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آیا میدانستید سرانه فروش نفت برای هر کویتی ۴۰ برابر هر ایرانیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آیا می دانستید
چین با انجام اصلاحات اقتصادی و کشتار بی رحمانه دزدان و اختلاس گران توانست در طول 25 سال
700 میلیون نفر را از فقر مطلق نجات دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ناشناس 10:08

آیا می دانستید که مردم کشورهایی بدون نفت مثل کره جنوبی، یا حتی ترکیه، که الان ایرانی ها آرزوی زندگی در آنها را دارند، چهل و چند سال پیش آرزوی زندگی در سطح ایرانی ها را داشتند؟
ملت غیور ایران
آیا می دانستید حقوق یک کارگر بدون مهارت در آلمان ماهیانه 2000 یورو معادل 130 میلیون تومان و قیمت یک کیلو مرغ 1 یورو معادل 65000 تومان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آیا میدانستید مالیات کارگر بدون مهارت آلمانی ماهیانه ۱۰۰۰ یورو یعنی ۶۵ میلیون است
بقیه رو دیگه نگم
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
مالیات 2000 یورو درامد تو هیچ کشوری حتی کشورای اسکانیناوی هم 50 درصد نیست!! که بشه 1000 یورو! حالا همین یکی که گفتی دروغه میخوای دروغای بیشتری بگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آیا می دانستید که ملت غیور آلمان هر از گاهی برای تفریح به خیابان می ریزند و بابت معیشت با پلیس درگیر می شوند ؟ امان از شکم سیری فقرای آلمان .
عه عه
عجب وضع ی درست کردن
شب چله ای 3 میلیون تومان آب خورد برامون
دوره اون سید مظلوم خاتمی
یادمه اصلا3000 تومان هم نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
من زمان سید مظلوم شما خونه رو جهت تعویض فروختم طی یکماه افزایش 100 درصدی پیدا کرد و 12 سال بدون خونه شدم
kia
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اون افزایش قیمت زمان احمدی نزادبود
این «برادران ارزشی» که هر روز در اینجا با «براندازها» دعوای اسرائیلی بودن یا نبودن کشتی های مورد حمله حوثی ها را دارند می توانند بگویند اگر هدف این حملات کشتی های با مقصد اسرائیل بوده و نه کشتی های باربری بین المللی، چرا اغلب شرکت های بزرگ حمل و نقل بین المللی تمام فعالیت های خود را در دریای سرخ تعلیق کرده اند؟

یعنی نمی شد صرفاً آن تعداد بسیار اندک کشتی های با مقصد اسرائیل را از مسیر طولانی ترِ دور قاره آفریقا عبور دهند و مسیر بقیه کشتی ها همان دریای سرخ و کانال سوئز باقی بماند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ضررشو فقط مصر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
در دنیای برادران ارزشی که در آن می توان بنادر اسرائیل در دریای مدیترانه را از طریق دریای سرخ محاصره کرد، خود قاره آفریقا هم جزیره ای در دریای سرخ به حساب می آید.
ترودو ، بچه مثبت ، از تو بعیده . مگه به آزادی انتخاب اعتقاد نداری . اگر مردم آمریکا ترامپ را خواستند ، دیگه حق اعتراض نداری . یادت باشه ، دموکراسی سوا کردنی نیست . درهمه .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
درهم باز خوبیش اینه رندومه و ممکن خوبم دربیاد! اما وقتی یه فیلتر داشته باشی که ن هرچی ادم بدردنخوره بذاری سر کار و ادم حسابی از فیلترت رد نشه اون خیلی بده!
آیا می دانستید درآمد یک قطری 15 برابر یک ایرانی و هزینه زندگی در قطر 2.5 برابر ایران است. این در حالی است که در قطر حتی خار هم از زمین شوره زار آن نمی روید باید آب آشامیدنی را از کانادا خریداری کنند.
با افتخار می گویم یک ایرانی وطن پرستم. صدها کتاب در مورد تاریخ و تمدن ایرانی خوانده ام. ویک مشت از این خاک را با کل دنیا عوض نمی کنم. این خط قرمز من است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
با افتخار اعلام می کنم چیزی از این جهان متوجه نشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
چی شد. روسیه دوباره سیلی نواخت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
ببخشید اشتباهی مثبتدادم اگر صدها کتاب خوانید باید فهمیده باشی که جاهای خوبش را روسها گرفتند ازت تهران که بگذریم تا بندر عباس بیابونه
خودتان قضاوت کنید،
آمریکا هیچگاه خلیج فارس را با واژه مجعول عربی خطاب نکرده است. هیچگاه از ادعای امارات در مورد 3 جزیره پشتیبانی نکرده. حتی بایدن در سفری که اخیراً به عربستان داشت، هیچگونه بیانیه ای همراه با اعراب علیه ایران امضا نکرد.
اما هم روسیه و هم چین بارها علیه منافع ملی ایران در خلیج فارس موضع گیری کرده اند.
پرسش این است: آمریکا دشمن است یا این 2 کشور به اصطلاح شریک استراتژیک؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی