بازدید 41048

«زیاده خواهی عربی»، «وقاحت روسی»، «انفعال ایرانی»/ همراهی تمام عیار روسیه با امارات و اعراب علیه ایران در رابطه با جزایر سه گانه

متولیان سیاست خارجی کشور باید به این پرسش پاسخ دهند، چرا به رغم اتهامات به ایران در رابطه با حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و هزینه‌هایی که در این رابطه متحمل شده ایم، همچنان با وقاحت روسی در رابطه با جزایر سه گانه روبه رو هستیم؟ دستگاه سیاست خارجی باید پاسخ دهد، بعد از تیرماه امسال که روس‌ها با امارات درباره جزایر سه گانه همراه شدند، چه اقداماتی باید انجام می‌داده و نداده اند تا بار دیگر روس‌ها به خود اجازه تکرار چنین اشتباهی را ندهند؟  
کد خبر: ۱۲۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷ 22 December 2023

«زیاده خواهی عربی»، «وقاحت روسی»، «انفعال ایرانی»/ همراهی تمام عیار روسیه با امارات و اعراب علیه ایران در رابطه با جزایر سه گانه

بین الملل تابناک: تیرماه امسال بود که در بیانیه پایانی نشست مشترک روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بیانیه ای امضا شد که در آن از تلاش‌های امارات عربی متحده برای راه‌حل مسالمت‌آمیز به منظور حل مسأله جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و یا مجامع بین‌المللی حمایت شده بود؛ اما این موضوع با واکنش گسترده نخبگان سیاسی و کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی مواجه و در نهایت منجر به احضار سفیر روسیه در ایران به وزارت امور خارجه شد.

حال روس ها بار دیگر پا را فراتر گذاشته و در ششمین نشست مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه روز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه (۲۰ دسامبر) ـ که به ریاست وزیر خارجه مراکش ناصر بوریته و با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و وزرای خارجه کشورهای عربی در مراکش برگزار شد ـ خواستار ارجاع پرونده جزایر سه گانه به محاکم بین المللی شدند و از ایران خواسته شد به مذاکره بر سر این جزایر تن دهد.

شرکت کنندگان در مجمع، راه‌های تقویت همکاری بین کشور‌های عربی و فدراسیون روسیه را در زمینه‌های مختلف بررسی کردند. آن‌ها سطح استثنایی روابط اعراب و روسیه را ستودند و در عین حال بر اهمیت ادامه هماهنگی با هدف پیشبرد روابط دوجانبه و همچنین ارتقای رشد و شکوفایی تاکید کردند.

 این نشست با بیانیه مشترکی به پایان رسید که شامل اشاره به جزایر سه گانه با استناد به بیانیه مشترک کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و روسیه ـ که در ژوئیه ۲۰۲۳ منتشر شد ـ به پایان رسید. این بیانیه از راه‌حل‌ها و ابتکارات صلح‌آمیز با هدف حل مناقشه از طریق مذاکرات دوجانبه یا دیوان بین‌المللی دادگستری، بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل، حمایت می‌کند.

واکنش وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطالب مندرج در بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی را بی‌اساس دانست و آن‌ را محکوم کرد.  

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بخشی از بیانیه ششمین نشست مجمع همکاری عرب و روسیه در مراکش، مطالب مندرج در این بیانیه در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی را بی اساس و مردود دانست و آن را محکوم کرد.  

کنعانی تاکید کرد: جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع در آب‌های نیلگون خلیج فارس، تعلق ابدی به ایران داشته و جزء جدایی‌ناپذیر سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران موضوع تمامیت ارضی و حاکمیتی خود بر جزایر سه‌گانه را قابل مذاکره و گفت‌وگو ندانسته و هر ادعایی از هر طرف در این خصوص را مردود تلقی می‌کند و به هیچ وجه از حقوق حاکمیتی و سرزمینی خود عدول نخواهد کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر سیاست تقویت روابط با همسایگان و لزوم احترام به اصل حسن همجواری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از کلیه همسایگان شمالی و جنوبی خود می‌خواهد با مدنظر قرار دادن ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه موجود در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای، در راستای تقویت مناسبات گام برداشته ‌و از طرح و تکرار برخی ادعاهای مردود اجتناب کنند. 

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت سرزمینی خود ذره‌ای تردید نخواهد داشت.

«زیاده خواهی عربی»

ادعاها درباره جزایر سه گانه از سوی امارات در حالی به اوج رسیده که این کشور توانسته است در ادامه زیاده خواهی ها خود، سایر کشورهای عربی را در قالب سازمان های منطقه ای همچون شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب را با خود همراه کند.

در واقع، امارات متحده عربی بیش از هر زمان دیگری برای همراه کردن دولت های عربی جهت تحت فشار قرار دادن ایران در موضوع غیرقابل مذاکره جزایر سه گانه، فعال شده است و از همه ابزارهای سیاسی خود در منطقه بهره برداری می کند.

«وقاحت روسی»

در سطحی دیگر، امارات متحده عربی در سال جاری توانسته است قدرت های بزرگی همچون روسیه، چین، آمریکا و ژاپن را پیرامون زیاده خواهی های مرتبط با جزایر سه گانه با خود همراه کند. 

نکته قابل توجه این که همراهی این بازیگران اثرگذار بین المللی با امارات، در چارچوب ترتیبات مشترک منطقه ای و نهادی به انجام رسیده است و این قدرت ها با حضور در نشست های مشترک عربی، بر ادعای امارات درباره جزایر سه گانه صحه گذاشته اند.

در این میان، روسیه در اقدامی کم سابقه و غیردوستانه، در چند ماه اخیر دو بار در چارچوب سازمان های منطقه ای عربی از جمله شورای همکاری خلیج فارس و مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه، با ادعاهای امارات همراه شده است که می توان آن را «وقاحت روسی» قلمداد کرد.

وقاحت از این جهت که جمهوری اسلامی ایران، یکی از معدود کشورهایی بوده که در جنگ اوکراین به حمایت نظامی-تسلیحاتی از روسیه متهم شده است و در مقابل، کشورهای عربی و از جمله امارات نه تنها اعلام بی طرفی کرده و از روسیه حمایت نکرده اند، بلکه در مواقعی در چارچوب دستورکار امنیتی غرب و آمریکا، کمک های نیز به اوکراین داشته اند.

«انفعال ایرانی»

در اینجا به انفعال دستگاه سیاست خارجی ایران می رسیم. متولیان سیاست خارجی کشور باید به این پرسش پاسخ دهند، چرا به رغم اتهامات به ایران در رابطه با حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و هزینه‌هایی که در این رابطه متحمل شده ایم، همچنان با وقاحت روسی در رابطه با جزایر سه گانه روبه رو هستیم؟ دستگاه سیاست خارجی باید پاسخ دهد،  بعد از تیرماه امسال که روس‌ها با امارات درباره جزایر سه گانه همراه شدند، چه اقداماتی باید انجام می‌داده و نداده اند تا بار دیگر روس‌ها به خود اجازه تکرار چنین اشتباهی را ندهند؟  

اینکه امارات متحده عربی در سال جاری بیش از هر زمان دیگری تلاش کرده، موضوع جزایر سه گانه را در صدر دستورکارهای سیاسی منطقه قرار دهد، تا حدود زیادی به انفعال دستگاه سیاست خارجی کشورمان مربوط می شود؛ انفعالی که منجر به همراه شدن «شرکایی» همچون روسیه و چین با ادعاهای امارات شده است.

نتیجه چنین انفعالی این بوده که روسیه و چین به این جمع بندی رسیده اند که همصدا شدن با زیاده خواهی های امارات برای آن ها هزینه ای نخواهد داشت، به ویژه برای روس ها که چنین ادراک کرده اند تحت هر شرایطی کمک های ایران را دریافت می کنند؛ حتی اگر اقدامات آن ها در مغایرت کامل با تمامیت ارضی ایران باشد!

وقت آن رسیده است که دستگاه سیاست خارجی کشور از این انفعال هزینه زا خارج شود تا هم امارات متحده عربی را در رابطه با جزایر سه گانه یک گام عقب تر براند و هم به کشورهایی همچون روسیه نشان دهد که بازی با منافع ملی و تمامیت ارضی ایران برای گرفتن امتیاز از اعراب، هزینه دارد و قابل تحمل نیست! در غیر این صورت، بعید نیست روزی همین کشورها پرونده ای برای ایران در شورای امنیت درباره جزایر سه گانه تشکیل دهند!

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۴۳
تاسف باره تاسف باره .وقتی توازون ایجاد نمی کنیم توی سیاست خارجی و تمام تخم مرغ ها را گذاشتیم توی سبد روسیه و چین باید اینچنین گستاخ بشوند .باید همین امشب از اوکراین دلجویی کنیم.وبه ژاپن چراغ سبز نشون بدیم.روسیه به ما احتیاج داره نه ما به روسب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چین هم قبلا همین کار را کرده بود.
مگر نه؟
چکار کردند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
منافع حرف اول را می زند.
ظاهرا روس ها برای جنگی که راه انداختند پول کم آوردند و چشم دوختن به کیسه عرب ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بابت چی باید از اکراین دلجویی کنیم؟!
اکراین باید از ما دلجویی کنه که همیشه حامی تحریم ایران بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بازم حمله دست جمعی غربزده ها برای زیاد نمایی . اولا روسیه غلط کرده . اما کار روسیه وقیحانه تره یا غربیها که در خیابانهایشان اجازه می دهند تو روز روشن تجزیه طلبان ایران راهپیمایی کنند . کار روسیه وقیح تره یا آمریکا که از انتشار نقشه ی ایران تجزیه شده ابایی نداره . روسیه مگه چی میگه . فوقش میگه سه تا جزیره را بدید به امارات . نظرتون راجع به آمریکا چیه که بارها ایران هفت هشت ده تکه شده را به نمایش گذاشته اند . کدام گروه تجزیه طلب در روسیه دفتر داره ؟ دفتر دستک گروه هایی که خواهان تجزیه ایران هستند را در پایتختهای غربی نمی بینید ؟ از روسیه وقیح تر اون به اصطلاح ایرانی است که دشمن اصلی رو نمی بینه .
معترض
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
امیرعبدالهی از زمان جنگ غزه و اسرائیل خیلی بیشتر از نخاله و هنیه و السنوار نگران جنگ بوده و مسائل ایران اولویت چندمه دعا کنیم جنگ تمام بشه بلکه دستگاه دیپلماسی یه وقت هم واسه مسائل کشور بزاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
وقتی جناب امیر عبداللهیان چندین سفر برای غزه انجام می‌دهند ولی برای ایران و مسائل آن هیچ قدمی بر نمی‌دارند همین‌می‌شود
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
عاقبت عشق یکطرفه این جماعت به شرقی ها و بی خردی سیاسی همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
حالا ببینیم حاج حسین در روسنامه کیهان چه موضعی می گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دبش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
جالبه غرب زده جماعت نه به پررو گری عربها کاری داره و نه به دسیسه های پشت پرده ی غرب . فقط جار می زنه که چرا روسیه چرا چین و ... با خودت چند چندی غربزده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
!؟بازم از دشمن دشمن دست برنمیدارید
مهران
| Netherlands |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
وقتی حق با اوکراین ه ما چه حق دفاع ازروسیه داریم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
معیوب مغز شرق گدا نظری نداره؟!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نکته جالب این هست که اینا انقدر به این بازی ادامه میدهند تا در یک مرجع جهانی این موضوع را مطرح و به نفع اعراب موضوع را تمام کنند بعد هم به واسطه همین دست میزارن روی جزایر که باید بدید به اعراب و انقدر این موضوع را ادامه میدهند تا به نتیجه برسند

قطعا میدانید که تصمیمات جهانی هم مثالش همین بحث هسته ای هست که ایران منع شده ولی بقیه دنیا ازاد هستن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
عزیزم اینقدر برای شما روس و چین گفتند که نمی دانی با بقیه جهان هم ارتباط داریم و دوستانت خودشان از ایران جدا کردن و تحریم کردن که کار نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ایران همباید از تمامیت ارضی اوکران حمایت کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آمار کامنتها و مثبت و منفی ها وحشتناک اختلاف دارد . چه لشکری هستید شما غرب دوستان . فقط در عجبم چرا در کف خیابان آمارها وارونه است . آره می دونم آرزوتون اینه که ای کاش میشد کف خیابانها را هم با آدمهای فیک مثل اکانتهای فیک ، پر کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
متخصص مغز و همفکراش بعد از خوندن این خبر : عقلمون؟؟؟؟!!!به این چیزا قد نمیده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
روسیه همیشه در طول تاریخ از پشت خنجر زده به ما چیز عجیبی نیست. مرگ بر روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
روسیه پشتش به ماست
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
قاتل سردار سلیمانی قهرمان نه ترامپ بلکه پوتین بود
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بحث طرفداری از غرب یا شرق نیست.اگر ما ضعیف بشویم حتی همین سوریه و عمان هم با ما دشمن می شوند.منظورمن دفاع از غرب نیست .بلکه عقلانیت برای بدست آوردن منافع بیشتر برای کشوره.کاری که ترکیه وهند ...دارند انجام میدن.صادرات ترکیه به روسیه امسال ۲۰ میلیارد دلار بود ما ۵ میلیارد.زمان هزینه دادن ما دوست روسیه هستیم زمان سود و منافع امارات وترکیه میشوند دوست روسیه.الان آمریکا و روسیه توی شرایط خوبی نیستن باید ما سیاستمدارانه بیشترین منافع را بدست بیاریم .دور از شعارهای دهن پرکن
بخدا آخرش میدن بره.حالا ببینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مثل دریافت خسارت جنگ از عراق، ماستمالی میشه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خوب دیگه به مبارکی و میمنت جزیره ها هم‌ رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
شرق گداها الان شروع میکنن ماله کشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مگه پادشاهی است که بدهد برود .
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ایران باید با تمام قوا از اکراین حمایت نظامی کند و برای انها همه گونه سلاح و پهباد و موشک بفرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
از اوکراین حمایت شود که نقشه خاورمیانه بزرگ اجرا شود؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
پس گرفتن بحرین و سرزمینهای ترکمانچای را پیگیری کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تا حکومت قوی هست هیچی داده نمی شود و در ایران شرق گدا هم نداریم برعکس غرب گدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ناشناس 11:26
اوکراین چه ربطی به خاورمیانه بزرگ داره
چرا هذیان میگی
فقط بلدی اراجیفی که به خوردتون دادند رو تکرار کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
امریکا در اوکراین انقلاب رنگی کرد و باعث حمله روسیه شد و موفق شود راحت تر می آید سر وقت خاورمیانه برای نقشه خاورمیانه بزرگ که تجزیه کشورها هست
شرق گدا و حزب توده جواب دهند. ایا امریکا تا به حال چنین درخواستی با هکاری اعراب تا حالا از ما دأشت یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بالا روندگان‌از دیوار سفارت ها کجا هستند؟ نمی خواهید از دیوار سفارت روس بالا بروید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چند دقیقه بعد متخصص مغز میاد علیه شما تئوری صادر میکنه در حمایت از توده ای های وطن فروش کثیف. یعنی آدم چقدر ذلیل میشه که توده ای و شرقگدا باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آیا تصویر نقشۀ تجزیه شده ایران در وزارت خارجۀ آمریکا است یا روسیه ؟ غربگدا جواب ندهد . حوصلۀ چرت و پرت شنیدن نداریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
باز اسم روسیه آمد و مقاله نویسی خاص برای آن و غرب گداها جولان

جهت اطلاع شما این بیانیه ها همیشه هست و ربطی به کشورهای دیگر که مهمان آن هستند ندارد خواه روسیه باشد خواه ژاپن خواه چین خواه آمریکا خواه ژاپن و....

به جای این حرف ها ادعای مالکیت خود امارات کنید چه توسط شما و چه مقامات که بر اساس تاریخ هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
در هر سه جزیره باید چند صد هزار ایرانی رو ساکن کرد تا دیگه نتونن غلطی بکنن.
دولت باید زودتر اقدام کنه و برنامه افزایش جمعیت در این سه جزیره رو انجام بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اصولا شرقگدا معنایی نداره چون هیچکس عاشق پناهنده شدن به شرق و جمع کردن زباله هاشون و شستن توالت هاشون برای ارتزاق نیست، کاری که شما عشاق غرب میکنید
روسیه هیچ وقت شریک برابر نمیدونه ایران رو بعد از شروع جنگ با اوکراین هم دردسر این پهبادها به ایران رسید ولی پول روسها رفت تو ترکیه و امارات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
شریک برابر؟!
حتی شریک نابرابر هم نمی دونه. ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
باید جزایر بوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک رو پر از جمعیت ایرانی کرد و این جزایر رو مسکونی کرد بیش از پیش باید مسکونی بشه.حتی شده امتیاز بدن که ایرانی ها برن ساکن این جزایر بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تابناک با این تیتر هیجانی شاید میخوای چای دبش فراموش بشه
که پوتبن تا دم در دنبال رئیسی اومده و الان خونه یکی هستیم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
البته پوتین ایران رو لز خودش میدونه به حرفاش. در دیدار با رئیسی در مورد پرواز از آسمان ایران دقت بفرمایید.
نگو "وقاحت روسی"! یه عده بهشون برمیخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
عالیجناب پوتین! خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تاریخ جدا شدن بحرین و جزایر 3گانه را مطالعه کن که چطور شاه به جدا شدن بحرین رسمیت داد ولی این رسمیت را برای جزایر 3گانه نگرفت
باز بچسبید به این پوتین
پاسخ ها
مهران
| Netherlands |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اولین بیل خاک رو روسیه روی گور شما خواهد ریخت ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تو هم بچسب به آمریکا و انگلیس که باعث و بانی این فتنه ها هستند
متاسفانه دستگاه دیپلماسی خارجی تمام توحه خود را به نواحی خاصی مترکز کرده و افراط و تفریط دارد
متحد بودن ما با چین و روسیه ظاهرا برای این دو کشور ارزش زیادی ندارد . وقتی کار این دو کشور به حمایت از تجزیه کشور می رسد بنظر باید فهمید که ریل گذاری این سیاست اشتباه است بالاخص که دو روز قبل تفاهمنامه با روسیه امضا شده است
این گستاخی چه معنی دارد....معلوم است یک جای کار می لنگد.... این دو کشور معنی اتحاد با ایران را درست متوجه نیستند. وزارت امور خارجه ما هم درست متوجه نیست که کار به اینجا رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اینکه ایران متحد چین و روسیه است حاصل توهمات حضرات داخلی است. روسیه و چین هیچوقت ایران را متحد خود ندانستند. با سیاست های اشتباه خارجی ایران، نهایتش یا ایران پیاده نظام برای نیروهای روسی بوده یا بدون اختیار و یا از سر کج فهمی برخی شریک در کشتار ملت اوکراینی شده که هیچگونه سابقه عداوت تاریخی با آنها ها نداریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
معنی تفاهم‌نامه اتحاد با ایران نیست سوء استفاده از ثروت های طبیعی ایران است.
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
جالب اینه تو تمام بحران‌ها ملی از جمله جنگ ۸ساله و تایید قطعنامه های تحریمی و حالا تاریخ رو بذاریم کنار همیشه روس‌ها لگد خودشون رو به ما زدن و الان داریم تو جنگ روسیه و اوکراین آرزو میکنیم اوکراین نابود بشه
و جالب اینکه همین اوکراین از مهمترین شرکای تجاری ما بخصوص در تامین کالاهای اساسی بوده و در زمان زلزله بم رکورد بالاترین پروازهای کمکی به مردم بم رو با ۲۸پرواز شکست
وزارت امورخارجه دست اصلاح طلب هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آره تو راست میگی :)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آره. کلا همه چیز تا آخر 1404 تقصیر روحانی و اصلاحات.
تا همین دیروز از دستاوردهای دیپلماسی وزارت خارجه رییسی و رابطه با عربستان حرف می زدید حالا که کار خراب شد وزارت خارجه اصلاح طلب شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اصلا بگو کل دولت درس اصلاح طلب هاست ببخاطر همین فساد و تورم و دروغ گویی هست

بزن ساندیس رو
ناشناس
| Germany |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اینقدر ساندیس غنی شده و چای دبش نخور
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
من نمي دانستم اميرعبدالهيان از اصلاح طلبها هستند! حداقل بهش زبان انگليسي ياد مي دادند كه ابرويشان نرود
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خجالت نمی کشی؟ شما شرق پرست ها عرق ملی ندارید
حالا که آشکارا با خیانت روسیه مواجه شده اید، سعی در فرافکنی دارید و باز هم دیواری کوتاهتر از اصلاح طلب ها پیدا نکردید تا گستاخی روسیه را هم به گردن آنها بیندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مگر دوستان غرب وطن پرستی هم می دانند؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آره دقیقا مثل عقل تو که توی جیب اصلاح طلبهاست
زیاده خواهی عربی ، وقاحت روسی....
تابناک جان و سایر سیاستمداران ..‌‌.‌.
علارغم ادعای بصیرت و آگاهی ، خدمتتون عارضم که دقیقا چهار صد سال از بصیرت و آگاهی مردم عقبید . شایدم بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تابناک بهتره به تاریخ این جزایر وبجرین توجه بده
انگیس بحرین را در زمان شاه و با تایید ایران جدا کرد و ایران جزایر 3گانه را گرفت که هیچوقت رسمیت نیافت و بقیه ماجرا
شرق گداها و روس گداها تحویل بگیرند
بفرمایید ببینم دلیل بتراشید توجیه کنید منتظریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
عربها بدون تحریک آمریکا هیچ عملی انجام نمیدهند غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
شرق گدا یعنی چی؟ یعنی مثل غربگداها دوست دارن برن روسیه گارسونی کنن و توالت بشورن که پناهندگی بگیرن از روسیه؟ خخخخ غربگدای بیچاره بسوز خخخ
عوضش رئیسی تو کرملین نماز خونده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
پیروزی خیره کننده ما در روابط بین المللی
دستاورد سفرهای مجلس و دولت انقلابی و جهادی
مسئولان ایران وقتش نرسیده که تجاوز روسیه به تمامیت ارضی کشور دیگر رو محکوم کنین؟!
به هوش باشید که مردم رفتار شما مسئولین رو میبینن مواظب باشید ... پدرمان ما با دست خالی به جنگ بعثی ها رفتند تا کسی نگاه چپ به تمامیت ارضی کشورمان نداشته باشه
پاسخ ها
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
برادرم منم پدرم و عموها و دایی ها یم جانباز هستند ، اگر آن جوانهای پرپر شده زمان جنگ الان بودند مگر ا برخی مسئولین جرأت میکردند اینجوری با تمامیت ارضی که از ناموس آدم هم مهمتره بازی کنند ؟!
آقای رئیسی دوباره نمیخوای بری روسیه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خواستنش را که همیشه می خواهد. تازه اگر با او بود ترجیح می داد نمازش را در کرملین کامل بخواند، نه شکسته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
احضار بشه فوری میره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مسافرت خوبه چرا نره؟
ای شرقگداها ! ای دلواپسان ! ای متخصص مغز ! ای کفن پوشان ! کجا هستید؟ مگر نمی بینید که این روسهای نامرد مجددا به ما خنجر زدند و بطور عیان حاکمیت ما بر سه جزیره را به زیر سوال بردند؟ مگر نمی بینید که دوباره ما را به عربها فروختند؟ مگر نمی بینید که لاوروف با آن لبخند شیطانی خود، ایران را به تمسخر گرفته است؟ پس چرا مُهر سکوت به لب زده و هیچ کامنتی بر علیه ساکنان کمونیست کاخ کرملین نمی نوبسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آن کسی که هروز می نوشت با افتخار ارزشی هستم کجا رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
09:08
رفته از باغچه های کرملین گل بچینه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
همین دوربراست و یک سطری هم نوشته یک کمرنگشو خورده
اگر مسولی در کشور بی غیرت است ، دلیلی بر عقب نشینی یا بی توجهی در مقابل زور گویی های دشمنان نیست.
ما ملت بزرگ ایران عزیزمان تا پای جان از تمامیت ارضی ، از خاک پاک وطنمان دفاع می‌کنیم
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دکتر آیت الله فعلا مشغول ایرانگردی هستن تا ببینیم بعد از فراغت اینو چطور به قطار پیشرفت ربط میدن و جز افتخارت و دستاوردها محسوب میکنن
به نظر من باید انصاف داشت و زیاده از حد بر برادران روسی ایراد نگرفت، چرا که در سفر اخیر رییس جمهور محبوب ما به مسکو، به او ناهار دادند و با اتوموبیل متعلق به کاخ کرملین، ایشان را به فرودگاه رساندند تا سید محرومان مجبور نشود که با شکم گرسنه و با تاکسی به فرودگاه مسکو بیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تاكسي هم نبود اسنپ بود
کی جرات داره به روسیه بگه تو بجای شما!!!!
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
محمد جواد ظریف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
زمان روحانی
وقتی پوتین میومد تهران
روحانی و لاریجانی پیشوازشم نمیرفتن?
نی ناش ناش....
پوتین آشغال و کثافت بداند که ما ایرانیان با قطره قطره خون خود از مالکیت قانونی ایران بر جزایر ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب کوچک دفاع خواهیم کرد
پاسخ ها
فیروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ما ایرانی‌ها حتی نمیتونیم بابت اختلاسهای نجومی اعتراض کنیم و الان دیگه هرروز تو صف مرغ دولتی وگوشت منجمد هستیم
خب سفیر روسیه و امارات رو بخواهید و بهش تذکر بدید...این بیانیه ها به درد نمیخوره

در ثانی، روسیه کارخانه ی پهباد ایران رو در روسیه دایر کرد و تا حالا هم هیچ سوخو ۳۵ ای به شما نداده، در واقع خرش از پل گذشته و نیازی به شما نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
سوخو هاش دوزار نمی ارزه.اگر خوب بود ازش توی اوکراین استفاده میکرد و پای ما را به جنگ اوکراین باز نمی کرد.این پهپادها برای دفاع کشور خودمان است و نباید به جنگ اوکراین بروند.
آقای لاوروف با این موضعگیری خود، بطور غیر مستقیم مراتب تشکر روسیه از ایران بابت تحویل پهبادها را اظهار نمود
زمان آن فرا رسیده است که شریعتمداری تنگه هرمز را ببندد تا پاسخ دندان شکنی به وقاحت روسها داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نمیتونه دهن خودش را ببنده، میخواد تنگه هرمز را ببنده
وقاحت روسها مربوط به امروز ودیروز نیست.تاریخی ست.اما انفعال دولت ودستگاه دیپلوماسی ایران حیرت آور و... است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چه توقعات بیجایی داری اونهم تو این موقعیت خطیر جنگ اسرائيل و غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
انفعال دیپلماسی هم اتفاقا تکرار تاریخ قجری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
روسها کی وقیح نبودند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دقیقا تاریخ قجری
دقیقا تاریخ قجری
من نمی فهمم چرا ایران اینقدر منفعلانه در مقابل خیانت روسها عمل میکند؟ آیا نباید سفیر آنها را از ایران اخراج نمود؟
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
از دست این مسئولین بی مسئولیت که کاری بر نمیاد ، بیایین مردانه خودمون تاریحی را تعیین کنیم وجلوی لانه جاسوسی روسیه تجمع کنیم وخواستار اخراج سفیر روسیه شویم.
امارات خیلی .... خورده و
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خیلی جوش نزن و جو نگیردت .
چیش به تو میرسه از مالکیت جزایر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
امارات بسیار بسیار ..خورده
و عجیب اینکه همچنان روسیه و اعراب را بهترین دوستان خود میدونن یه عده .تا کی این مردم باید چوب بخورند بخاطر نابلدی سیاسی یه عده به اصطلاح رجال مملکت
اینطوری نگیدبه آقای رئیسی بر میخوره.کلی زحمت کشیده توکرملین واسه خودش نماز خونه درست کرده.
ظریف ، بخوبی روسها را شناخت و‌برای همین عذرش را خواستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ظریف یک موجود نان به نرخ روز خور است و او نیز به مانند بقیه صرفا یک تدارکاتچی است
یکی از کاربران از خودش پرسیده دلیل اینکه ایران مخالف ارجاع این پرونده به محافل بین المللی چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چون محافل بین المللی و قانونی ، جزایر رو جزء لابنفک اونا میدونن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چی میگی عزیزم. من مخالف این دولتم اما مگر خاک ادم سرزمینمون رو ب دادگاه ببریم؟؟؟ تو حاظری مثلا همسایه ت بگه خونه ت ک هزار سال داری مال منه بیا بریم دادگاه که اونجا هم با پارتی و لابی گری صدها کار کنن. اگر اینطوره مثلا ما هم بگیم خاک روسیه رو ببریم دادگاه بین المللی مگهرمیشه مگه داریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اینکار یعنی پذیرش ادعای امارات که مالکیت جزایر سه گانه مشخص نیست
تابناک تو با چه جرائتی مخالف سیاست اصولی "نگاه به شرق" تیتر و خبر می زنی؟
اگه ذره ای غیرت بود، سفیر روسیه باید بلافاصله اخراج می شد
رسما علیه خاکمون حرف می زنن و فقط محکوم می کنند
خدا قوت با این روش مملکت داریتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
هیسسس!
به برخی ها بر می خوره!
در دو حالت بعد از خوندن اون بیانیه کذایی خونت به جوش نمیاد؛
یا ایرانی نیستی یا بی غیرتی تمام وجودت رو گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
یا اینکه ساندیس روسی خوردی
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
از موقعی این تیتر و متن را خوانده ام فشار خونم رفته بالا با همه چی کنار آمدیم وطنمان را نمیگذاریم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
وقتی مملکت مال حزب لاتی هاست ما ملت ایران چرا جوش بزنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تو اگر ایرانی هستی رفتی ترکیه چکار؟ برگرد ایران دیگه ، یا توام مثل مجری های منوتو روزا فرمان اعتراض برای مردم داخل کشور صادر میکنید و شبا در کاباره مستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
یا اینکه یه چایی دبش خورده باشی
وقاحت و زیاده خواهی در کار نیست. حتما جزیره ها به امارات تعلق دارن که همه دنیا طرف امارات رو گرفتن. در ثانی برای اینکه این جزیره ها اباد بشن باید جزیره ها دست اماراتی ها باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چرا خود دولت ایران زمینهای این جزایر را در اختیار ایرانیان قرار نداد تا بروند آنجا و خانه بسازند ؟
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
پس زودتر برو توی جزایر زمین بخر تا گرون بشه?
ناشناس
| Denmark |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
این هم از مادر عروس از باکو!
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ممنونم برادر ازت ، عقده زندگی در امارات داری شماره کارت بده بالاخره همه هموطن هات پولی از شکم زن و بچه شان میزنند بهت میدهند برو خودت زندگی مرفه ای داشته باش ولی مملکت و ناموست را اینقدر راحت بزفروش نکن
اگر در خصوص تجاوز روسیه به اوکراین واکنش نشان می دادیم و دست درازی به خاک دیگران را توجیه نمی کردیم خرس قهوه ای اینگونه زنجیر پاره نمی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اتفاقا گفتیم کار خوبی کردید که جلو امریکا را گرفتید.
Mohammad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دقیقا ، هنوزم آمریکا از روسیه برای ما کم خطر تر است مگر آذربایجان عزیز را همین آمریکا با تهدید از استالین کافر نگرفت و پس نداد ؟! من کرمان ام ولی همه ایران و ایرانی ها را عاشقانه دوست دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آفرین
کاملا صحیح و منطقی
عاقبت رفاقت و یادگاری نوشتن روی دیوار پوتین
پوتین سوراخ است
بسمه تعالی
شما فقط کامنت های مغرضانه و اقلیتی که با شما هم نظر هستند می گذارید دنبال چی می گردید موضعتون را مشخص کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ببینم همین نظر رو میتونی تو خبرگزاری فارس و جوان بزنی و منعکس بشه؟
آنچه دکتر ظریف در خشت خام دیده بود حالا هویدا شده است. کجایی مرد که ببینی سیاست خارجه دست چه کسانی افتاده. کمترین اقدام رییسی عذرخواهی از ملت. جواب دندان شکن به روسیه با محکوم کردن تجاوزش به اکراین و برکناری وزیر امور خارجه اش است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تنهانیازبه دکترطریف نبودکه عاقبت دوستی باروسیه را درخشت خام ببیند هرکس اندکی تاریخ معاصرایران وارتباط آن باجهان رامطالعه کرده بودوتحت تاثیرتبلیغات خارجی قرارنداشت میدانست که دوستی روسیه باهیج کشوری دوام نمیآورد بخصوص کشورما که خیلی امتیازاتی که لازم نبودبدهیم را خودمان پیشدستی کرده به آنها دادیم قبل ازاینکه طلب کنند والبته اینهم پاداشمان
اینهایی که این همه به روسیه حمله کردند
در قبال تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و غرب هم اینقدر فعال هستند
فکر نکنم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مشکل اینه ک امریکا رو دشمن میدونید و هر روز مرگ بر امریکا. اما روسیه که دوست جون جونی اقایون هست اینکارو کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
کی امریکا بارگاه امام رضا را به توپ بسته ویا خاک وطنمو اشغال کرده؟بیشرف تر وحرامزاده تر از روس وچین وجود ندارد ...متاسفانه مسئولان حافظه شون را از دست دادند ....چرا عاشق روسیه هستند خدا داند
آرزوی روسیه از قبل از زمان لنین تا لنین و تا پوتین اشغال ایران .و رسیدن به آبهای خلیج فارس بوده است تا با اعراب هم مرز شوند خوب روسیه دارد مقدمات این کار را آماده می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ارزو به دل بمانند ..اگه مسئولان کمی غیرت به خرج دهند
پول پهپاد هارو یکجا باهمون حساب کردن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دقیقاً. شاید درس عبرتی باشد برای انانی که با عالیجناب پوتین مصافحه می کنند
دهان گشاد پوتین و لاوروف را ببندید. دهانشان را با گچ ببندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چشم شما گچ رو تهیه کن ....
روسیه بر اساس منافع خودش حرکت میکند. ایران خودش را تو بن بست گذاشته و روسیه و چین به خوبی از این ضعف ایران اگاه و از ان به خوبی بهره برداری میکنند. سیاست ما در قبال غرب بایستی تغییر کند. تعامل با دنیا!! برای اون بالطبع هزینه هم باید کرد. فقط کافی است سبک و سنگینی کرد. کاری کارستان که منافع ایران را تامین کند.
کشور پلاستیکی امارات که بخشی از بدوی نشین ایران بزرگ بوده باید به سرزمین مادری برگردد اگر پهلوی بی لیاقت بحرین را هبه نمی‌کرد امروز اینها هوا برشان نمی‌داشت. البته روسیه در شرایط فعلی که در آن گرفتار است دنبال منابع مالی برای جنگ خود در اوکراین و یار گیری از اعراب حاشیه خلیج فارس است. ضمن اینکه نباید زیاد جدی بگیریم عقل سلیم حکم میکنید همه تخم مرغ هایمان را در یک سبد نگذاریم . درست است که اتحاد شوروی از هم پاشیده اما تمام سیاست هایش یکجا در روسیه جمع است و گاها به کار گرفته می‌شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نه امارات پلاستیکی هست ونه عربستان گاوشیرده غربی ها مردم درامارات وعربستان دررفاه کاملند وهیج ارزوئی جز پیشرفت کشورشان ندارند ودردنیاهم جزو اولین ها ازنظر رشد اقتصادی واعتباربین المللی هستند مدیرانشان هم ازاحترام ویژه ای هم بین سران شرق وهم غرب برخوردارند که حتی دوستی ماراباخودشان بخاطر منافع آنها خدشه دارمیکنند باید منصفانه قضاوت کرد ونه الکی
نومبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
سید اسمون ریسمون نباف توام داری الان رو خیانت های روس ماله میکشی
فکر کردیم با نماز خواندن در کرملین کار تمام شد و روسیه در مشت ماست !
سلام. تنها دلیل کوتاه آمدن ایران، نیاز به حق وتوی روسیه و چین هست... تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
که اونم وتو نمی کنه
ما ایرانی‌ها در طول تاریخ از ساده لوحی و خوش خیالی خود آنقدر ضربه خورده ایم که نگو
عکس العمل سطوح عالی مملکت با آدم‌های معمولی مثل ما هیچ فرقی نداره ، ما هم حرف میزنیم اونها هم فقط حرف میزنن ، همه تو موارد مثل این فقط بهم نگاه می‌کنیم و شرمنده ایم ،همین ،
روسیه از ایران به دلیل عدم تحویل موشک بالستیک از سوی ایران برای جنگ اوکراین دلخور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
......... به
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
به درک که دلخوره
ناشناس
| Portugal |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بقول مموتی اب بریزه اونجا که میسوزه
وزارت امور خارجه تعطیله...
«...تا بار دیگر روس ها به خود اجازه تکرار چنین اشتباهی را ندهند؟»

اشتباهی در کار نیست، عزیزم. روس ها کاملاً عامدانه و آگاهانه این کار را می کنند.
ایران فقط یک راه دارد و آن اینکه کم کم شروع کند به ادعای مالکیت برای بحرین ! فقط باید حمله را با حمله پاسخ داد وگرنه با حرکت دفاعی آنها دست بردار نیستند ! ایران باید با قاطعیت هر از چندگاهی برای بحرین ادعای مالکیت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
حتی مردم تهران، ارزئو دارند کاش توی یکی از روستاهای بحرین زندگی ، میکردند، حالا تو میخوای بحرین را به ایران الحاق کنی؟؟؟؟؟
«متولیان سیاست خارجی کشور باید به این سوال پاسخ دهند...»

اگر منظورتان مقامات وزارت خارجه است، باید گفت که وزارت خارجه ایران هیچوقت در تصمیم گیری در باره روابط خارجی کشور کوچکترین نقشی نداشته است و صرفاً مجری دستوراتی بوده که از بالا به آنها ابلاغ می شود.
قابل توجه حاج حسین و بر و بچ کیهان .
حالا اینو چطور میخواهید ماله بکشید . مادباید پهپاد و موشکهای نقطه زن به اکراین بفروشیم کاری که ترکیه دارد میکند و احترامش هم بیشتر است
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
آیا بچه‌های خودسر، جرات دارند که از دیوار سفارت روسیه و چین هم خودسرانه بالا بروند؟!
مرگ بر روسیه و ..
تا امیر عبداللهیان هست اوضاع همینه و بدتر هم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
تا دولت زبون بی پشتوانه هست اوضاع همینه و بدتر هم میشه
تابناک، از بقیه سایت های ارزشی یاد بگیر که یا این خبر را کلاً منتشر نکردند و یا خیلی سریع و سطحی از کنار آن گذشتند.
یکی به این روسیه بگه خارک و سه جزیره مال ماست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دمت گرم،باحال بود
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
افرين
از ادبياتت خوشم مياد
تظاهرات علیه روسیه باید برگزار بشه
اونی بود که عاشق پوتین بود و هی پوتین پوتین می‌کرد

بیاد حالا بگه پوتین خیلی آقاست و ...
تاریخ روابط ایران و روسیه که مشخصه. جدا کردن چند استان ایران در عصر قاجار، تلاش برای جدا کردن آذربایجان و کردستان و گیلان در عصر پهلوی (که موفق نشد) و.... اینها را به متوهمانی بگویید که بدون کوچکترین اطلاعی از تاریخ و حتی توجه به منافع ملی اختیار دار کشور شدند و با تصمیمات اشتباه خود کاری کردند که روسیه در مواجه با موضوع به سمت امارات غش می کند و باز همین ناآگاهان داخلی از روسیه به عنوان متحد انتظار شفا هم دارند!
همین روزا تو شورای امنیت جلسه میذارن و به راحتی سه جزیره رو میدن امارات بدون یک رای مخالف اون موقع یا باید با کل دنیا بجنگی یا با سلام و صلوات این سه جزیره رو بزنی به نام امارات مطمنن شما کل ایران رو بخاطر سه جزیره از دست نمیدی از الان این سه جزیره رو از دست رفته قلمداد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
بیخود کردید. این حرفها چیه میزنید. اگه یک ماشین قراضه تون رو یکی میخواست ازتون بگیره به در و دیوار میکوبین که از دستتون نره بعد در مورد خاک کشور همینطور راحت میگین از دست رفت قلمداد کنین؟ مگه کسی مجبورتون کرده بیاین اینجا حرف بزنین وقتی یک ذره عرق وطن ندارین یا ترسو و بی عرضه هستین این خاک ماست مال ماست ناموس و شرف ماست مگه کشور ما مثل بقیه جعلی و اشغالی و برساخته است
که هر تیکه شو بدیم بره؟
از همین امروز پهپادهای شاهد را به اکراین صادر کنید تا روسیه حساب کار بیاد دستش.
شاه این سه جزیره رو گرفت و یجورایی بحرین رو داد اینارو گرفت وگرنه از اولش مال امارات بودن که شماهام نتونستین نگهش دارید دیگه روسیه چین هم گفتن این مال امارات هست کافیه یک جلسه تو شورای امنیت تشکیل بدن و اینو بدن امارات دیگه نه از وتو روسیه چین خبری هست نه حتی یک مخالف داره اون موقع باید با تعظیم تحویل امارات بدی وقتی بعد ۴۰ سال این جزیره ها برهوت نگه داشتی اینا اگه مال امارات بود الان زیباترین برجا و مکان تفریحی بود لیاقت داشتن اینارو نداشتی حداقل ابادش میکردی تا طرف چشم روش نداشته باشه نه یک خاک خشکی و خالی از سکنه نگهش داری بعد ۴۰ سال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
از اولش مال امارات بود؟! کدوم اول.؟ همون اول که هنوز تاسیسش نکرده بودن و انگلیس بعد از جدا کردن بحرین از
ایران ، تشکیلش داد؟
ایران باید فی الفور کمک تسلیحاتی و پهبادی به اوکراین بکنه تا هم پوزه روسیه و چین به خاک مالیده بشه هم از مواهب این عمل از جناج غرب بهره مند بشه در هر صورت ما نیاز به حمایت کشورهای غربی جهت برداشتن فشار از روی کشور و مردم داریم البته جرات میخواهد که بعید است این جماعت داشته باشند انتخابات پرشور میخواهید این راهش است
سیاست ایران باید متوازن باشه رابطه با آمریکا وغرب وشرق در عیر اینصورت ضرر می کنیم
شرق گداها :اشکالی نداره روسیه طرف ماست
تجویز :نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی
خانم حجابت رو رعایت کن
چرا ایران در برابر زیاده خواهی امارات منفعل هست؟
مگه بهشون بدهکار هستید؟؟
اگه زیاده خواهی شون رو بر مبنای تاریخ قرار میدن خب قبول اما تاریخ رو ببریم دورتر تا همه امارات و همه کشورهای پیرامون خلیج فارس بشن بخشی از ایران؟؟
چرا وزارت خارجه یکبار در پاسخ به قطعنامه ها و رجزخوانی های ضد ایرانی نمیگه اگه مبنای تاریخی رو ملاک قرار میدین همه شماها بخشی از ایران باید بشید تا و دیگه حرفی نزنن؟؟؟؟؟
همزمان با خیانت روس ها، اتاق اصناف مشهد برگزاری هر گونه مراسم یلدا را ممنوع اعلام کرد. رابطه بین‌ سیاست های داخلی و خارجی اقای رییس جمهور و پدرزن‌ گرامی را پیدا کنید.
در اینده روسیه حتما ایران را با غرب مامله میکند در جنگ اکراین ! مسولین هم فقط نقد کنید و شعاربرای مصرف داخلی دهید! افسوس . که همیشه مرغ یک پا دارد برای شما. جامعه نگران اینده است . یک بار جواب قاطع به روسیه وامارات بدهید دلواپسان خوابند! به عنوان یک ایرانی از این همه انفعال و شعارتوخالی خسته ام. تمام موضوعات نشانگر این است هدف اصلی تمام درگیریها ایران است و اگر فکری برای توازن بین غرب و شرق هرچه سریعتر نشوید ! فردا دیر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
روسیه به گور پدر نداشته اش میخنده ...مگه ارث پدر اش است؟
نون خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
روسیه با تمام مشکلاتش با غرب راه اقتصادی را قطع نکردند برخلاف کشور ما بلدن یک طرف را بچسبن
عمیر عبدول لایی آن نمیخواد هشدار بده به پوتین
به خاطر این که به حضرات سوخو بدهند!!! !! شرمتان باد
مرگ بر روسیه
مذاکرات هر چه سریعتر اغاز بشه
تنها کشوری در دنیا که خلیج فارس را خلیج فارس صدا میزند ؛ اسرائیل است
سیاست مضحک یعنی همین برای فرار از مار پناه ببریم به افعی .
وقیح تر از روسیه که جزء ذات اوست ما هستیم که دل به این کشورها بسته ایم . روسیه منافع خود را در جنوب خلیج فارس جستجو می کند .
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
درود بر شما.
صرف نظر از اینکه اون ۳ تا جزیره مال کیه ، روسیه خیلی بد ذاته و فقط در فکر دوشیدنه
شعار ملت ما
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
ملت دیگه حوصله شعارهای پوچ مرگ بر این و آن را ندارند خودتان شعار بدهید.
وقتی دندون یوز ایرانی توسط غرب کشیده شده و شرق میدونه بازگشت به غرب ایران فعلا غیر ممکنه و هیچ خطری براشون نداره که هبچ تازه داوطلبانه در جهت منافع شرق حرکت می کنه معلومه که از این کارها می کنه تازه دوروز دیگه باز بدون دعوت میریم کرملین تا فعال بودن دیپلماسی خودمون رو نشوبدیم و بگیم در جهان منزوی نیستیم
از اول گفتن كه سياست ، پدر و مادر نداره

منتها اين درس را ما خوب ياد نگرفتيم . نبايد ديگران را براي در پيش گرفتن چنين رويكردهايي ( كه قابل پيش بيني هم بود ) سرزنش كرد ، بلكه بايد يك تلنگري به خودمون بزنيم تا از خواب خوشخيالي بيدار بشيم !
روس غلط کرد با هفت پشتش!! امارات با این ادعا داره روی بودن و نبودن خودش قمار میکنه!!
ایران باید صریحا بگه این ادعاها اگر از امارات تکرار بشه در حکم اعلام جنگ هست. در عین حال، این جزایر باید به مراکز نظامی تجاری و گردشگری تبدیل بشن. درباره جزایر ایرانی که اشغال شده امارات هست باید باب بحث باز بشه
خوش به حالتون
یک پرسش از روس دوست های ایران:
در طول تاریخ، لطمه و ضرر و زیانی که آمریکا به ایران زد بیشتر هست یا ضرر و زیان و لطمه ای که روس ها به ایران زدن؟؟
حتما در همین سطح و بیشتر روسها پاسخ دریافت خواهند کرد، مساله عجیب ذوق مرگ شدن شما دوستانی است که تا همین پارسال همصدا با کومله ، ندای زن زندگی میدادید و میفرمودین حالا اشکال نداره کومله دنبال تجزیه ایران هست. ایران عزیز، هیچ زمانی گستاخی رو تحمل نکرده و نخواهد کرد، نویسنده مغرضانه اشاره ای به حمایت ایران از حاکمیت ژاپن بر جزایر مورد مناقشه با روسیه، بعد از بیانیه پیشین روسیه نکرده. منفعل نبوده و نیستیم‌. این اداهای عجیب هم به بعضی از شما دوستان نمیاد و فقط به دنبال تسویه حساب سیاسی هستید.
الحمدلله ایران چنان قدرتمنده که ذره ای مهم نیست که چی بگن ،اصلا هرچی میخوان بگن ،
متخصص بیمغز شرق گدا به بخش زایمان
روسیه پلید می خواد ایران را با آذربایجان و امارات درگیر جنگ کنه. تا خودش و اسراییل از فشار جهانی خلاص بشن.
باید به اوکراین پهپاد بدیم تا روسها مجبور بشن ۴ دست و پا خاک اوکراین رو ترک کنند
روسیه را ولش کنی سند میاره که بندر گمبرون مال پرتغالیهاست. و قشم و کیش طبق وصیت پتر صغیر مال مسکو هست.
تلاش میکنه کاری را که زمان جنگ جهانی نتونست انجام بده(جدا کردن آذربایجان و زنجان و همدان) الان به واسطه علیف انجام بده.
خیلی دلم می خواد اظهار نظر کنم ولی در شرایط فعلی فقط فحش های ... و کش دار به ذهنم میاد که نثار روسها کنم
حالم که بهتر شد اظهار نظر می کنم
بابا مردم هر روز اینجا خودشان می کشند می گویند روسیه قابل اعتماد نیست گذشته وحال و اینده هم ندارد باز یک عده ای سنگ پوتین به سینه می زنند بیاید تا دیر نشده در سیاست خارجی باز نگری شود مواردی که مانع اتخاذ اصولی ومتوازن با کشورهای غربی وامریکا گردیده برطرف شود من باز تکر ار می کنم روسیه نمی خواست برجام پا بگیرد برای همین پوتین با ترامپ در این مورد بد وبستان کردند
رژیم دیکتاتور و اشغالگر روسیه
سفیر روسیه این کامنت را به پوتین منتقل کند که ؛

ملت و مردم فهیم ایران کشور روسیه را خبیث و بدذات و دشمن منافع کشورش میداند
تیتر نا امید کننده و غیر منصفانه ای بود
بسیجی ها کجان؟لابد رفتن غزه یا روسیه.ازشون خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
کجایند ارزشی ها؟
به حضرت عباس شانس اووردیم آمریکا هست .
اگر آمریکا نبود ؛ روسیه ایران رو غارت و چپاول میکرد و درسته قورت میداد
حالا که میشینم و فکر میکنم میبینم این چماق کدخدا نعمتی است برای همه دنیا .
مستدام باد چماق کدخدای عالم بر سر چین و روسیه
خیلی هم درد داره به کسی امیدداشته باشی که همش نارومیزنه بهت؛واقعا ملت بدبختی هستیم؛
ضربه ایکه ایران در طول تاریخ از شرق خورده به مراتب بیشتر از غرب بوده
مدیران بی سواد ناکارامد . با پول چای دپش میشد تمام مرزهای شرقی را دیوار بتنی ۶ متری کشید. جزیره ها مال اونا باشه یا ما چ فرقی به حال آقایون داره، حد اقل مال اونا باشه آباد میشه ملتم میرن ی حالی میکنن مثل دبی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نوادگان فتحعلی شاه هستید؟
مشکلی نیست روسیه برای بازی دوستانه فوتسال به ایران میاد!
تا وقتی در کشورم اختلاس ها و غارت های کلانی همانند چای دبش وجود دارد برای من مهم نیست که جزایر مال چه کسی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
برای تو مهم نیست. من فوق لیسانس بیکار هستم از دانشگاه معتبر و جوانی ام جلوی چشمم دارد به باد می‌رود اما بسیار این مساله برایم مهم است و حاضرم خونم در این راه و برای این خاک
و برای این جزیره ها و هرتکه از خاک ایران ریخته شود
وقتی رئیس جمهور ما بی دعوت به روسیه می رود و مورد نیش و کنایه پوتین قرار میگیرد باید هم انتظار چنین رفتاری از روسها داشته باشیم . ترکیه روزانه به اکراین سلاح می فروشد و این همه مورد احترام روس ها هم هست . وادادگی تا کی؟
در پاسخ به ناشناس 04:54 باید گفت که بسیاری از کشورهای جهان جزایری دارند که خالی از سکنه است دلیل نمیشه که بقیه کشورها به آنجا طمع داشته باشند
خیانت روسیه علیه ایران سفارت نوردان کجا هستن
هر زمان که روسیه به اشغال و جداسازی قفقاز و ماوراءالنهر از ایران توسط خودش اعتراف و بابتش عذرحواهی، پرداخت غرامت و بازگرداندان سرزمین های اشغالی به ایران رو انجام داد، میتونید از همراهی روسیه با اعراب برای تجزیه بخش هایی از سرزمین مون عصبانی و شگفت زده باشید...
خوی تجاوز و اشغالگری روس ها و زیاده خواهی متوهمانه اعراب هیچ زمانی تغییر پیدا نخواهد کرد!
از جناب زلسنکی عزیز و مردمی میخواهیم مادر پوتین سوراخ را به عزایش بنشاند
روسیه یا چین و یا هر کشور دیگری به همین راحتی علیه ایران بیانیه صادر می کنند چرا از آنها دعوت نمیشود با ایران همراه شوند و علیه دیگر کشورهای مخالف ایران بیانیه صادر کنند؟
مواظب دست نشانده های شرق و غرب باشید . ما در طول تاریخ کم از آنها ضربه نخورده ایم . همیشه درخت از درون می پوسد. هرکسی که شعارهای تند می‌دهد ولی خلاف مصالح ایران عمل می‌کند را از صحنه خارج کنید
با سلام چراغ سبز هایی در ارتباط با حل مساله به نفع روس ها در سطح بین الملل دیده می شود که حاصل داد و ستد های سیاسی است که این حرکات روسیه در چارچوب این موضوع توجیه میشود. بعد از حمایت های تسلیحاتی ایران از روسیه اکنون که نوبت به سوخو ۳۵ ها شد داستان s300 ها تکرار می شود
نابود باد رژیم نامشروع و دیکتاتوری پوتین
باید یک پایگاه تمام عیار نظامی تو بوموسی زده شه
باید موازنه قدرت کرد وبا آمریکا و غرب ارتباط برقرار کرد
برادران و خواهران وزارت خارجه نکند یک وقت در مقابله با این بیانیه اعتراض کنید ، اونوقت دفعه بعد به دکترآیت اله در کرملین ناهار نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نمازم نمیذارن بخونه
پوتین هم مثل قالی باف به شامپو نیاز نداره
امارات کشوری که 70 سال از قدمتش بیشتر نمیگذره این جمله رو معنی کنه این جزایر از اول ماله ما بوده یعنی چی ؟ ازاول خلقت ابول بشر منظورش هست ؟ اگه اینطوری باشه که 40 درصد خشکیهای امروزی مال ایران بوده اگرم که دنبال ترقه بازیه که گردن صدام رو با حمایت نیمی از کشورهای دنیا شکستیم گردن شما رو هم میشکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
نه بابا گردن صداما ما شکستیم .؟
این است نتیجه سیاستهای خارجی ایران .
حالا یک دندگی کنید و جنگ با غرب را تمام نکنید.
جالبه فقط آمریکا از مالکیت ایران دفاع کرده!!! به جای مسخره بازی با امریکا روابط برقرار کنید روسیه چه نفعی داشته آخه. خودش یه کشور فشل به حساب میاد
متاسفانه تا حکومت و ماله کشان متوجه شوند در دنیای امروز اساس امنیت یک کشور مشارکت مردم و اقتصاد قوی است و در درجه دوم قدرت نظامی خسارت زیادی به ایران خواهد خورد. الان یک کشور سه میلیونی با وسعت یکی از استانهای کوچک ما به واسطه اقتصاد قوی امنیت ما را به بازی گرفته است و البته کشورهای به ظاهر دوست مثل چین و روسیه به دلیل منافع اقتصادی به ضرر امنیت ایران موضع می گیرند حالا شما هی بگوییئ موشک داریم و تنگه های مهم دست ماست
عوضش رییسی تو کاخ کرملین نماز خوند.
بعد از نادشاه متاسفانه نه تنها سرزمین های ایران پیگیری نشد بلکه تکه تکه دادند تا تاج نگهدارند آخرین مورد آن بحرین بود درست بعدا سرزمینی از دست ندادیم اما پیگیر سرزمین های از دست رفته نشدیم به همین دلیل کار به جایی رسیده که موضوع برعکس شده و آذربایجان حرف مفت می زند امارات حرف مفت می زند همین روسیه اللن بلایی به سر اوکراین آورده که نهایتا بتواند کریمه را برگرداند ولی مطمئنا اوکراین هیچ گاه جرات ادعای سرزمینی نخواهد کرد دیپلماسی ایران نه تنها باید از انفعال خارج شود بلکه باید پیش دستانه عمل کند کل این کشورهای حاشیه خلیج جزئی از ایران بوده اند
با سلام و احترام. جز این انتظاری از روسیه و چین نیست. متاسفانه این نتیجه بی ندبیری هاست که از سال ها قبل شروع شده و در این سال های اخیر هم به اوج خودت رسیده است.
یک دعوابین دوسه تابرادرهست،به شادی وخاطره ختم می شه،مثل اب جوش یه وقت زیادنجوشید،تموم میشید.
باتشکرفراوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
مراقب باش ساندیست تموم نشه
ناشناس
| Portugal |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
هیچ وقت کمونیست ها برادر مسلمان قلمداد نمی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چایی داغه ...زبونت نسوزه
مثلا نیروی دریایی روس ها و چین هم دعوت کرده اند خلیج فارس که الان جزایر ایرانی رو به سخره بگیرند؟
این آقایون روس اول ازهمه برن تکلیف جزایرکوریل ژاپن رومعلوم کنن بعدبیان واسه مادرموردخونمون رهنمودبدن
کجایند آن دانشجویان معترض روبروی سفارت همیشه مجوز دار
اینم نتیجه اعتماد بیش ازحددولت رئیسی به شرق روسیه همیشه بایددرانزوای جهانی باشیم
اینجایی که عکس گرفتن چقدر زمینش کثیف هست ،این جلسه اگر ارزش داشت نمیبردنش شاخ آفریق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
شاخ آفریقا در شرق آفریقا است.
جلسه کذایی در مراکش یعنی شمال غرب آفریقا برگزار شده.
قبل از اظهار نظر در خصوص سیاست خارجی شما نیاز داری جغرافیا رو یاد بگیری...
باید از دیوار سفارت خرس تنبل بریم بالا
بهتر بود در تیتر بجای «وقاحت روسی»، «وقاحت بی‌پایان و کینه توزانه روسی » میآمد
اون خیانتی که روسها در حق ایران بابت جداسازی مناطق شمال غربی و شمال شرقی انجام دادند هیچ کشوری به ایران نکرده...تاریخ گواه بوده که آمریکاییها به مراتب بهتر از هر کشوری بوده اند.حیف که ندانم کاری هست تو سیستم دیپلماسی
باید مقامات کشور در مقابل این اهانت های روسیه به ملت ایران پاسخ بدهند .مردم که بازیچه شما نیستند
کل بحرین که جزو قلمرو لاینفک ایران بود و هست و خواهد بود را به ما بدن و اونوقت این سه جزیره را بگیرن
جالب اینکه میدونن روسیه نامرده باز هم میرن با انها قرارداد امنیتی و نظامی میبندند و صنایع حساسم را به آنها وابسته میکنن که در موقع نیاز ما روسیه میزاره تو کاسه ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چای روسی مثل اینکه خوشمزه هست
روسیه بهتره جزایر کوریل که در مالکیت ژاپن ماست رو از تصرفات خودش آزاد کنه ؟ بعد از جنگ جهانی دوم این تصرفات رو تحت تملک خوش در آورده بدون در نظر گرفتن قوانین بین‌المللی و کریمه اوکراین هم بهمین صورت تصرف کردند کلا اشغالگری تو ژنتیک آنهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
استاد بهتره بگی از ژاپن تا فنلاند و 5 کشور غیر همسایه همه را تیکه پاره کرده و سهم گرفته چچنستان تاتارستان ابخازیا و اکراین را هم که در کل بالعیده من نمی نم امریکا چه بدی به ما کرده که بیشترش جرفهای پوچ و بچه گانه است ببینید انهای که از امریکا بد میگند اصلا هوششون به
سیاست خارجه قد میده اگر امریکا و انگلیس نبودند و روس تک قطبی بود الان ما ایرانستان بودیم کمی فکر
هیچ غلطی نمیکنن.
تا تجهیزات نظامی پیشرفته و مردم با غیرت داریم روسیه پوشک لازم میشه.
مردم ایران مقابل شوروی هم وایسادن. این که انگشت کوچیکش هم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
خالی بندی و رجز خانی تمام حالا درس تاریخ
کشور روس 7 خاک بلژیک از ایران گرفته خیلی هست بنویسم فقط سانسورچی زحماتم را با یک دیلیت بر باد می دهد
ماله کش مسئولین نیستم. ولی اینهایی که همش میگن آمریکا خوبه آمریکا خوبه.
کشور های عراق و پاکستان و افغانستان و لیبی و.... رو ببینید تا بفهمید عاقبت اعتماد بهشون چیه.
پوتین هم غلط اضافی کرده همچین حرفی زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
یه مشت اب به صورتت بزن شاید بتونی ببینی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
التماس تفکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
چرا ژاپن کره جنوبی المان غربی و تایوان را نمی بینی که اقای جهان شدند این کشورهای که نام بردی خدایش چند بار باخودت تکرار کن ببین چی بودند و چی شدند
وقتی بجای در نظر گرفتن منافع ملی پی توهم باشی همینه . مهم این نیست که امارات همچین کاری کرده مهم اینه که با تکیه به یک قدرت نظامی که ما تو خیال یک هم پیمان میدونیمش یک جبهه جدیدی برای منازعه باز کرده . در ازای اون هم در پشت پرده جنگ غزه چه دستاوردی داشته خدا میدونه.
دیپلماسی باید پاسخگو باشه. اینجوری رو دست خوردن نوبره. انتطار سکوت مردم زمانی که جزایر از دست رفته باشند رو نا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
دیپلماسی اتفاقا همینه که داره رخ میده . غزه از دست رفته و پوتین که از عربستان برگشت سهم ایران یک ناهار و چند رکعت نماز در کاخ کرملین بود . .
روسیه بدون در نظر گرفتن ایران اینکار را تمیکنه . ساخت و پاخت خود ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
اون هم در بحبوحه کارزار اوکراین و جنگ غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
جالبه که قدرت های تاثیر گذار که ظرفیت اقتصادی و قدرت نظامی دارند از تمام افکار احساسات تعصبات و کنش ها و واکنش های ما به عنوان التر ناتیو تحریک و سو استفاده ' استفاده میکنن و ما هنوز پی خیالپردازی های خودمون هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
پس از غزه روزهای بدی برای یمن وووووووو خواهد بود .
می شود پیشنهاد کرد که پرونده جزیره کریمه نیز به محاکم بین المللی ارسال شود.
امیرعبدالهیان مشغول محکوم کردن حمله به غزه است و فقط کارش همین محکوم کرذن است
در این صورت ایران باید پرونده بحرین و ترکمن چای و کریمه را هم در دادگاه لاهه باز کند البته کریمه به ما مربوط نیست اما بد نیست یک تلنگری به روسیه زده شود
این یارو که کامنت ساندیس میزاره سادیسم داره ، هر خبری منتشر میشه به لوس ترین و بی مزه ترین شکل کامنت میزاره هی ساندیس ساندیس ، داداچ فکر کردی مثلا خیلی بانمکی ها ؟ خداییش خیلی بی مزه ای لااقل یکم خلاقیت قاطی کامنت هات کن ، همش همین چای دبش و ساندیس رو بلدی؟ خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
الان تو بامزه ای یخ در بهشت؟؟ خودت برای خودت خخخخ مینویسی؟؟
اگر بخواهند به گذشته مراجعه کنند باید بفهمند که کل امارات که چه عرض کنم تا سواحل مدیترانه مال ایران بوده است و حتی در تواریخ یهودیان هم اسنادش موجود است که آنها را از اسرارت بابلیان نجات دادند و بهتر است دهانشان را ببندند و حرف نزنند ایران دیگر سرزمین هایش تکه پاره نخواهد شد
الان باید به اوکراین سلاح بفروشیم تا بزنه دهن این پوتین آشغال و روسیه کثیف رو سرویس کنه. کلی پول هم از فروش سلاح به اوکراین گیرمون میاد و صنعت و اقتصادمون تقویت میشه. روسها خیلی دیگه وقیح شدن واقعا.
الان باید به اوکراین سلاح بفروشیم تا بزنه دهن این پوتین آشغال و روسیه کثیف رو سرویس کنه. کلی پول هم از فروش سلاح به اوکراین گیرمون میاد و صنعت و اقتصادمون تقویت میشه. روسها خیلی دیگه وقیح شدن واقعا.
ما باید از اکراین حمایت کنیم
روسیه خائن
روسیه با نیرنگ ایران را وارد جنگ اکراین کرد و مانع توافق برجام شد و باعث ضرر میلیاردها دلاری به ایران شد حالا هم رفته سنگ اعراب را به سینه میزنه
از مستعان چه خبر؟
همه جای دنیا تجمع می کنند که نباید جنگ افروزی کرد ، آن وقت ما ذوق می کنیم
بنده خدا کروبی گفت سفارت روسیه لانه جاسوسیه
باید جلوی سفارت روسیه تجمع اعتراضی کرد
تا وقتش هست باید روسیه را در هم کوبید شاید دیگر چنین فرصتی پیش نیاید
مگر جمهوری اسلامی سیاست خارجی هدفمندي هم داره؟ اینم مثل سایر حوزه‌ها(اقتصاد، فرهنگ و...)!
قاطع تر از این سخنگو چه موضعی میبایستی بگیره؟
گفته که آب‌های نیلگون
چه موضع قاطعی
ای اقای ایت اله ..کریمه جز لاینفک اوکراینه...زنده باد اوکراین
«زیاده خواهی عربی»، «وقاحت روسی»، «انفعال ایرانی»
«خوب» ، «بد» ، «زشت»
ما باید از اوکراین حمایت کنیم، بحرین رو پس بگیریم و دهن امارات رو له کنیم.
ما باید از اوکراین حمایت کنیم، بحرین رو پس بگیریم و دهن امارات رو..... کنیم.
باید به اکراین کمک کنیم کریمه رو پس بگیره از روسیه، قسمت هایی رو که روسیه از ایران جدا کرده همشون باید به ایران برگردن. اگه آمریکا از ایران کمک کنه کمک می کنیم جلوی چین و روسیه بایسته و ابر قدرت قانون مدار و دمکرات جهان آزاد باقی بمونه که مطابق با اصول ایرانی های اصیل است.
در رابطه با منافع ملی و ایرانی هیچ امیدی به دولت و وزارت خارجه نیست،،ولی ملت غیور ایران ایستاده، این گستاخ ها باید بدانند جزایر ۳گانه با تهران فرقی ندارد،اگر تونستند تهران را بگیرن انوقت میتونند پا به جزایر ایران بگذارند،حرا می ها
یادمان باشد هر کس با آمریکا نباشد کلاهش پس معرکه س
خودتون هم بهتر میدونید به قول ظریفی. وزیر خارجه در بهترین حالت یک جارچی است اصل سیاست تو یک خانه دیگه دنبالش بگردید
هنوز عرق آقای رئیسی از سفر به روسیه خشک نشده . چقدر سفر تاثیر گذاری بوده .
مسولين ما به خصوص ريسي بفهمد كه روسيه خيانتگار هست
باید به اوکراین سلاح بفرستیم اون هم رایگان تا دهن این روس کثیف رو پاره کنن مرگ بر روسیه از امریکا و انگلیس هم خطرناکتره
نتیجه سیاست تخم مرغها رادریک سبدچیدن و توازن قدرت بین قدرتها را رعایت نکردن میشه سوءاستفاده یک قدرت ازما وبازیچه شدن
جای تعجب نیست
دشمن شدن با دوستان و دوستی با دشمنان یعنی تاراج مملکت
روسیه کشوری ورشکسته و رو به زوال است و همرذهی کردن یا نکردنش هیچ ارزشی ندارد
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
نظر ارزشمند شما درباره چین چطوره؟ درباره آمریکا چی؟
این روسیه اشغالگر دست از سر ما بر نمی داره نصف ایران رو ۱۰۰سال پیش اشغال کرد ،نصف اکراین رو هم اشغال کرده ،ما هم ازش حمایت میکنیم.
حاج حسین کیهان کجایی
سلام خدمت همه.
تا حالا چندین بار ایران به صورت رسمی اعلام کرده که موضوع اکراین باید از راه گفتگو حل بشه و جنگ راه حل این موضوع نیست. پس روس‌ها باید بگن وای ایران طرف اکراین رو گرفته و از پشت به ما خنجر زده ولی کیه که ندونه ایران به روس‌ها کمک کرده پس الکی با چند تا پاراگراف مطلب سریع فاز عقل کل برنداریم کسانی که در حساس ترین شرایط کشور رو اداره کردن با سالها تجربه حداقل در امور امنیتی از من و شما تخصص بیشتری دارند.
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
تحلیل درستی بود. اما بعضیا چشماشونو بستن و فقط مخالفن و میخوان عقده هاشونو خالی کنن.
اگر بنا به گدایی باشد گدایی از غرب خیلی بهتر است تا گدایی از شرق
وقتی رئیس جمهور بدون دعوت روسیه میره و 80 درصد تجارت با اماراته چه انتظاری دارید. مرگ بر روسیه و اماررات
آقایان وزارت خارجه کمی هم به وضعیت کشور خودمان نظرکنید روسیه مارا بازی داده وباعنوان نمودن خرید پهباد از ایران وجنگ اکراین مارادرگیر کرده وبدنبال مطامع خویش است اگرسیاستمدارن درغائله آذربایجان آنهارافریب نمی‌داند واعضای شورای امنیت از ایران پشتیبانی نمی‌کردند استالین دیکتاتور آذربایجان را تخلیه نمی‌کرد چه بروز مردم آنجا آوردند همت کنید حمایت ازجاهای دیگرراکنارگذاشته سفیرش احضار کنید اقتدارملت را نشان دهید تادیرنشده
بیشتر پهباد بدید و بیشتر حمایت کنید ، دریا بدید ، جزیره بدید، آب بدید، خاک بدید، اصلا تمام هویت رو هم بدید...بابا شما میتونید ،از شما هر کاری دیگه برمیاد
هر چی بدبختی ایران میکشه از رفاقت با روسیه فاسد است
پاسخ ها
مونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
هرچی هم تا حالا بدبختی داشتیم، از رفاقت با فاسدتر از روسهاست. چشماتو واکن و کینه و رقابت رو بذار کنار
کشورهای عربی شاهد قیچی شدن دریای خزر به دست روسیه بودند. حالا اومدن شانسشون رو امتحان کنند.به همین سادگی.
کشوری خائن تر از روس و متجاوزتر از روس برای ایران نداریم. عهده نامه ترکمن چای، گلستان....، نیروگاه بوشهر و اینم خنجر از پشت. نمی‌دانم حاکمیت ما تا کی مطیع روس‌ها می شوند...! آینده سهم ما را از خزر صفردرصد می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
از پرچم آلمانت معلومه که باید همچین حرفی بزنی. ما که مشتاق روس نیستیم، اما از شما معلومه که...
اگر واقعا میخواید جلوی روسیه اقتدارتون رو نشون بدین رسما اعلام کنید کریمه رو بخشی از خاک اوکراین میدونید

یعنی از طرف دولت اعلام بشه نه افرد دست چندم
بکوری چشم شرق گداها فقط اخراج سفیر روسیه!!!
باید خیلی خونسرد بیانیه ای از طرف وزارت خارجه صادر شود و بدون اشاره به این موضوع ، ضمن محکوم نمودن تجاوز به کشورها به طور کلی بر حفظ مرزهای بین المللی کشورها بویژه اوکراین تاکید نمود!!!!
اونموقع ببینید کی میسوزه
پاسخ ها
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
اینها حتی جرات نکردند سفیر روسیه را احضار کنند بعد میان جنگ اوکراین را محکوم کنند
واقعاً پوتین دیگه باید چه بکنه که مسؤلین ماازخواب غفلت بیداربشن.
شعارهای متعصبانه ای که از ابتدای انقلاب سر داده شده است باید کنار گذاشته شود و واقع بینی و درک شرایط اجتماعی و جهانی جایگزین آن شود،، عدم رابطه با امریکا و ... تا ابد نمی تواند ادامه پیدا کند.
پوتین خائن رئیس جمهور روسیه بدان تو منفورترین آدم نزد ما ایرانی ها هستی ، مرگ بر پوتین و لارووف و روسیه استعمارگر
درود بر ظریف که هر دو طرف رو داشت به عربها رو نداد
کل اراضی کشور امارات استان جلفاوه ایران بوده، جالبه امارات امروزی جزایری داره که اسامی آنها به زبان فارسی هستند، مثل جزایر آریانا، داس، زرکوه، که در اشغال امارات هست و اخیرا آمدند اسمهاشون رو عوض کردند، انگلیس کثیف مثل بحرین این اراضی رو از ایران جدا کرده
ازاولین هم هرکدامشان نزدیک ایران شدند برای چاپیدن وخیانت بود
ما هم تمام عیار از اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه حمایت کردیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی