بازدید 5520
۷
با تحولات منطقه و جهان

اعلام آماده باش کامل نظامی ارتش تایوان برای مقابله با چین/ استقرار بمب افکن‌های «بی-۱» آمریکا اطراف کره شمالی/ تهدید رهبر کره شمالی برای انجام حمله هسته ای/ انجام توافق تبادل زندانیان میان ونزوئلا و آمریکا

اعلام آماده باش کامل نظامی ارتش تایوان برای مقابله با چین، استقرار بمب افکن‌های «بی-۱» آمریکا اطراف کره شمالی، تهدید رهبر کره شمالی برای انجام حمله هسته ای، انجام توافق تبادل زندانیان میان ونزوئلا و ایالات متحده و گمانه زنی‌ها درباره سفر پوتین به فرانسه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 21 December 2023

اعلام آماده باش کامل نظامی ارتش تایوان برای مقابله با چین/ استقرار بمب افکن‌های «بی-1» آمریکا اطراف کره شمالی/ تهدید رهبر کره شمالی برای انجام حمله هسته ای/ انجام توافق تبادل زندانیان میان ونزوئلا

بین الملل تابناک: اعلام آماده باش کامل نظامی ارتش تایوان برای مقابله با چین، استقرار بمب افکن‌های «بی-۱» آمریکا اطراف کره شمالی، تهدید رهبر کره شمالی برای انجام حمله هسته ای، انجام توافق تبادل زندانیان میان ونزوئلا و ایالات متحده و گمانه زنی‌ها درباره سفر پوتین به فرانسه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام آماده باش کامل نظامی ارتش تایوان برای مقابله با چین

روز چهارشنبه ارتش تایوان، از آماده باش کامل ارتش جزیره حین برگزاری انتخابات در روزهای آینده خبر داد.  

 به گزارش وبگاه «تایپه تایمز» وزارت دفاع تایوان اعلام کرده که از بیم تحرکات نظامی ارتش چین در روزهای نزدیک به انتخابات در ۱۳ ژانویه ارتش (۲۳ دی) باید در آماده باش کامل باشد.

«لو یونگ چانگ» از نظامیان ارشد تایوان گفت: «همه شاخه‌های ارتش باید سه روز در حالت آماده باش کامل باشند.»

او گفت که در این دوره، ارتش باید با دفاتر اطلاعاتی مشترک تماس نزدیک داشته تا تحرکات ارتش چین را زیر نظر داشته باشد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌ رسمیت نمی‌شناسند. چین در ماه جاری ۱۱۶ هواپیمای نظامی و ۸۴ کشتی نیروی دریایی به اطراف تایوان فرستاده است.

این وزارتخانه روز چهارشنبه از عبور یک بالون چینی دیگر از خط میانی تنگه تایوان، خبر داد و اعلام کرد که ارتش قرار است بالن‌های چینی را بر اساس ارزیابی‌های تهدید زیر نظر داشته باشد.

تایوان اعلام کرده که این بالن‌ها ممکن است برای رصد تحولات این جزیره نزدیک انتخابات باشند.

وزارت دفاع جزیره تایوان روز دوشنبه  نیز مدعی شد که هواپیماها و بالن‌های چین در حال عبور از خط میانه تنگه تایوان شناسایی شدند.

عبور از خط میانه تنگه تایوان و ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی این جزیره از اوایل آگوست ۲۰۲۲، زمانی که «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده از تایوان بازدید کرد، بسیار بیشتر شد.

استقرار بمب افکن‌های «بی-1» آمریکا اطراف کره شمالی

پس از پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی، بمب افکن‌های راهبردی «بی-۱»  آمریکا، روز چهارشنبه در تمرین هوایی مشترک با کره جنوبی و ژاپن اطراف شبه جزیره کره پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که این رزمایش بر فراز آب‌های شرق جزیره «ججو» محل استقرار پدافند هوایی کره جنوبی و ژاپن انجام شد.

در این رزمایش جنگنده‌های اف-۱۵ کره جنوبی و جنگنده‌های اف-۱۶ و بمب‌افکن‌های بی-۱ آمریکا و شماری جنگنده ژاپن حضور داشتند.

وزارت دفاع کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که کره شمالی بعد از آزمایش یک موشک با برد کوتاه یک پرتابه ناشناس دیگر به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را برگزار و توافق کردند که دستورالعمل های مربوط به برنامه ریزی و عملیاتی کردن یک استراتژی اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

پیش از این نیز «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی با بیان اینکه آمریکا، صلح و امنیت جهانی را با اقدامات بی‌پروا و خودسرانه تضعیف می‌کند، هرگونه گفت‌وگوی مستقیم با این کشور را رد کرده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی  در خصوص رزمایش هوایی با آمریکا اعلام کرد: «این رزمایش برای تقویت توانایی‌های سه کشور برای پاسخ به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی، از جمله شلیک موشک قاره پیما با سوخت جامد و نشان دادن عزم قوی برای واکنش مشترک برنامه‌ریزی شده بود.»

سئول، واشنگتن و توکیو اخیرا روابط امنیتی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی کره شمالی تقویت کرده‌اند.

تهدید رهبر کره شمالی برای انجام حمله هسته ای

 کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داد، اگر دشمنان این کشور با تسلیحات هسته‌ای اقدامات تحریک‌آمیز انجام دهند، پیونگ یانگ در انجام حمله هسته‌ای تعلل نخواهد کرد.

 خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد پنجشنبه نوشت که کیم این اظهارات را در دیدار با سربازان این کشور بیان کرد.

کیم پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیمای این کشور را که هفته جاری انجام شد، «اقدام نظامی قاطع» خواند و افزود که این اقدام «بیانگر تکامل راهبرد و دکترین هسته‌ای کره شمالی است و اگر دشمن با سلاح‌های هسته‌ای، اقدام تحریک‌آمیزی انجام دهد، این کشور در انجام حمله هسته‌ای تعلل نخواهد کرد.»

پیونگ یانگ تایید نمود، روز دوشنبه موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۸» را در حضور رهبر کره شمالی آزمایش کرد.

رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند که هدف از آزمایش این موشک، ارسال هشداری «قوی» درباره اوضاع خطرناک در شبه‌جزیره کره بوده است.

رهبر کره شمالی از این آزمایش ابراز رضایت کرده و خواستار اقدامات قوی‌تر در قبال اقدامات خصمانه علیه این کشور شده است.

بنا به اعلام وزارت دفاع ژاپن، موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی بیش از یک هزار کیلومتر را در ۷۳ دقیقه با حداکثر ارتفاع ۶ هزار کیلومتر پیمود. در صورت پرتاب در مسیر معمولی، برد این موشک ممکن است از ۱۵ هزار کیلومتر فراتر رود که کل خاک ایالات متحده را در بر می‌گیرد.

انجام توافق تبادل زندانیان میان ونزوئلا و ایالات متحده

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه به نقل از منبعی ونزوئلایی گزارش داد که دولت این کشور قصد دارد، ۳۶ تن از جمله ۱۲ آمریکایی را در ازای آزادی یکی از متحدان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از سوی آمریکا آزاد کند.

 «رویترز» به نقل از این منبع نوشت: متحد مادورو، تاجر کلمبیایی الکس ساب است. ایالات متحده ساب را متهم کرده که پنهانی حدود ۳۵۰ میلیون دلار از طریق این کشور در طرحی که شامل رشوه دادن به مقامات دولتی کاراکاس است، از ونزوئلا خارج کند؛ با این حال وی این اتهام را رد می‌کند.

از سوی دیگر، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز چهارشنبه گزارش داد که ایالات متحده پیشتر الکس ساب را آزاد کرده است.

بر اساس این گزارش، وکیل ساب از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است، در عین حال کاخ سفید و وزارت امور خارجه نیز به درخواست برای اظهارنظر فوری پاسخی ندادند.

دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در اکتبر (مهر/آبان) در واکنش به توافق دولت مبنی بر برگزاری انتخاباتی عادلانه در سال ۲۰۲۴، تحریم‌ها علیه ونزوئلا را کاهش داد.

با وجود این، کاخ سفید در هفته‌های اخیر اعلام کرده بود که مایل است در روند کاهش تحریم‌ها «وقفه‌ای» ایجاد کند، تا زمانی که پیشرفتی در زمینه آزادی زندانیان حاصل شود. واشنگتن تا ۳۰ نوامبر (۹ آذر) برای دولت کاراکاس ضرب الاجل تعیین کرده بود.

رویترز در ادامه عنوان می‌کند، هرچند آزادی‌ زندانیان می‌تواند گامی از سوی نیکلاس مادورو برای پیروی از خواسته‌های ایالات متحده تلقی شود، بازگشت ساب به ونزوئلا یک پیروزی برای مادورو خواهد بود.

گمانه زنی ها درباره سفر پوتین به فرانسه

رئیس‌جمهور فرانسه گفت همتای روس او می‌تواند در ماه ژوئن ۲۰۲۴ برای شرکت در هشتادمین سالگرد «عملیات فرود در نرماندی» به این کشور سفر کند، البته اگر شرایط تغییر کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاسخ به سوال مجری شبکه پنج این کشور مبنی بر اینکه آیا احتمال حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در فرانسه به مناسبت هشتادمین سالگرد «عملیات فرود در نرماندی» وجود دارد یا خیر، گفت: «اگر او گفت‌وگوهای صلح را با رئیس‌جمهور اوکراین برگزار کرده و موقعیت را تغییر دهد، بله احتمال دارد.»

در روز ششم ژوئن سال ۱۹۴۴ و در جریان جنگ جهانی دوم قوای متحدین به بخشی از خاک فرانسه که به اشغال آلمان درآمده بود، وارد شدند. بخش بزرگی از این نیروها از بندر پورتموث راه خود را به سوی نرماندی از مسیر کانال مانش در پیش گرفتند. این عملیات نقشی تعیین کننده در سرنوشت جنگ جهانی دوم داشت. در روز ششم ژوئن، مراسمی برای آن در ساحل نرماندی برگزار می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماکرون و پوتین قبل از آغاز عملیات ارتش روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین روابط کاری خوبی داشتند. در هفته‌های پیش از شروع این درگیری، تلاش‌های دیپلماتیک ماکرون نتوانست درگیری را متوقف کند؛ اما ماکرون پس از فوریه ۲۰۲۲ تا ماه‌ها خط ارتباط خود با رئیس جمهور روسیه را باز نگه داشت.

ماکرون هفته گذشته طی سخنرانی در شهر بروکسل در پایان نشست رهبران اتحادیه اروپا گفت، پذیرای گفت‌وگو با پوتین بر سر یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز در صورتی که رئیس جمهور روسیه نیز به سراغ او بیاید، است.

رئیس‌جمهور فرانسه اظهار کرد: «اگر پوتین پیشنهادهای جدی دارد و برای ازسرگیری گفت‌وگو آماده است،‌ آن هم گف‌وگویی که دستیابی به یک راه‌حل صلح آمیز در چارچوب قوانین بین‌المللی را ممکن کند، فرانسه همواره حمایت خود را از آن ثابت خواهد کرد و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این نتیجه دریغ نخواهد کرد. شماره تلفن من تغییر نکرده است.»

پوتین اما روز چهارشنبه گفت «روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین، آمریکا و اروپا درباره آینده اوکراین است، البته اگر آن‌ها بخواهند.»  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بزودی قدرت جهانی به شرق منقل خواهد شد، چین، روسیه، کره شمالی، ایران همگی قدرتهای جدید جهانی خواهند بود، ‌از چند وقت دیگه موج گسترده مهاجرت مردم غرب به کشورمان آغاز میشود، مسئولان باید گوش به زنگ باشند که بخصوص مرز ترکیه را خوب کنترل بکنند، قحطی و گرسنگی و کمبود سوخت در اروپا و آمریکا بیداد میکند، دوستی تعریف میکرد، که مردم در آمریکا اکثرا توانایی مالی یک وعده غذا در روز را بیشتر ندارند، حالا بیا این مسائل رو به غربگدایان بفهمان.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
دقیقا همینطوری خواهد بود
اتحاد بین ایران و روسیه و چین اتحاد مبتنی بر احترام هستش اما اتحاد آمریکا با اروپا و دیگر کشور ها همانند ارباب و رعیته که خیلی مستحکم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
شما را باید به عنوان نفر اول توهم فکری در گینس ثبت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
بعضی وقتها مخالفان در بعضی کامنت هایشان عمداً یاوه می گویند و آنها در قالب کامنت های برادران ارزشی منتشر می کنند تا نوعی طعنه زده باشند.

مشکل این جاست که این نوع کامنت ها اغلب از کامنت های واقعی برادران ارزشی قابل تشخیص نیست. مثلاً در همین کامنت معلوم نیست که نویسنده دارد طعنه می زند یا واقعاً نظراتش را نوشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
ناشناس 14:29

خود همین یادداشتتان هم طعنه سنگینی بود. خیلی خندیدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
تابناک چرا جواب من به این یارو ۱۴:۲۹ را منتشر نمی کنی
مغز براندازان هم اکنون
بمب افکن های بی ۱ اومدن نزدیک شبه جزیره. کره شمالی به پایان سلام کن

مغز براندازان یک هفته پیش
ناوهای آمریکایی اومدن دریای سرخ. یمن به پایان سلام کن.

مغز براندازان دو ماه پیش
ناوهای آمریکایی اومدن مدیترانه. حماس به پایان سلام کن

مغز براندازان به صورت مداوم
ناوهای آمریکایی و بمب افکن های بی ۱ اومدن خلیج فارس. به پایان سلام کنین.

تشخیص
ویندوز مغز مجددا نصب شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی