بازدید 8103

اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های عادی

اسپیس ایکس قصد دارد دسته‌ی دیگری از ماهواره‌های اینترنت استارلینک خود را در اوایل صبح روز ۸ دی به فضا پرتاب کند.در این مأموریت، موشک فالکون ۹ با ۲۱ ماهواره‌ی استارلینک از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ به فضا پرتاب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹ 20 December 2023

به گزارش تابناک، اسپیس ایکس اولین دسته از ماهواره‌های سرویس اینترنت Direct to Cell را در ۲۹ دسامبر (۸ دی) به فضا پرتاب خواهد کرد.

اسپیس ایکس قصد دارد دسته‌ی دیگری از ماهواره‌های اینترنت استارلینک خود را در اوایل صبح روز ۲۹ دسامبر (۸ دی) به فضا پرتاب کند. در این مأموریت، موشک فالکون ۹ با ۲۱ ماهواره‌ی استارلینک از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ به فضا پرتاب می‌شود.
اسپیس ایکس در شرح ماموریت می‌گوید: «این پرتاب شامل ۶ مورد از اولین ماهواره‌ها با قابلیت‌های Direct to Cell می‌شود. این ماهواره‌ها اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان را قادر می‌سازند که دسترسی جهانی یکپارچه به پیامک و تماس و وب‌گردی را در هر جایی از خشکی، دریاچه یا آب‌های ساحلی برای شما فراهم کنند.»

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، اولین بخش موشک فالکون ۹ حدود ۸٫۵ دقیقه پس از پرتاب، به زمین برمی‌گردد و روی ایستگاهی شناور در اقیانوس آرام فرود می‌آید. در همین حال، ۲۱ ماهواره‌ی استارلینک قرار است حدود ۶۲٫۵ دقیقه پس از پرتاب، از بخش بالایی فالکون ۹ جدا و در مدار پایینی زمین مستقر شوند.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۹۰ ماموریت مداری را در سال ۲۰۲۳ به‌همراه دو پرواز آزمایشی موشک غول‌پیکر و نسل‌بعدی استارشیپ انجام داده است.

بخش اعظم عملیات‌های پرتاب اسپیس‌ایکس به سرویس اینترنت استارلینک ارتباط دارند. این شبکه در‌حال‌حاضر از بیش از ۵٬۱۰۰ ماهواره تشکیل شده است و به‌مرور‌زمان به ماهواره‌های بیشتری مجهز می‌شود.

 

 

منبع: زومیت

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست